רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

מדריך למתלבט – טרמיטים או נמלים?

חשוב לזכור כי בעוד שחלק מהחרקים פשוט אינם נעימים למראה, ישנם חרקים העלולים לזרוע לא מעט הרס. הטרמיטים הינם חרקים זעירים וחיוורים, הניזונים מעץ. 
..
הם עלולים להופיע בבית או בחצר שלכם ולהפוך אותם לבית החדש שלהם. כתוצאה מכך, אתם עלולים לגלות כי רהיטי העץ שלכם הפכו לחלולים, מאחר והטרמיטים אכלו את כל החלק הפנימי שלהם. כמו כן, אתם תגלו כי משקופי העץ, דלתות הפנים ולמעשה כל דבר שעשוי מעץ בבית שלכם, עומד להיאכל על ידי הטרמיטים. לכן במקרה של חשש, יש צורך לפנות לחברת הדברה מקצועית ואמינה, שתוכל לסייע לכם להבין האם אתם סובלים ממכה של טרמיטים או נמלים.
אנו בחברת אגרנט-ארנון בע"מ נהנים משלושה עשורים של ניסיון בתחום ואנו מספקים 5 שנות אחריות על העבודה בעת הדברה נגד נמלים, טרמטים וחרקים אחרים. המדבירים שלנו מחזיקים ברישיון הדברה בתוקף והם מקפידים לעבור הדרכות מקצועיות על בסיס קבוע.

טרמיטים או נמלים – מה כדאי לדעת בנושא?

לא מעט אנשים עלולים להתבלבל בין טרמיטים לנמלים. מדובר על שני סוגים שונים של חרקים, אשר במבט ראשון יכולים להיראות דומים זה לזה. אך למעשה ישנו הבדל עצום בין הנמלים לטרמיטים, מאחר והנמלים אולי אינן נעימות לנו, אך למעשה הן אינן מזיקות כלל. לעומת זאת, הטרמיטים עלולים לגרום לנזקים של עשרות ואף מאות אלפי שקלים, ולכן יש צורך לטפל בהם מוקדם ככל הניתן. בכל מקרה של חשש מומלץ להתייעץ עם חברה הדברה מקצועית ואמינה. רק מדביר מיומן ומנוסה יוכל לזהות במהירות את סוג המזיק המצוי בביתכם וכמובן להציע טיפול מתאים. כדאי לדעת כי הטרמיטים הרבה יותר חיוורים מהנמלים. הם רגישים לאור ולכן אינם נעים בצורה חופשית ברחבי הבית, אלא בונים לעצמם מנהרות בוץ, המגינות עליהם מפני קרני השמש.

טרמיטים או נמלים – כיצד לזהות נכון?

בעוד שהנמלים נוטות ליצור שורות ארוכות של פועלות הנעות ברחבי הבית, הטרמיטים מתחבאים וכמעט ואינם נראים לעין. למעשה הטרמיטים חיים בקינים הנמצאים במעמקי האדמה ולכן לא ניתן לאתר את המיקום שלהם באופן מדויק. על מנת להדביר את הטרמיטים לטווח הארוך, יש צורך לקדוח במרצפות של הבית וליצור מעטפת של חומרי הדברה, באמצעות החדרת חומרי הדברה ייעודיים לתוך המרצפות. זוהי הדרך היחידה להבטיח הדברת טרמיטים, מאחר והם אינם נעים בצורה חופשית בניגוד לנמלים.
הנמלים לעומת זאת ניתנות להדברה באמצעים פשוטים יותר, מאחר ובאמצעות פיתיון מתאים ניתן להשמיד את כל הקן תוך זמן קצר בלבד. כמו כן, כדאי לזכור כי מחושי הנמלים מורכבים ממפרק גמיש, בעוד שמחושי הטרמיטים נטולי מפרקים לחלוטין. כמו כן, לעומת הנמלים, הטרמיטים מחוסרי כנפיים והצבע שלהם דהוי יותר.

אנו בחברת אגרנט-ארנון נשמח לסייע לכם להבין האם אתם מתמודדים עם טרמיטים או נמלים וכמובן להציע לכם פתרון הדברה מתאים. לפרטים והזמנות, צרו קשר.