רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

טרמיט העל הפורמוסי

הטרמיט הפורמוסי נחשב לאחד המזיקים המסוכנים ביותר ובהקשר לטרמיטים כזן המזיק ביותר שקיים. המקור של הטרמיט הפורמוסי הוא בסין. משם התפשט לארצות דרום מזרח אסיה האחרות, לארצות הברית ולדרום אפריקה כאשר עיקר ההתפשטות נעשית באמצעות משלוחי עץ מארצות אלה שלא עברו טיפול נגד טרמיטים ומשם הדרך להתפשטותו של הטרמיט קצרה ביותר.

זן הפורמוסי נקרא טרמיט העל הפורמוסי בשל ממגוון רב של סיבות כאשר בראש ובראשונה לאור קצב ההתרבות שלו שנחשב למהיר הרבה יותר מזה של טרמיטים אחרים. מעבר לכך יכולת האכילה של טרמיט העל הפורמוסי היא גבוהה הרבה יותר משל כל טרמיט אחר והוא מסוגל לעבור מכשולים כמו פלסטיק, בטון ומתכות רכות ולכן עלול לגרום לנזקים חמורים כמו למשל פגיעה בצנרת, פגיעה בתשתית חשמל, תקשורת ועוד.

בנוסף, המושבה של טרמיט העל הפורמוסי עלולה להגיע לעד מליון פריטים, דבר שהופך את ההדברה שלו למורכבת הרבה יותר מכל טרמיט אחר. הטרמיט הפורמוסי חי בעיקר בסביבת אקלים חמה ולחה. מה שהופך את ישראל לסביבה מושלמת עבורו וכתוצאה מכך אנו רואים את ההתפשטות שלו באיזור פתח תקווה.

איך נזהה שהאיזור של הבית שלנו נגוע בטרמיטים?

ככל הנראה אנו נדע בשלב מאוחר יחסית שהבית שלנו נגוע בטרמיטים וזאת לאחר שנראה ויזואלית את הטרמיטים בפעולה, מכרסמים פריטי עץ ברחבי הבית או שנראה סימני כרסום על אחד מפריטי העץ ואפילו שיירה של טרמיטים בתוך הבית אותם יחסית קל זהות עקב המראה הלבנבן צהבהב שלהם. דרך נוספת להקדים תרופה למכה היא זיהוי של מושבת טרמיטים בסביבת הבית שלכם שאותה ניתן לזהות בעיקר על ידי ערימת חול גבוהה יחסית מעל לפני הקרקע. במידה ואתם חושדים שיש לכם מכת טרמיטים בבית מומלץ לקרוא בהקדם האפשרי לשירותי הדברה בכדי שתוכלו להיפטר מהבעיה בהקדם האפשרי או אפילו ליצור מעטפת הגנה מונעת סביב הבית והחצר שלכם במידה ושמעתם על מקרים של פלישת טרמיטים בסמוך לבית שלכם.

מהם הסכנות שהטרמיטים גורמים להם?

הטרמיטים, כולל טרמיטים מזן פורמוסי אינם מסוכנים לבני האדם אך הם בהחלט יכולים לגרום לנזק רב ברכוש ואף לסכנות בטיחותיות. מעבר לכל המפגעים שכבר הזכרנו כמו פגיעה בצינורות ביוב ותשתיות שעלולות להסב לנו נזק כלכלי גדול הטרמיטים מסוגלים גם לכרסם חלקים ניכרים מפרגולה שעומדת בחצר למשל ולגרום לה אפילו לקרוס במקרים מסויימים, דבר שמהווה סכנה בטיחותית לכלל יושבי הבית.

אנחנו באגרנט ארנון מתעסקים בהדברת טרמיטים מזה מספר שנים וצברנו נסיון רב בהרחקתם לצמיתות. ההדברה כוללת יצירת מעטפת הגנה בתוך ומחוץ לבית תוך בידוד האזורים השונים מאזור הקן שמתחסל כמה שבועות לאחר ביצוע ההדברה. למרות שהדברת טרמיטים עלולה להיות ארוכה ומסובכת עבור מדביר טרמיטים ותושבי הבית אנו נותנים חמש שנות אחריות על ההדברה שלנו ובכך מעניקים לכם שקט נפשי שאנו שם בשבילכם עד לרגע בו הטרמיטים יעלמו באופן סופי.