רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

הדברת טרמיטים במוסדות ציבוריים

אין ספק שאחד המטרדים הגדולים ביותר עבורנו בני האדם הם מזיקים על כל סוגיהם השונים. המזיקים לעיתים פוגעים בנו, בני האדם, באופן ישיר על ידי עקיצות או אי נעימות קלה למשל ולעיתים קרובות באופן עקיף, כלומר פגיעה ברכוש שלנו, ולהגדרה הזו בדיוק נכנסים הטרמיטים. אנו רואים יותר ויותר בקשות להדברת טרמיטים במוסדות ציבוריים בעיקר לאור העובדה שהטרמיטים עלולים ליצור נזק ברכוש, בעיקר לעץ כמובן אותו הם מכרסמים וגורמים לנזקים בלתי הפיכים. הטרמיטים כאמור אינם מזיקים כלל לבני האדם אך בהחלט יכולים לגרום לנזקים עבור הרכוש שלנו בבתים, במוסדות ציבוריים וכדומה. 

כיצד הטרמיטים נכנסים לתוך מבנים?

הצורה בה הטרמיטים נכנסים למבני מגורים או למבנים ציבוריים היא כמו שכל אדם נכנס לבית או למבנה, דרך הדלת הראשית.

הטרמיטים מנצלים את הדרך הקלה שניתן להגיע מהחול שמתחת למבנה אל הדלת ובמידה וזוהי דלת עץ, הם פשוט מכרסמים את דרכם פנימה.

הכניסה שלהם לבית מאופיינת בעיקר דרך רצפה עם חריצים פתוחים, שדרכה כמובן קל יותר לחדור אל תוך המבנה. דרך נוספת בה הטרמיטים יכולים להיכנס למבנים היא דרך מעוף.

הטרמיטים הבוגרים מסוגלים לעוף והם אכן עושים זאת בעונות מעבר ולכן חלק מהטרמיטים יכנסו אל תוך המבנים במעוף שהוא יחסית פשוט עבורם וישתקעו בבית בתוך קן שהם ימצאו בין חריצי עץ כאלה ואחרים.

דרך פחות נפוצה אך בהחלט אפשרית של כניסת טרמיטים למבנה הוא על ידי חול או אדמה שכבר הייתה נגועה בטרמיטים שנכנסה לתוך המבנה במהלך השיפוץ.

בדרך זו למעשה אנחנו הכנסנו אותם אל תוך המבנה ומשם הדרך שלהם להשתקע במבנה שלנו היא קצרה ביותר שכן כפי שציינו הם עלולים למצוא קן בין חריצי העץ או להישאר בחול ולמצוא חריץ בין המרצפות ומשם לעשות את דרכם לעץ.

איך מבצעים הדברת טרמיטים במוסדות ציבוריים?

בראש ובראשונה חשוב מאוד לקרוא למדביר ברגע הראשון בו אנו חוששים שזיהינו פעילות של טרמיטים במבנה שלנו.

חשוב מאוד שלא לנסות להדביר לבדכם את הטרמיטים היות ולבד יהיה לכם קשה מאוד לזהות אותם ואת מקור הפעילות שלהם ובנוסף רק מדביר מוסמך עם רישיון מדביר רשאי לעשות שימוש בחומר הפעיל שמחסל את הטרמיטים אחת ולתמיד.

המדביר יצור מעטפת רעל נגד טרמיטים סביב המבנה כאשר אותה הוא למעשה קודח לתוך האדמה על מנת לבודד את הטרמיטים לחסל אותם לאלתר.

לאחר ביצוע פעולת ההדברה ייקח בין חודש לארבעה חודשים עד שנראה כי ההדברה אכן הייתה אפקטיבית וכל הפעילות של הטרמיטים במבנה שלנו תיפסק לאלתר.

על פעולת ההדברה אין לחזור בשנית אלא אם כן אנו רואים שיש שוב פעילות של טרמיטים או שההדברה הראשונה לא הייתה אפקטיבית.