רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

ריסוס נגד טרמיטים – האם זה הפתרון המומלץ?

טרמיטים הינם מזיק שדומה מאוד לנמלים במראה שלהם, אך בנזק שהם עושים אין שום דמיון. הטרמיטים ניזונים מתאית שהיא רכיב מחומר העץ ולכן הם אוכלים כל מה שקשור לעץ ואף יכולים לגרום לנזקים בקירות גבס, צנרת, מערכות ועוד. 

למעשה, אנשים רבים שואלים האם ריסוס נגד טרמיטים יכול לעזור במקרה של מכת טרמיטים. הכוונה היא כמובן לריסוס ביתי, ממש כמו זה שעוזר לנו במקרים של נמלים, ג‘וקים וכדומה. אז התשובה לשאלה הזו היא לא. אם זיהיתם אחד או יותר מהסימנים המעידים על כך שיש טרמיטים אצלכם בבית ו/או בחצר כמו למשל כנפיים שנשרו להן ונשארו על הרצפה, משקופים או רהיטים חלולים, שבילי בוץ שמובילים את הטרמיטים ישירות מהמושבה שלהם אליכם הביתה, אתם חייבים הדברת טרמיטים וריסוס אינו מספיק.

מדוע ריסוס ביתי אינו מספיק במצב של טרמיטים?

יש לכך המון סיבות והנה כמה מהן:

  1. החומר עצמו – החומר שנמצא בריסוס ביתי נגד טרמיטים אינו יעיל או אפקטיבי ואינו ממית את הטרמיטים בהיבט המקיף. גם אם ריססתם בנקודה שבה אתם בטוחים שיש טרמיטים והם אכן ימותו, עדיין יש מושבה שלמה המכילה מיליוני טרמיטים במעמקי האדמה ובאמצעות הריסוס הנקודתי הזה, לא תוכלו לחסל את המושבה כולה. רק מדביר מקצועי עם רישיון מטעם המשרד להגנת הסביבה יכול להחזיק בריסוס הזה שהוא למעשה מכיל חומר מיוחד שמחסל את מערכת העיכול של הטרמיטים. אלה שרוססו יעבירו את החומר לשאר הממלכה ואז בהדרגה כולה תתחסל.
  2. ריסוס נקודתי לא יעיל – במצב של טרמיטים כאמור מדובר במושבה שלמה שחייבת להתחסל וזאת משום שהטרמיטים ניזונים מהמלכה ומתרבים בקצב מסחרחר. המושבה כאמור נמצא במעמקי האדמה ואין לדעת את המיקום שלה, לכן, חייבים ליצור שכבת הגנה, סוג של מעטפת בתוך ומסביב למבנה שנתקף על ידי הטרמיטים. המעטפת נוצר על ידי קדיחת חורים מאוד קטנים ברצפה ובתוכם מחדירים את החומר הרעיל בלחץ מאוד גבוה שחודר גם לתוך האדמה ואז הסיכוי שהטרמיטים יחוסלו עולה.
  3. הדברה זו דורשת ידע, ניסיון ומקצועיות – לא כל אחד יכול לבצע הדברת טרמיטים. מדובר בהדברה סופר מורכבת ששונה בתכלית שלה מכל הדברה אחרת ולכן, אם אתםד סובלים ממכת טרמיטים, מומלץ מאוד לבצע הדברת טרמיטים כמה שיותר מהר ולקרוא למומחה להדברת טרמיטים.

מחפשים מומחה להדברת טרמיטים? הטרמיטים השתלטו על הבית שלכם? חברת אגרנט ארנון בעל ניסיון של עשרות שנים בביצוע הדברות מכל הסוגים עם דגש על הדברת טרמיטים. אנו מבצעים את תהליך ההדברה בצורה יסודית ומקצועית, עושים שימוש בחומר ייחודי לביצוע ההדברה ומעניקים לקהל לקוחותינו 5 שנות אחריות להדברת טרמיטים. צרו איתנו קשר ונשמח לסייע ולעזור לכם בכל שאלה או בקשה.