רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

האם יש סימנים מקדימים לנוכחות טרמיטים?

טרמיטים הם מזיקים טורדניים שעלולים לעשות נזק לחצר ולבית לפני שתשימו לב לקיומם. לכן, בעלי חצרות לעיתים שואלים את עצמם האם יש סימנים מקדימים לטרמיטים שבחצר שלהם ישנם טרמיטים. במאמר זה נפרט על מספר סימנים שתוכלו לשים לב אליהם לפני שתזמינו מדביר מקצועי ועל שיטות התמודדות עם הבעיה.

סימנים מקדימים לטרמיטים

פעמים רבות הנזק של הטרמיטים מתגלה שנים לאחר שהחלו לפעול והוא יכול לבוא לידי ביטוי במספר דרכים.

רהיטי עץ בגינה או בבית שמופיעים בהם לפתע פיצוצים שלא היו בהם קודם – אם יש לכם רהיטים בבית או בחצר ושמתם לב שלאחרונה הם החלו להתפוצץ באזורים מסוימים, יתכן שהם סובלים מטרמיטים.

משקופי עץ בבית – אם במשקופי העץ בבית התגלו חירורים קטנים או בדפיקה על משקוף עץ הוא נשמע לכם חלול, יתכן שזהו סימן לטרמיטים.
פירורים בפינות הבית – עוד סימן מסגיר לפעולתם של הטרמיטים הוא פירורים חומים שהם למעשה פסולת שטרמיטים השאירו אחריהם. שימו לב אם נתקלתם בפירורים כאלו ברחבי הבית שלכם.
תעלות דקות באדמה – אם נדמה לכם שראיתם תעלות דקות וקטנות באדמה יתכן ואלו התעלות שהטרמיטים מתניידים דרכן.

איך נמנעים מהגעתם של טרמיטים?

אם אתם לא רוצים לחיות בחשש, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות בשוטף כדי לצמצם את הגעתם של המזיקים האלו. ראשית, שימו לב לתחזק את הגינה באופן קבוע.
תדאגו שלא יהיו בה עצים ישנים וחשופים שמושכים טרמיטים. אם יש לכם ריהוט עץ בחצר, תדאגו לטפח אותו באמצעות צביעה ושמן שכן הטרמיטים נמשכים לעצים חשופים ללא צביעה.

העדיפו ריצוף בחצר מאשר חול, במיוחד בשבילים שמובילים לבית ועלולים להוביל טרמיטים. שלבו בגינה אדניות וריהוט מפלסטיק, מתכת וכדומה ולא רק מעץ.

הטרמיטים כבר כאן, מה עושים?

אם סימנים מקדימים לטרמיטים קיימים כולם או חלקם בחצר שלכם הזמינו בהקדם מדביר טרמיטים מקצועי שיבחן שאכן כך הדבר.

מדביר ידע לאתר את הנזקים הפוטנציאליים של הטרמיטים ולזהות את נוכחותם ולהמליץ על הטיפול המתאים. זה יכול להיות ריסוס של החצר בחומר פעיל שמונע מהטרמיטים לצאת מהאדמה, אפשר לפזר פיתיונות ג´ל אותם הטרמיטים לוקחים בחזרה לקן המרכזי ובכך מפיצים את הרעל.

ישנו שיטות נוספות חומצת בור שפוגעת במערכת העיכול של הטרמיטים ועוד. מדביר מקצועי ידע להתאים את השיטה לסוג הטרמיטים ולהיקף הנזק שכבר נגרם ושעוד עלול להיגרם.

כמה יעלה מדביר לטרמיטים?

העלות של מדביר תלויה במספר גורמים. גודל השטח, סוג הטרמיטים, מורכבות ההדברה והפתרון שיבחר. לרוב, מדביר יגיע לבחון את הנזק בעלות ביקור של כמה מאות שקלים, אך אם יוחלט שיש לבצע תהליך של הדברה התמחור יהיה לפי מ"ר ומגיע למקסימום של 35 ש"ח למטר בדרך כלל.

יתכן שהמדביר לא ימצא עדויות לטרמיטים ואז העלות תהיה עלות הביקור בלבד. 

למידע ופרטים נוספים אודות הדברת טרמיטים או סוגי חרקים נוספים, צרו איתנו קשר ונשמח לחזור אליכם במהרה. חברת אגרנט ארנון בעל ניסיון רב שנים בביצוע הדברת טרמיטים ובכל סוגי ההדברות. אנו מעניקים לקהל לקוחותינו חמש שנות אחריות על הדברת טרמיטים ועושים שימוש בידע ובמגוון כלים במטרה למגר את התופעה כמה שיותר מהר.