רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

למה טרמיטים בונים תעלות בוץ?

קודם כל, מהם טרמיטים?

הטרמיטים הם מזיקי בית מאוד נפוצים, אשר יכולים להימצא כמעט בכל בית פרטי או בניין מגורים. הטרמיטים הינם מעין חרקים אשר ניזונים ומתבייתים בשטחי עץ, כלומר בכל סוג של חומר או ריהוט אשר עשויים מעץ כלשהו. חשוב להבין כי קיים הבדל ניכר בין טרמיטים לבין נמלים, שכן ישראלים רבים מתבלבלים בין השניים, אך אלו אינם זהים לא במבנה האנטומי שלהם ולא בהתנהגות שלהם.
ךך
למעשה, בין אם מדובר בריהוט לבית, ריהוט גן, דלתות או משקופים, ועוד, הטרמיטים ימצאו בהם בית חם אשר מכיל עבורם מזון רב שהם אוהבים. מבחינתכם, אתם תסבלו מסופו של דבר מפגמים רבים ועץ אכול, דבר אשר יכול לפגוע באנשים רבים ולהביא לנזקים כלכליים רבים ולפגיעה ברכוש.
כל מה שעשוי מעץ, נייר או מכיל תאית הטרמיטים רוצים לאכול והם גם מתרבים בקצב מסחרר. לכן, בבתים בהם יש נגיעה של טרמיטים, חובה לבצע הדברה ייעודית ועדיף מוקדם מאשר מאוחר, שכן הם גורמים לנזקים בלתי הפיכים ברכוש.
כיום, קיימת הדברה ראויה אשר יכולה לחסל את קהילת הטרמיטים בבית שלכם ולהציל אתכם מהנזק הרב של הטרמיטים בבית שלכם, אך כדי להגיע למצב של הדבר בזמן הנחוץ, עליכם לזהות את הטרמיטים בזמן ולקרוא למדביר בהתאם.

תעלות ומנהרות בוץ, ולמה תעלות אלה מהוות סימן מקדים לנוכחות של טרמיטים בבית שלכם?

טרמיטים הם יצורים חמקמקים מאוד, ומתנהלים בצורה מאוד חסויה וסמויה. על אף שמדובר במזיק שיכול לגרום לנזקים כבירים, מדובר גם במזיק  פגיע אשר רגיש מאוד לשינויי מזג אויר ולסביבה שלהם.

לדוגמה כאשר יחול מפגש בין טרמיטים לנמלים, במרב המקרים הטרמיטים לא יצליחו לעמוד בפניי התקיפה של הנמלים כנגדם.

אחת הדרכים של הטרמיטים לשרוד בחיים, הינה תזוזה בתוך מעין מנהרות או תעלות בוץ. את התעלות הללו הטרמיטים בונים בעצמם באמצעות צואה של העץ ובאמצעות הרוק, ובעצם בזכות המנהרות הללו הטרמיטים יכולים לנוע ממקום למקום בצורה מוגנת ובתנאים הנכונים עבורם על מנת לשרוד.

במידה כי אתם אכן מבחינים בהופעה של תעלות בוץ בבית שלכם, תעלות אלה צריכות להעמיד בפניכם נורות אזהרה, שכן במרב המקרים הדבר אכן יעיד על המצאות תעלות בבית שלכם ובאחד הקירות של הבית.

הטרמיטים אוהדים לבנות את תעלות הבוץ שלהם בצורה גבוהה יותר הקרקע או הרצפות אשר קיימות בבית שלכם, ולכן במקרים רבים הם עשויים לצאת החוצה ולחשוף את עצמם, וכך תוכלו לזהות גם כן את המצאות הטרמיטים אצלכם בבית.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על הדברת טרמיטים? לא בטוחים איך ההדברה מתבצעת בפועל? חברת אגרנט ארנון מתמחה בהדברת טרמיטים ומבצעת את התהליך בצורה יסודית, יעילה ומקצועית. אנו מספקים חמש שנות אחריות על הדברת טרמיטים ומתחייבים לתוצאה הטובה ביותר.