רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

בעיית טרמיטים – אמת מיתוסים והמלצות

בעולם יש למעלה מ-2,500 זנים של טרמיטים כאשר בישראל חיים בין 7-11 זנים אותם נהוג לחלק לארבע קבוצות. טרמיטים עץ, טרמיטים עץ לח, טרמיטיאים וטרמיטים קציר. כל ארבעת הקבוצות הללו ניזונים מעץ המכיל את רכיב התאית. אחת הבעיות עם טרמיטים היא שהם מתרבים בקצב מסחרר ולכן לא פשוט בכלל להיפטר מהן. הנה כמה אמירות ידועות על טרמיטים ששווה להכיר. 

טרמיטים פוגעים בבני האדם ועוקצים אותם

אז לא. טרמיטים לא עוקצים ולא פוגעים בבני אדם, זאת בשונה ממזיקים אחרים כמו חולדות או פשפשים. הם בסך הכל ניזונים מעץ והפגיעה שלהם היא אמנם מסיבית אך היא ברכוש בלבד.

הדברה נקודתית למשל במשקוף המכיל טרמיטים תסייע לפתור את הבעיה

הדברה נקודתית אף פעם לא עוזרת לפתור את בעיית הטרמיטים. הדברה בנקודה או אזור מסוים, תטפל באזור עצמו ולזמן מוגבל, משום שהטרמיטים ממשיכים להתרבות. לכן, מומלץ לבצע הדברה יסודית מקיפה וכוללת שמייצרת מעטפת הגנה במרחב בו הטרמיטים נמצאים.

ההדברה היעילה ביותר נגד טרמיטים היא ריסוס

גם זו אמירה שאיננה מדויקת משום שריסוס פעמים רבות פשוט לא מספיק. הטרמיטים חיים במעמקי האדמה ולא ניתן לדעת איפה המושבה שלהם נמצאת, אלא רק לשער לפי הסימנים שלהם. לכן, הדברה יעילה נגדם מתבצעת בשיטת הקידוח וכוללת קדיחה של חורים מזעריים מאוד ברצפה והחדרת רעל מיוחד בלחץ גבוה.

כל מדביר יכול לבצע הדברת טרמיטים

לא. כדי לבצע הדברת טרמיטים צריך לעבור הכשרה מיוחדת ורק למדבירים מסוימים יש את החומר הרעיל שפוגע בטרמיטים ומסייע לחסל את המושבה באופן מלא.

טיפים שיעזרו לכם

  • במידה ואתם בונים בית חדש, שווה להשקיע בהדברה מונעת נגד טרמיטים, משום שהרבה פעמים הם מגיעים בחול או במקורות אחרים הקשורים לתהליכי בנייה.
  • יש כמה סימנים המעידים על הימצאותם של טרמיטים ביניהם ניתן למנות: כנפיים שנשרו מהם, כרסומים של מוצרים העשויים מעץ, מוצרי עץ חלולים, רעשי כרסום, שבילי בוץ שנסללו על ידם מבחוץ פנימה.
  • כדאי להימנע מאגירה של מוצרי עץ בחזית הבית, לבדוק שאין מקורות מים עומדים ולא לרכוש רהיטי עץ יד שניה שאתם לא יודיעם מאיפה הם הגיעו וכמה זמן הם ישבו במקום מסוים, יכול מאוד להיות שהם נגועים בטרמיטים.

סובלים ממכת טרמיטים? חושדים שיש לכם במרחב הביתי טרמיטים אבל לא בטוחים? צוות ההדברה של אגרנט ארנון נמצא כאן בשביל לעזור לכם. עם שנים של ניסיון בתחום ההדברה, יצא לנו לנטרל אינספור מושבות טרמיטים בצורה יעילה, איכותית ומקצועית, ללא פשרות. התהליך מתבצע על בסיס ידע שנצבר לאורך שנים רבות כאשר אנו מעניקים 5 שנות אחריות לקהל לקוחותנו על הדברה טרמיטים. כעת כל שנותר לכם לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם במהרה.