רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

מין הטרמיטים המזיק בעולם הגיע לישראל

אם חשבתם שיש סוגים של חרקים שחיים בארצות רחוקות ולא יכולים לפלוש אלינו למדינת ישראל כדאי שתחשבו מסלול מחדש. המשרד להגנת הסביבה עושה כל שביכולתו למנוע כניסה של פולשים ומזיקים שאינם חיים אצלנו אך מידי שנה מגיעים פולשים חדשים למדינת ישראל למרות כל המאמצים הללו. 

לאחרונה נצפה בישראל באיזור פתח תקווה הזן המזיק ביותר בעולם של טרמיטים, הלא הוא טרמיט מזן הפורמוסי. טרמיט הפורמוסי מקורו בסין וארצות דרום מזרח אסיה בעיקר אך עם השנים הוא פלש למדינות רבות כמו ארצות הברית ודרום אפריקה שסובלות מאוד מהתפשטותו.

טרמיט הפורמוסי מכונה גם טרמיט על, בעיקר לאור היכולות היוצאות דופן שלו לעומת טרמיטים אחרים. ראשית כל קצב ההתרבות שלו מהיר הרבה יותר משל זנים אחרים, דבר שמקשה מאוד את תהליך ההדברה של הזן במקומות נגועים כאשר גם כושר האכילה שלו מהיר וגדול הרבה יותר משל זנים אחרים. מושבת טרמיטים אחת יכולה למנות כמליון פריטים, לכן עם קצב התרבות מהיר יותר וקצב אכילה מוגבר יותר הפוטנציאל של הנזק שהטרמיט הפורמוסי מסוגל לגרום הוא הרבה יותר חמור משל כל טרמיט אחר ומכאן נגזר גם הכינוי שלו.

כיצד הטרמיט הפורמוסי פלש לישראל?

אז כפי שציינו מקרים מאומתים של טרמיט הפורמוסי נצפו באיזור פתח תקווה ומכאן נשאלת השאלה כיצד טרמיט שחי בעיקר בארצות דרום מזרח אסיה, ארצות הברית ודרום אפריקה שכולן ארצות מאוד רחוקות יגיע לישראל.

התשובה לכך היא פשוטה מאוד והיא מונה שני חלקים כאשר אמצעי התחבורה שלו הוא משלוחי עצים מאותן ארצות שמגיעים לארץ, כלומר הטרמיט נמצא בתוך אותם העצים שנשלחים ארצה. החלק השני של התשובה נעוץ בעובדה שמעט גובלת בחוסר אחריות מצד המייבאים וגם המייצאים שלא דאגו לוודא ולבדוק כי אותם עצים טופלו כנגד טרמיטים בטרם נשלחו לארץ מאותן ארצות. לאחר שהטרמיט מגיע באותם משלוחים הוא קובע את המושבה שלו באיזור החדש כאשר האקלים השורר בארץ של חום ולחות נחשבים לאידיאלי עבור זן הפורמוסי ולכן הוא מסוגל לשרוד פה בקלות יתרה.

כיצד נבצע הדברה נגד טרמיט מזן הפורמוסי?

ההדברה של טרמיטים מזן הפורמוסי היא דומה מאוד להדברת הטרמיטים מזנים אחרים והיא כוללת בידוד של הבית או האיזור הנגוע באמצעות רעל שמוחדר אל לב האדמה לאחר שקדחנו לעומקה. חשוב להבין כי הטיפול חייב להיות מהיר ואסרטיבי לאור קצת ההתרבות המהיר שהזכרנו קודם לכן.
אנחנו, אגרנט ארנון חברת הדברה, מתמחים בהדברת טרמיטים ובאמצעות הנסיון הרב שצברנו במרוצת השנים בהדברת טרמיטים אנו נבצע עבורכם את עבודת הרחקת הטרמיטים או מניעת הגעתם אל הבית שלכם.

אנו נותנים לכל הלקוחות שלנו אחריות של חמש שנים על הדברת הטרמיטים מתוך הבנה כי הדבר מקנה להם שקט נפשי אך גם כי אנו מבינים שלעיתים זהו תהליך שלוקח מספר חודשים וכולל הדברה חוזרת. חשוב לזכור כי הדברת טרמיטים שונה לחלוטין מהדברת מזיקים אחרים ודורשת ידע, ניסיון ומקצועיות