רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

הדברה ידידותית לילדים ובעלי חיים

בית נגוע במזיקים וחרקים בלתי קרואים הוא לא מקום שנעים להיות בו. במקרה כזה, הזמנת שירותי הדברה היא צעד מתבקש. יחד עם זאת, כאשר מדובר בבית שחיים בו ילדים ו/או גדלים בו בעלי חיים, טיפול במזיקים מעורר חששות רבים מצד בעלי הבית, שמא החומרים הרעילים יכולים להיות בעלי השפעות שליליות על הגוזלים שלהם או על החיות האהובות עליהם.

מדוע דיירים נרתעים מהזמנת שירותי הדברה לבית עם ילדים או בעלי חיים?

על אף שכיום קיימת מודעות רבה להשלכות ההרסניות שיש לחומרים רעילים על הסביבה, מודעות אשר הביאה לכך שמדבירים רבים עברו לעבוד עם חומרים בעלי רמת רעילות נמוכה יותר, כאשר מדובר בילדים או בבעלי חיים, הרעיון להדביר את הבית נשמע הרבה פחות מלהיב. נכון, ששימוש ברעלים אינו מיטיב עם כלל היצורים החיים, ויכול להשפיע לרעה על המערכות הביולוגיות של כל אחד מהם, כולל של בני אדם מבוגרים יותר, אך כאשר מדובר בילדים או בבעלי חיים, רבים מאמינים, כי הסיכון הוא גדול עוד יותר.
ילדים נחשבים רגישים יתר לחומרי הדברה, מאחר שהגוף שלהם נמצא עדיין בראשית ההתפתחות שלו, ועל כן אינו מסוגל להתגונן כראוי מפני רעלים. כמו כן, ילדים ובעלי חיים כאחד נוטים להכניס לפה מכל הבא ליד, ודיירים שבתיהם נגועים בחרקים חוששים, כי הזמנת שירותי הדברה עלולה לפגוע בילד או בבעל החיים, אם הם יבואו במגע ישיר עם החומר הרעיל.

אז מה עושים?

הימנעות מוחלטת ממגע עם רעלים, היא משימה היא בלתי אפשרית לכן, פשוט נזהרים ומבצעים בקרה על מינוני הרעלים אליהם אנו נחשפים. יש לזכור, כי אנחנו מוקפים בחומרים רעילים שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. פאראצלזוס, אחד מהאלכימאים הידועים ביותר מתקופת המאה ה-16, שבחנו את השפעתם של חומרים רעילים על גוף האדם, טען כי: "אין חומרים שאינם רעילים. רק המינון עושה את הרעל."
המשמעות היא, כי אין באפשרותינו להימנע ממגע מוחלט עם רעלים, אך נוכל להיזהר ולנקוט באמצעי זהירות שיבטיחו, כי מינוני הרעל שאליהם ניחשף לא יהיו גבוהים מידי באופן שעשוי ליצור סכנה.

כיצד נוכל לבקר על מידת החשיפה של ילדים ובעלי חיים לחומרי ההדברה?

בשורה התחתונה, הימנעות מהזמנת שירותי הדברה לא בהכרח תשמור על בריאות הילדים או על שלומן של החיות הגדלות בבית, שכאמור, נחשפים לרעלים גם בדרכים אחרות. הדרך להישמר בפני הרעלים היא להזמין מדבירים אמינים, שניתן לסמוך עליהם בעיניים עצומות, שהם זהירים בעבודתם וקפדנים מאוד באשר לבחירת החומרים הרעילים ולמינון שלהם. להלן מספרם טיפים לבחירת מדביר שהוא זהיר, ושעל כן הטיפול שהוא מבצע הוא ידידותי לילדים ולבעלי חיים כאחד:

1. וודאו שהמדביר מחזיק ברישיון ממשלתי לעסוק בתחומו.

2. הזמינו שירותי הדברה המציעים גם הדברה ירוקה. הדברה כזו כוללת שימוש בחומרים שרמות הרעל בהן מופחתות.

3. כיום, ישנן חברות הדברה שמשתמשות בחומרים המאפשרים להגן על בטיחות הילדים. כך למשל, קיימים סוגים של פיתיונות ג´ל שנועדו להיפטר ממכרסמים, שטעמם הוא כה מר, עד כי ילדים לא מסוגלים להכניסם לפה. בדקו שהמדביר שלכם מכיר חומרים כאלה ועושה בהם שימוש.

4. מדבירים זהירים יספקו לכם הוראות מדוייקות באשר לאופן ההיערכות לקראת ההדברה ולמשך הזמן במהלכו לא תוכלו להישאר בתוך הבית, גם לאחר גמר הטיפול. אם ביצירת הקשר הראשונית עם החברה אינכם מקבלים הנחיות מיוחדות, צריכה להידלק לכם נורה אדומה.