רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

3 סוגים נפוצים של נמלים ששווה בהחלט להכיר

מספרן של הנמלים על פני כדור הארץ הוא אסטרונומי, והוא גבוה בהרבה ממספרם של בני האדם. למעשה, על הפלנטה ניתן למצוא למעלה מביליארד סוגי נמלים או מיליון וחצי נמלים על כל בן אדם, כאשר ברחבי העולם קיימים למעלה מ-10,000 סוגי נמלים, וכ- 250 סוגי נמלים בארץ.
מספרן של הנמלים על פני כדור הארץ הוא אסטרונומי, והוא גבוה בהרבה ממספרם של בני האדם.
למעשה, על הפלנטה ניתן למצוא למעלה מביליארד נמלים או מיליון וחצי נמלים על כל בן אדם, כאשר ברחבי העולם קיימים למעלה מ-10,000 סוגים שונים של נמלים, ורק בישראל עצמה ניתן למצוא קרוב ל-250.
אם ברצונכם להתוודע יותר לעומק אל הנמלים, סוגי נמלים בישראל ובדיוק על סוגי נמלים בבית שלכם, או ליתר דיוק לשלושה סוגי נמלים הנפוצים ביותר, קראו את המאמר שלפניכם.

סוגי נמלים בארץ: סוגי נמלים בישראל

נמלת האש

בדומה לסוגי נמלים בארץ, גם נמלת האש, הידועה בשמה הנוסף "נמלה אדומה", היא נמלה עוקצת.

צבעה של נמלה זו אינו אחיד, כאשר ראשה הוא בגוון חום נחושת והבטן שלה כהה יותר. את גופה של נמלת האש ניתן לחלק לשלושה חלקים, הכוללים: ראש, חזה ובטן.

ניתן להבחין בין סוגי נמלי אש קטנות וגדולות, כאשר אורכן של הראשונות יכול להגיע למילימטר וחצי, ואילו של האחרונות ל-6 מילימטרים.

נמלי אש קטנות נתגלו בישראל לראשונה בשנת 2005 באזור בקעת הירדן, על-ידי חוקרים מהמחלקה לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב, אך כיום הן נפוצות באזורים רבים אחרים בארץ, והן נצפו גם בתל אביב, בנתניה, בשוהם ועוד.

את שמן "נמלי האש" קיבלו הנמלים הללו בשל העקיצה שלהן, שהיא צורבת כמו אש.

האצנית הצהובה

שמה של האצנית הצהובה ניתן לה בשל התנועות המהירות והתזזיתיות שלה, ובגין ההתניידות הזריזה שלה

סוגי נמלים בבית

 ממקום למקום.

לאצנית הצהובה רגליים ארוכות במיוחד ומחושים ארוכים, שהופכים אותה לאחד מהפולשים החודרניים ביותר בעולם.

הנמלים הצהובות מתרבות במהירות והופכות דומיננטיות בכל סביבת מגורים טבעית בשל האגרסיביות שלהן כלפי סוגים אחרים של נמלים, תהליך הגידול המהיר שלהן והמושבות הגדולות שלהן הכוללות מספר רב של פרטים.

נמלת קציר שחורה

זהו סוג הנמלים הנפוץ ביותר בישראל, אך גם במקומות נוספים בעולם, כמו בצפון אפריקה ובאסיה. אורכה של הנמלה השחורה נע בין 4 ל-10 מילימטרים, וגופה, בדיוק כמו שמה, הוא שחור.
מבנה גופה של נמלה זו זהה למבנה גופן של יתר הנמלים, ומורכב משלושה חלקים, כאשר ראשה של נמלת הקציר השחורה רחב וגדול יחסית לגופה. נמלים אלה פעילות בעיקר בימי הקיץ, כאשר במהלך החורף מתחזקות הנמלים את הקן וניזונות מהמזון שהן אגרו במשך הקיץ, מזון הכולל זרעים ופירות בעיקר.
מאחר שנמלת הקציר נוטה להישאר באותו קן במשך שנים רבות, ולא לנדוד ממקום למקום לנמלים אחרות, הקנים שלה הם גדולים מאוד ועמוקים.

מחפשים פתרון לכל סוגי נמלים בבית?

אם אתם סובלים מאחד מסוגי הנמלים כדאי שתדעו שישנו פתרון הדברה יעיל – ריסוס המיוצר מסינתזה של צמחים בשילוב פיתיונות ג´ל להשמדת קיני הנמלים.

אם התעניינתם בסוגי נמלים בישראל, קראו גם: הדברה ירוקה נגד נמלים, או על עוד סוגי חרקים ביתיים.
יש לכם שאלות נוספות על סוגי נמלים בבית? אנו באגרנט ארנון נשמח לענות לכל שאלה או בקשה!