רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

זהירות טרמיטים בריצוף הבית – כיצד מטפלים?

רבים מאיתנו כלל לא נתקלו בטרמיטים במהלך חייהם ולכן בפעם הראשונה שאנו נתקלים בהם בקלות רבה ניתן להתבלבל ולחשוב שאלו הם נמלים היות והם נראים כמעט אותו דבר במבט ראשוני.

הטרמיטים הינם מזיקים ממשפחת החרקים שחיים במושבות גדולות מאוד המסוגלות להכיל מיליונים מהם, כאשר מי ששולטת על המושבה היא המלכה. מקור התזונה העיקרי שלהם הוא העץ ולכן הם יאכלו כל דבר העשוי עץ במרחב הביתי, החל ממשקופים דרך פרקט ועד רהיטי עץ. אז איך נמנעים מהתופעה הכל כך לא נעימה הזו ומה עליכם לעשות במידה והופיעו טרמיטים בבית ? – על כך ועוד בפוסט הבא!

כיצד מדבירים את הטרמיטים ?

בניגוד להדברה של מזיקים אחרים הדברה של טרמיטים היא תהליך שיכול להיות ארוך ולקחת מספר חודשים עד שנחסל לגמרי את המושבה שפועלת לנו בבית מתחת לריצוף. קיים פתרון של ריסוס טרמיטים אך הוא מהווה פתרון לטווח קצר בלבד ויחסל רק את הטרמיטים שפועלים כרגע בתוך הבית אך בפועל כל הטרמיטים שחיים במושבה שנמצאת בקרבת הבית שלכם ימשיכו לתקוף את הבית ולכן צריך לטפל בבעיה ולא בסימפטום.

על מנת לחסל את המושבה של הטרמיטים עלינו להחדיר רעל אל מתחת לאדמה וכך למעשה לבודד את הבית כאשר קן הטרמיטים שנמצא מתחת לריצוף שלכם יבודד משאר המושבה וטרמיטים לא יוכלו לחזור אל המלכה ולקבל את הפרומונים, חומר כימי שממנו הם ניזונים כדי להמשיך להתקיים. בפועל ימצא המדביר מספר נקודות סביב הבית אליהן יחדיר חומר הדברה שיחסל את הטרמיטים כאשר החדרת הרעל מתבצעת על ידי קדיחה של המדביר בריצוף עצמו ולאחר מכן מוחדר הרעל שיעיל נגד טרמיטים לאותן נקודות אסטרטגיות שקבע המדביר.

יש לציין כי היעילות של ההדברה לא תהיה מיידית וכי חיסול של מושבת הטרמיטים לעיתים לוקחת מספר חודשים. עם למעלה מ-30 שנות ניסיון, חברת אגרנט ארנון מעניקה לקהל לקוחותיה 5 שנות אחריות על הדברת טרמיטים.

מה עלינו לעשות בכדי למנוע הופעת טרמיטים?

אחת התופעות הנפוצות ביותר שבגינם מגיעים טרמיטים אל מתחת לריצוף הבית הוא כתוצאה דווקא משיפוץ הבית. כאשר אנו משפצים או בונים בית הקבלן מביא חול אל הבית על מנת שיהיה מתחת לריצוף ולעיתים אותו חול מכניס למעשה את הטרמיטים אל תוך הבית שלנו וכך מתחילה הבעיה. כאשר קבלן מביא חול אל הבית שלנו למטרות השיפוץ עלינו לוודא עימו כי אותו חול עבר טיפול ייעודי נגד טרמיטים וזהו חול תקין ונקי ממזיקים.

דבר נוסף שנוכל לעשות בכדי למנוע הופעת טרמיטים בבית שלנו הוא תיקון נזילות מים שגורמים למים עומדים כמו נזילות ממזגן או ברזים בקרבת הבית היות וטרמיטים צריכים מים ולחות על מנת לשרוד.