רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

מה טרמיטים באמת עושים והאם אפשר לחיות לצידם?

אחת השאלות שעולות לא פעם בקרב ישראלים לגבי מכת טרמיטים היא הם הנזק שהם עושים באמת כל כך גדול והאם ניתן להתעלם מהימצאותם כמו שמתעלמים ממושבת נמלים בחצר? 

אז קצת על הטרמיטים

לא סתם מכנים טרמיטים מזיקים. הם גורמים לנזק. מדובר בחרקים, דומים בצורתם ובמראה שלהם לנמלים, אך אם מסתכלים היטב מגלים שצורת הגוף שונה לגמרי וגם ההתנהלות הטבעית של שני החרקים הללו שונה לחלוטין. בדומה לנמלים גם הטרמיטים חיים במושבות רק שהם נמצאים מתחת לפני האדמה בעומק של כמה מטרים לפחות. כל מושבה יכולה להכיל מיליוני פריטים. פעמיים בשנה הם מנהלים את מעוף הכלולות שמאפשר להם להתרבות. לאחר המעוף, הנקבות משילות את הכנפיים שיכולים להוות את אחד הסימנים להופעה של טרמיטים.

לכמה נזק הטרמיטים גורמים?

טרמיטים ניזונים מעץ או ליתר דיוק מתאית שהוא הרכיב שנמצא בתוך העץ. כל מה שעשוי מעץ מהווה עבורם מזון והם אוכלים את העץ בקצב מסחרר. מה הם אוכלים? הנה כמה דוגמאות…

  • רצפת פרקט
  • רצפת דק
  • פרגולות מעץ
  • קירות גבס
  • רהיטים מעץ: שולחנות, כסאות, שידות, מיטות – כל רהיט שעשוי מחומר העץ
  • ניירות אפילו שטרות של כסף
  • משקופים ודלתות
  • בתי עץ
  • ועוד..

בטבע לטרמיטים יש תפקיד חשוב, שכן אכילת העץ ממחזרת אותו וכך הוא הופך לאבקה, ניספג באדמה, מזין אותה ואז מאפשר לה לספוג כמות גדולה יותר של מים.

יחד עם זאת, בכל שנה טרמיטים גורמים לנזקים בשווי של מליוני שקלים ויש הטוענים כי הנזק שנגרם גדול יותר בהשוואה לשיטפונות, הצפות ואפילו שריפות.

אילו סימנים מעידים על כך שיש טרמיטים בסביבה?

ובכן יש כמה סימנים שיכולים להעיד על כך שטרמיטים ניזונים אצלנו. סימן ראשון הוא נחילי חול אותם הטרמיטים מייצרים במטרה להיכנס אלינו הביתה ולחדור אל תוך הרכיבים השונים העשויים מעץ. הסימן השני הוא רעש של כרסום. הסימן השלישי הוא כנפיים שנשרו והסימן הרביעי הוא כאשר נוקשים על רהיטים או משקופים העשויים מעץ או לחילופין מחדירים בורג, אלו חלולים לגמרי.

רוצים לקבל מידע נוסף על תהליך ההדברה נגד טרמיטים? נוכל לשלוח לכם ישירות לווטצ‘אפ הפרטי סרטונים ומידע אינפורמטיבי לגבי איך ההדברה מתבצעת על ידי הצוות המקצועי של אגרנט ארנון שלב אחר שלב. אם אתם סובלים ממכת טרמיטים ולא יודעיםהיכן להתחיל, הצוות שלנו ישמח לסייע לכם ולהיפטר ממכת הטרמיטים שתקפה את ביתכם. שנים של ניסיון וידע שנצבר בתחום מאפשרים לנו להתמודד עם בעיית הטרמיטים ברחבי הארץ. אנו פועלים בפריסה ארצית ומתחייבים בפני קהל לקוחותנו לחמש שנות אחריות להדברת טרמיטים. חברת אגרנט ארנון מחזיקה ברישיון הדברה של המשרד להגנת הסביבה. כעת כל שנותר לכם לעשות הוא להשאיר שם ומספר טלפון ונשמח לחזור אליכם במהרה.