רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

5 מיתוסים על הדברה

חשבתם שאתם יודעים את כל מה שצריך לדעת על הדברה? חשבו שנית. הדברה הופכת יותר ויותר פופולארית ובכל זאת, עדיין קיימות בקרב הציבור עמדות לא נכונות בנוגע לפעולת ההדברה ולאנשי המקצועי העוסקים בתחום.

חשבתם שאתם יודעים את כל מה שצריך לדעת על הדברה? חשבו שנית.

הדברה הופכת יותר ויותר פופולארית ובכל זאת, עדיין קיימות בקרב הציבור עמדות לא נכונות בנוגע לפעולת ההדברה ולאנשי המקצועי העוסקים בתחום.

לפניכם כמה עובדות חדשות על הדברה, שינפצו את כל מה שנראה היה לכם שאתם יודעים ושיפתחו את הראש.

1. מדביר מקצועי מפזר רעלים ומרסס ללא הכרה

 

לא נכון. בשל המודעות ההולכת וגוברת לחשיבות השמירה על איכות הסביבה ועל כדור הארץ, בשנים האחרונות חלים שינויים גם בתחום ההדברה, במסגרתם מדבירים נוטים להשתמש בריסוס בצורה מבוקרת יותר.

אם בעבר, ידם של מדבירים על הדק הריסוסים הייתה קלה מאוד, כיום, מדביר מקצועי ומנוסה יפעיל שיקול דעת, ישלב בטיפולי ההדברה גם שיטות טבעיות להרחקת המזיקים ויבצע שימוש זהיר ביותר ברעלים, כך שפוטנציאל הנזק למאזן האקולוגי יהיה מינימאלי ואפסי לחלוטין עבור הדיירים ובני הבית.

2. הדברה אורגנית היא הדברה טבעית לחלוטין

 

לא נכון. למרות האמור לעיל, ועל אף שיותר ויותר מדבירים משלבים בעבודתם גם טיפולי הדברה ירוקה, או בשמה הנוסף הדברה אורגנית, חשוב להדגיש, שהדברה כזו אינה הדברה טבעית במאה אחוז.

למעשה, הדברה לא יכולה להיות טבעית באופן מוחלט מאחר שכל הדברה מבוססת על שימוש בחומרים רעילים.

ההבדל המרכזי בין ההדברה הרגילה להדברה האורגנית הוא ברמת הרעילות המאפיינת את הטיפול.

טיפולי הדברה אורגנית מבוססים על חומרים כימיים שהופקו ממקור צמחי, ועל כן ריכוז הרעלים בהם נמוך יותר בהשוואה לרעלים שלא הופקו ממקורות טבעיים.

3. הדברת מזיקים מקצועית איננה חשובה, מזיקים בבית הם לא צרה כה צרורה

 

לא נכון. מזיקים יכולים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור ולגרום נזק משמעותי לרכוש.

פוטנציאל הנזק שטרמיטים עלולים להסב
, למשל, לרכוש הוא עצום, ובארצות הברית בלבד הוא מוערך בכ-2 ביליון דולר בשנה!

כמו כן, לא ניתן להתעלם מכך שמזיקים ומכרסמים שונים עלולים לשאת מחלות, שיכולות להיות מועברות לבני האדם הבאים עימם במגע.

מחקר שנערך על-ידי אוניברסיטת ג´ון הופקינס בארצות-הברית, למשל, מצא, שאלרגנים שונים שניתן למצוא במקקים ובעכברים עלולים להוות זרז להתקפי אסתמה. אי טיפול בבעייה כמובן שיכול להביא להתדרדרותה, היות שמקקים, מכרסמים ומזיקים בכלל מתרבים בקצב מהיר.

זוג מקקים בלבד יכול, תוך שנה אחת, להעמיד 2 מיליון צאצאים!

4. אני לא צריך להזמין מדביר מקצועי, הבית שלי נקי ומצוחצח

לא בהכרח נכון. אומנם מזיקים לסוגיהם השונים נמשכים יותר לבתים שיש בהם מקורות מזון חשופים, כמו שקיות זבל פתוחות, כלים עם שאריות בכיור או קופסאות אוכל פתוחות במזווה, אך זה לא אומר, שבתים מוקפדים ואסתטיים יותר, שלא מסתובבים בהם פירורי מזון, אינם "נגועים".

מזיקי עץ למשל, לא נמשכים למזון, אלא למוצרי עץ, פרעושים וקרציות משוועים לדם של בני האדם וכן הלאה. במילים אחרות, כדאי להיזהר מיתר שאננות, על מנת שלא יתפתחו מושבות של מזיקים בבית מתחת לאף שלכם, כאשר אתם לתומכם חשבתם, כי הבית "חסין" לחלוטין.

5. על טיפולי הדברה אין אחריות

לא נכון. חברות הדברה מקצועיות שמכבדות את עצמן, מציעות אחריות על מרבית טיפולי ההדברה שהן מבצעות, להוציא טיפולי הדברה שבהם בלתי אפשרי להתחייב לחיסול מוחלט של המזיק, כמו למשל במקרה של נמלים.

תקופות האחריות אמורות לנוע בין מספר חודשים עד לשנה, בהתאם לסוג ההדברה הדרוש.

על הדברה צרעות, לדוגמא, או ג´וקים חברות הדברה אמורות לספק אחריות של עד כשנה, לעומת זאת על הדברת פשפשים לקוחות אמורים לקבל 3 חודשי אחריות בלבד.