רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

דיווח על טרמיטים לרשויות – מה זה נותן?

כדי לבצע הדברה נגד טרמיטים, אותם מזיקים הניזונים מעץ, יש לזהות באופן מדויק שאכן מדובר בטרמיטים. אם תנסו לעשות זאת בעצמכם או לבצע ריסוס מכל סוג שהוא, זה יכול לעלות לכם ממש ביוקר והטרמיטים פשוט ימשיכו להתרבות ולגרום לכם לנזקים של ממש. דיווח על טרמיטים לרשויות – מה זה נותן?

זה מאוד תלוי בחומרת הבעיה ובמיקום שלה

ברוב המקרים, כאשר מדובר במכת טרמיטים, האחריות היא על בעל הנכס. יחד עם זאת, יש מצבים שבהם הרשות המקומית, כן תהיה חייבת לפעול בצורה מקבילה אליכם. מה זה אומר? זה אומר שצריך לבחון מאיפה הטרמיטים מגיעים. אם הם מגיעים משטחים שהם ציבוריים, יש לפעול באופן מקיף יותר במטרה למגר את המטרד ולהעביר דיווח על טרמיטים לרשויות.

כדי לבצע הדברה של טרמיטים, חייבים לזהות שאכן מדובר בהם

מדוע זה חשוב? משום שבישראל יש 10 זנים שונים של טרמיטים וכדי שההדברה תיעשה בצורה יעילה, חייבים להתייחס לתהליך הזיהוי ברצינות. למשל, לפני כמה שנים התגלה בעיר פתח תקווה זן של טרמיטים שמוגדר בתור הטרמיט הכי מזיק בעולם. חשוב להבין כי אנחנו לא יכולים לזהות באופן וודאי אם כן מדובר בטרמיטים או לא. לכן, אם בנוסף לזה שתזמינו חברת הדברה מקצועית המתמחה בהדברת טרמיטים, תדווחו לרשויות, יכול מאוד להיות שהמזיק יישלח למעבדה בכדי לקבל זיהוי וודאי.

מה ההבדל בין טרמיט פולש לטרמיט מקומי?

טרמיט פולש גורם ליותר נזק מטרמיט מקומי ולכן אם פונים לרשות המקומית, זה מאפשר להפחית משמעותית ולצמצם את תהליך ההתפשטות של המזיקים. זה קשור בעיקר לתהליכי פינוי פסולת שנגועה בטרמיטים.

לא כל מדביר יכול לבצע הדברה נגד טרמיטים

כדי שמדביר יוכל לבצע הדברה נגד טרמיטים הוא צריך להחזיק ברישיון מתקדם. מדובר במדביר שמוסמך להדביר בשטחים פתוחים ובמבנים ציבוריים ולא רק בדירות או בתים פרטיים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבקש את המספר רישיון של המדביר ולבדוק אותו באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה.

איך נעשית ההדברה נגד טרמיטים?

שמדובר בטרמיטים, לרוב המדביר ינסה לאתר את הקן בעץ ואז באמצעות קדיחת חורים, יזריק חומר הדברה ייעודי ויצור מעטפת הגנה סביב הבית. לעתים הבעיה כל כך חמורה עד שצריך להשליך פריטים או מוצרים העשויים מעץ. לעתים יש לשלב תחנות האכלה ופיתיונות המכילים כל מיני חומרים המעכבים גדילה. שיטת ההדברה תלויה בסוג בזן של הטרמיטים.

תוהים אם רלוונטי להגיש דיווח על טרמיטים לרשויות? מחפשים חברה מקצועית המתמחה בהדברת טרמיטים? חברת אגרנט ארנון בעלת ניסיון רב שנים בביצוע הדברת טרמיטים. אנו מבצעים את תהליך ההדברה בצורה יעילה בהתאם למפגע ורמת ההתרבות של הטרמיטים ומתחייבים לתוצאות הטובות ביותר. אנו מעניקים לקהל לקוחותינו לחמש שנות אחריות עבור הדברת טרמיטים. לפרטים ומידע נוסף על הדברת טרמיטים צרו איתנו קשר ונשמח לענות לכם על כל שאלה ובקשה.