רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

5 עובדות שלא ידעתם על טרמיטים מכונפים

הטרמיטים ידועים בתור מזיקים שמתוייגים כאויב מספר אחת שלנו ושל הבית שלנו, כאשר הנזק שהם מסבים לנו נגרם באופן עקיף על ידי פגיעה ברכוש הבית שלנו. 
\

הטרמיטים אינם גורמים כלל לנזק ישיר לנו בני האדם וכל הנזק נגרם לרכוש הבית העשוי עץ אותו מכרסמים הטרמיטים. בדומה לנמלים, גם הטרמיטים מנהלים מושבה בה לכל פריט יש את התפקיד שלו ובין השאר ניתן למצוא במושבה טרמיטים מכונפים. במאמר הבא נסביר לכם עליהם מעט ונספר לכם על 5 עובדות שלא ידעתם על טרמיטים מכונפים.

מה התפקיד של טרמיטים מכונפים?

אז אי אפשר להתחיל מאמר של 5 עובדות שלא ידעתם על טרמיטים מכונפים מבלי להסביר תחילה מהו התפקיד שלהם. אז הטרמיטים המכונפים, בניגוד לפועלים יכולים לעוף בעזרת הכנפיים שלהם כאשר התפקיד שלהם הוא למצוא מקומות חדשים ושם להקים מושבה חדשה.

הכנפיים של הטרמיטים המכונפים

לטרמיטים המכונפים יש למעשה ארבע כנפיים שהן יחסית ארוכות ביחס לגופם של הטרמיטים ואלו מאפשרות להם לעוף למרחקים בקלות יתרה. הכנפיים של הטרמיטים המכונפים הן שקופות והן נושרות מגופו לאחר כ- 48 שעות בהן עליו למצוא בת או בן זוג ולמצוא מושבה בבטן האדמה.

כיצד ניתן לדעת אם יש טרמיטים מכונפים בבית שלנו?

כפי שציינו קודם לכן, הכנפיים של הטרמיטים המכונפים נושרות לאחר כ-48 שעות ולכן אם נמצא ברחבי הבית כנפיים כאלו זה בהחלט יכול להצביע על בעיית טרמיטים ממנה אנו סובלים בבית שלנו.

כיצד נדביר טרמיטים מכונפים?

ההדברה של הטרמיטים המכונפים אינה שונה כלל מהדברה של טרמיטים רגילים, שכן בסופו של הדבר הטרמיטים המכונפים קובעים את מקום מושבם מתחת לאדמה וכל שעל המדביר לעשות הוא לפעול על פי הכללים של הדברת טרמיטים.

מה לעשות כאשר מצאתם טרמיטים מכונפים בבית שלכם?

התגובה הראשונית כנראה תהיה להשתמש בחומר הדברה זמין אותו יש לנו בבית או לרדת ולרכוש אחד אך הדבר הכי נכון לעשות הוא לקרוא למדביר מקצועי שמתמחה בהדברת טרמיטים ולא לנסות ולהדביר אותם בעצמנו. במידה וננסה לעשות זאת לבד אנו עלולים לגרום יותר נזק מתועלת, שכן הטרמיטים עלולים להתחפר יותר בבטן האדמה וכך למדביר יהיה קשה יותר להיפתר מהם באופן מוחלט.
\
אנחנו באגרנט ארנון מתמחים בהדברת טרמיטים בה צברנו נסיון רב במרוצת השנים בהדברות רבות ומגוונות, בבתים, גינות ועוד מרחבים. אנו נשמח להגיע אליכם הביתה ולבחון אם אתם סובלים מבעיית טרמיטים. כמו כן, נבחן את הדרך הנכונה ומהירה להיפתר מהם וכמובן שנשמח לבצע עבורכם את עבודת ההדברה עצמה. אנחנו מבינים כי בעיית טרמיטים יכולה להיות מטרידה מאוד, במיוחד לאור העובדה כי לעיתים לוקח חודשים רבים להיפתר מהם ולכן אנו מעניקים אחריות על ההדברה שלנו.