רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

5 טעויות שלא כדאי לעשות בבחירת חברת הדברה

כדי להימנע מאסון יש לבחור היטב את החברה שתבצע טיפול הדברה בבית. מומחי ההדברה של אגרנט ארנון מזהירים מ-5 טעויות נפוצות בבחירת מדביר

שירותי הדברה אינם דומים לאף שירות באף ענף שוק אחר, היות שהם מבוססים על שימוש בחומרי הדברה רעילים, וכאשר השימוש הזה רשלני, לא מוקפד או בלתי זהיר- התוצאה יכולה להיות הרת אסון עבור בני הבית ובעלי החיים שגדלים בו. איך נמנעים מזה? בוחרים מדביר מקצועי. קבלו רשימה של 5 טעויות, שלא כדאי ליפול בהן בבחירת חברת ההדברה שלכם.

טעות מספר 1: לא לבדוק האם לחברה יש רישיון לעסוק בהדברה

ענף ההדברות די פרוץ, בעיקר בשל מחסור בפקחים על פעילותם של המדבירים. את התוצאה אתם יכולים וודאי לשער: בענף פועלים מי שקוראים לעצמם מדבירים, אך מתהדרים בנוצות לא להם, לעיתים הם עושים שימוש בחומרי הדברה מסויימים שאין להם היתר להשתמש בהם, והסכנה הטמונה בכך היא כמובן רבה, ראו ערך האסון שארע למשפחת גרוס, ששתי בנותיה הורעלו למוות עקב טעות רשלנית של מדביר, שעדיין לא לגמרי ברור אם הוא הורשה, כן או לא, לעסוק בתחומו. מה שעליכם לעשות הוא פשוט לבקש לראות את רישיון הפעילות של המדביר או של החברה, רישיון שאמור להיות לכל מדביר שסיים הכשרה ועמד בהצלחה בבחינות המשרד להגנת הסביבה.

טעות מספר 2: לא לשאול על סוג חומרי ההדברה בהם משתמשת החברה

תחום ההדברה עבר מהפך די רציני בעשורים האחרונים. בזכות מודעות הולכת וגוברת לנזקים שחומרים כימיים בכלל וחומרי הדברה כימיים בפרט מסבים לסביבה, לכדור הארץ ולבריאותם של יצורים חיים, הוצאו מספר חומרי הדברה חזקים ורעילים במיוחד מחוץ לחוק, והמשמעות היא, כי השימוש בהם כיום הוא אסור בתכלית האיסור. חומרים המכילים זרחנים אורגנים, כמו כלורפיריפוס ודיאזינון או מתיל-ברומיד, חומר הדברה חזק במיוחד המשמש לצורכי הדברה בתברואה ובחקלאות, אסורים לשימוש על פי הוראות של המשרד להגנת הסביבה. כדי לא לקחת סיכונים, רצוי לוודא שחברת ההדברה שאמורה להגיע אליכם הביתה אכן שמעה על כך, שהחומרים הללו אסורים לשימוש.

טעות מספר 3: לא להזמין שירותי הדברה של חברה "ירוקה"

באותה נימה ובהמשך לאמור, יש לבדוק האם חברת ההדברה משתמשת בחומרי הדברה "ירוקים".
לא, אין הכוונה לכך שחומרי ההדברה שלה הם טבעיים לחלוטין, כפי שרבים טועים לחשוב, אלא לכך, שחומרי ההדברה שנמצאים בשימוש על-ידה יוצרו ממקורות צמחיים, ועל כן הם מכילים רמות פחותות של רעלים. חברת הדברה ירוקה, בדרך כלל גם מחזיקה בראייה שפויה יותר בכל הנוגע לאופן השימוש בחומרי ההדברה, לא מרססת איפה שלא באמת צריך ועושה שימוש מבוקר בחומרים הרעילים- ופירוש הדבר הוא פוטנציאל נזק כמעט אפסי לכם, דיירי הבית.

טעות מספר 4: לא לשאול את חברת ההדברה כיצד להתכונן לקראת הטיפול

מרבית טיפולי ההדברה כרוכים בהיערכות מוקדמת, כמו פינוי המטבח, הכנסת כלי אוכל חשופים לארונות המטבח, שאיבת השטיחים ולעיתים אף הוצאת רהיטים אל מחוץ לבית. לא לברר מראש את הפרטים הללו הוא טעות, מהסיבה הפשוטה שלא יהיה לכם מידע על מידת הזהירות שבה נוקטת החברה בעת טיפולי ההדברה שלה. כל ההכנות המתוארות, שיש לבצע מראש, נועדו למנוע מצב שבו בני הבית או בעלי החיים שמסתובבים בו יבואו במגע עם חומרי ההדברה, ועל כן ככל שתקבלו יותר הנחיות, כך תוכלו לדעת, שאתם מפקידים את הבית שלכם בידיים מקצועיות, הנוקטות באמצעי הזהירות הדרושים.

טעות מספר 5: להזעיק חברת הדברה שלא מציעה אחריות על הטיפול

נכון, שקצת קשה לשלוט בדינאמיקה הבלתי מתוכננת של הטבע ושל המזיקים שחיים בו, אך טיפול הדברה מוצלח ומקצועי, שנעשה על-ידי חברה מובילה בתחומה, אמור להקנות לדיירים שקט נפשי מהמזיק לפרקי זמן מוגדרים. לכן, אין סיבה שהחברה לא תיתן אחריות לטיפול ההדברה. אחריות פירושה, כי אם הטיפול יתברר כלא מספיק מוצלח, כלומר, המזיק הלא רצוי כן הגיע למרחב הביתי, יהיה מי שייקח על כך אחריות.
למעט טיפולי הדברה בודדים, על רוב ההדברות אמורה להיות מוצעת אחריות לפרק זמן משמעותי, ויש לבדוק זאת מראש.