רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

מי מפחד מטרמיטים? והאם יש ממה לפחד?

אם אתם כאן כנראה שנתקלתם או שאתם חוששים שנתקלתם במזיק המעצבן המכונה טרמיטים. טרמיטים הם אכן מזיקים מאד מטרידים, בעיקר משום שהם יכולים לפעול תקופה מאד ארוכה עד שנגלה את הנזק שנגרם לנו. לעיתים הם מתחילים מאיזה עץ פרי בחצר, עוברים דרך רהיטי הגינה ויכולים להגיע עד לארונות המטבח גם. אי אפשר לקרוא להם חיה מפחידה, אבל הנזק שהם עושים עלול להיות באלפי או עשרות אלפי שקלים, וזה כבר דיי מפחיד.

איך מזהים טרמיטים?

הכי קל לזהות טרמיטים כשמגלים נזק שהם יצרו. יש כמה ראיות שהטרמיטים משאירים אחריהם במהלך קיומם:

  • משקופים חלולים – אם דפקתם על משקוף עץ בבית והוא נשמע חלול או נתקלתם בחורים קטנים קטנים לאורך המשקוף, יתכן ומדובר בטרמיטים שפעלו בתוך המשקוף וכרסמו את העץ.
  • תעלות קטנות באדמה – עוד שיטת פעולה של טרמיטים היא לנייד את עצמם באמצעות תעלות קטנות מחוץ הבית פנימה, התעלות האלו בעובי קש שתייה פחות או יותר, וניתן לגלות אותן באדמה הסובבת לבית.
  • פירורים – אם יש לכם רהיטי עץ בבית וגיליתם סביבם פירורי עץ, יתכן ומדובר בשאריות הכרסום של הטרמיטים. עוד סימן ברהיטים שיכול להעיד על טרמיטים הוא פיצוצים בעץ.

האם אפשר להימנע מטרמיטים?

החדשות הטובות הן שלעיתים אפשר לפעול לפני שמאוחר מדי. יש כמה דרכים להוריד את הסיכוי לכך שהטרמיטים יגיעו לבקר. ראשית, תדאגו לכך שבחצר הבית שלכם או בפתחו אין רהיטים או עצים חשופים ללא טיפול, צבע או שמן. זהו גורם משיכה רציני לטרמיטים וברגע שיתחילו משם עלולים להמשיך לתוך הבית. אם יש רהיטים, תדאגו לשמן אותם אחת לתקופה. מכיוון שהטרמיטים מגיעים לרוב דרך תעלות באדמה, עדיף שהחצר תכיל שבילים מרוצפים בקרבת הבית. בכל הנוגע לעיצוב הגינה, עדיף לבחור באדניות פלסטיק או בטון על פני אדניות עץ.

איך נפטרים מטרמיטים?

אם נתקלתם באחד מהסימנים לקיומם של טרמיטים צרו קשר עם מדביר שיוכל לבוא ולאמת את קיומם. לאחר מכן המדביר יתאים את אופן הפעולה, בין אם זה באמצעות ג´ל, ריסוס, הדברה אורגנית וכן הלאה.

רוצים לקבל מידע נוסף על טרמיטים, על איך להימנע מהם ואיך לבצע הדברה מקצועית, יסודית ויעילה ללא פשרות? חברת אגרנט ארנון מתמחה בביצוע הדברת טרמיטים כבר למעלה משני עשורים. אנו עושים שימוש בחומרים ובשיטות המתקדמות ביותר שהוכחו כיעילות ביותר בהדברת טרמיטים. חשוב לציין כי הדברה זו נחשבת לאחת ההדברות המורכבות ביותר ולכן יש חשיבות רבה לחברה אותה תבחרו ולביצוע התהליך. כל שנותר לכם הוא להשאיר את הפרטים שלכם ונשמח לסייע לכם בכל שאלה או בקשה. אנו מעניקים לקהל לקוחותינו 5 שנות אחריות על הדברת טרמיטים.