רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

ריסוס פשפש המיטה – איך זה בדיוק עובד?

אין ספק שפשפש המיטה הוא אחד המזיקים המטרידים ביותר שקיימים עבורנו בני האדם, ותתפלאו, גם עבור המדבירים.

העובדה שפשפש המיטה למעשה חי בתוך המיטה שלנו, ותוקף אותנו במקום הכי פרטי שלנו בזמן השינה היא אכן מטרידה מאוד ואנו חייבים לפעול ולעשות כל מה שניתן על מנת להיפתר מהמטרד הזה שכן העקיצות של פשפש המיטה הן מאוד מטרידות ומגרדות עקב החומרים אותם מפריש הפשפש בזמן העקיצה אל הגוף שלנו.

לכן החלטנו להסביר לכם במאמר הבא על ריסוס פשפש המיטה ואיך זה בדיוק עובד.

כיצד נזהה את פשפש המיטה?

אז קודם כל קשה מאוד עד בלתי אפשרי לזהות את פשפש המיטה לאור העובדה שהוא פשוט מאוד מאוד קטן.

מעבר לכך למרות שהפשפשים הבוגרים מגיעים לגודל מקסימלי של כשבעה מ״מ, יהיה מאוד קשה לזהות אותם היות והם מתחבאים בצורה טובה בין כפלי המיטה, בתוך המזרון או מתחתיו וכל חריץ אחר שלא ניתן להגיע אליו בקלות.

לכן, הדרך הכמעט יחידה לזהות שהבית שלנו נגוע בפשפשי המיטה יהיה אך ורק שנרגיש או נראה כי עקצו אותנו בזמן השינה.

העקיצה של פשפש המיטה היא מאוד ייחודית וקל לאבחן אותה שכן מעבר לעובדה שהיא מאוד מגרדת, היא בדרך כלל באה במקבץ עקיצות של שלוש עד שמונה עקיצות אחת ליד השניה בקו ישר או במעגל.

את העקיצות אנו נגלה אך ורק בבוקר ולא נרגיש את הפשפש בזמן העקיצה היות והוא מפריש חומר מאלחש על מנת שלא נגלה אותו בשעת המעשה.

דרך נוספת לזהות אותם היא העקבות אותם משאיר פשפש המיטה לאחר העקיצה.

הפשפש מפריש כמחצית מכמות הנוזלים אותם ינק מאיתנו ולכן על המיטה או על הסדין תוכלו לראות כתמי דם קטנים אותם הפריש פשפש המיטה.

לאחר העקיצה ייתכן ויהיו מספר ימים ללא עקיצות אך אין הדבר מצביע על היעלמותם של הפשפשים אלא על העובדה שהם הלכו לעכל את המזון אותו צרכו במשך כמה ימים.

כיצד מתבצע ריסוס פשפש המיטה?

הריסוס נגד פשפש המיטה הוא מאוד מורכב ולעיתים ריסוס אחד כלל לא יספיק על מנת להיפטר מכל הפשפשים שכן נקבה מסוגלת להטיל עד כ-300 ביצים שנחשבות יחסית לחסינות כנגד החומר הפעיל בריסוס.

לכן על מנת לבצע בצורה יעילה את ריסוס פשפש המיטה בבית עלינו לתקוף אותם במספר דרכים כאשר במקביל לריסוס עצמו אנו נשתמש בחיטוי בעזרת קיטור בכל החריצים שבבית ובמקביל נעזר גם בשאיבה על ידי שואב אבק של כל החריצים והפינות בחדרים.

לאחר המתת הפשפשים עם הקיטור נשתמש בחומר הפעיל על מנת להדביר את הפשפשים ששרדו את הקיטור ובמקביל נכניס מזרונים, בגדים ועוד לבועה גדולה  שלתוכה נחדיר CO2. פעולה זו דורשת אישור מיוחד שיש ברשותנו.