רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

על רקע מכת נמלי האש שפקדה לאחרונה את ירושלים: כל מה שצריך לדעת ואיך להיזהר

היא נמצאת בראש רשימת הפולשים המסוכנים ביותר בעולם של המשרד להגנת הסביבה, העקיצה שלה כואבת במיוחד למרות שהגודל שלה קטן ממילימטר, וממש לאחרונה היא הופיעה, לראשונה, בכמה מוקדים בירושלים. מיהי נמלת האש? כיצד נזהרים ממנה ומה עושים במקרה של עקיצה? כל המידע שאתם צריכים לדעת לפניכם.

היא נמצאת בראש רשימת הפולשים המסוכנים ביותר בעולם של המשרד להגנת הסביבה, העקיצה שלה כואבת במיוחד למרות שהגודל שלה קטן ממילימטר, וממש לאחרונה היא הופיעה, לראשונה, בכמה מוקדים בירושלים.

מיהי נמלת האש? כיצד נזהרים ממנה ומה עושים במקרה של עקיצה? כל המידע שאתם צריכים לדעת לפניכם.

נמלת אש: תעודת זהות

נמלת האש היא נמלה בצבע חום-כתום-אדמדם (ועל כן היא קיבלה את שמה נמלת אש), גודלה הוא בין מילימטר למילימטר וחצי, אם כי מלכת נמלי האש היא גדולה יותר וגודלה מגיע עד ל-5 מילימטרים.
מקורה של הנמלה הוא בדרום אמריקה, ומאז 2005 היא החלה להתפשט גם בישראל בשל סחר בעצים בהם נמצאו קנים של נמלת האש. בתחילה היא התגלתה בעמק הירדן ובהמשך התפשטה לאזורים שונים ברחבי הארץ. הפעילות של נמלי האש נחשבת לאגרסיבית במהלך החודש אפריל ועד סוף נובמבר, ובשיא החורף, בין החודש דצמבר למרץ יש הפוגה בפעילות.
נמלי האש פולשות לבתים וניתן לראות אותן מתהלכות בשורה ברחבי הבית, לאורך הפאנלים וגם בחצר.
הן מעדיפות בתים עם גינה ודירות קרקע, אך גם גם דיירי בנייני מגורים בקומות התחתונות יכולים להבחין בהן. את פעילותן האגרסיבית ניתן לחוש היטב אם נעקצים מהן. עקיצתן כואבת מאוד, יוצרת מעין כוויה על העור ועלולה לייצר צריבה נקודתית הנמשכת בין כמה שעות למספר ימים.

איך נזהרים מנמלת האש? 3 עצות פרקטיות

נמלי אש לא רק מביאות עימן לכלוך אל תוך הבית ויוצרות בו מראה מבולגן ולא אסתטי, הן גם עוקצות, וכאמור, העקיצה שלהן היא מאוד לא נעימה.

הנה כמה טקטיקות שכדאי לנקוט בהן כדי להפחית את הסיכויים שתיעקצו על-ידי נמלת אש:

1. בניגוד לנמלים הרגילות, נמלת האש אוהבת לטפס על ספות. כדי להימנע מעקיצה של נמלת אש, בזמן שאתם ישובים על הספה וצופים בסרט האהוב עליהם, רצוי, במידה וזיהיתם נמלי אש ברחבי הבית, להרחיק את הספות מהפאנלים כדי לא ליצור מגע בין הספה לבין הקיר.
2. שואב אבק יכול להיות אמצעי יעיל להיפטר מנמלי האש. שואב האבק ישאב את הנמלים, מה שיפחית את הסיכויים שהן יעקצו אתכם. זכרו, כי פתרון כזה אינו נותן מענה מעמיק לבעיית נמלי האש בבית. כדי לשים קץ לבעייה אחת ולתמיד יש לחסל את מלכת הנמלים שנמצאת בקן.
3. בהמשך לאמור קודם לכן, מאחר שחיסול הקן והשמדת מלכת הנמלים הוא הדרך היחידה ליהנות משקט נפשי מנמלי אש, רצוי לבצע הדברה מקצועית ברחבי הבית ובגינה. קיימים אומנם בשוק חומרי הדברה ורעלים שניתן להשתמש בהם באופן עצמאי, אך מדובר בחומרים כימיים שצריך לדעת כיצד לעבוד איתם. מדביר מקצועי גם יידע כיצד לבצע את ההדברה באופן בטוח, לטובת בריאות כל בני הבית ובעלי החיים הגדלים בו, והוא גם יגיע לשורש הבעייה וישמיד את כל קן הנמלים, כך שאתם תוכלו לגמרי לנשום לרווחה, לכמה חודשים לפחות.