רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

5 דרכים לזהות שהמדביר שלכם מקצועי

נתקלתם בחולדה, בלהקת ג´וקים או בקן צרעות, ואתם חייבים בדחיפות מדביר?
ענף ההדברה עצום והוא כולל מגוון רחב של אנשי מקצוע. איך תדעו שהגעתם למדביר הנכון, שיבצע הדברה אפקטיבית וזהירה, כזו שלא תפגע בבריאות שלכם? קבלו 5 דרכים לזהות מדביר כזה.

לבדוק שיש רישיון הדברה

מדביר חייב לשאת רישיון הדברה, שפירושו כי הוא הוסמך לעבוד עם חומרים רעילים וכי הוא עבר את ההכשרה של המשרד להגנת הסביבה כדי לעסוק בתחומו. אתם תתפלאו לשמוע, שיש כיום בענף מדבירים שמסתובבים ללא רישיון, ושאינם באמת מוסמכים להיות מדבירים, ומיותר לציין, שטמונה בכך סכנה.
כדי לא לקחת אף סיכון, שאלו את המדביר האם הוא נושא רישיון הדברה ובקשו אפילו לראות אותו.

להיכנס לאתר האינטרנט של המדביר או של חברת ההדברה

אתר אינטרנט היום הוא כמו תעודת זהות של בעל העסק. אתר, למעשה, אמור לשמש מראה לפעילות העסקית, ומדבירים שמכבדים את עצמם, יודעים זאת, והאתר שלהם ייראה בהתאם: מושקע, רציני ומקצועי. אנחנו לא מנסים להגיד, שכל מדביר ללא אתר אינטרנט הוא מדביר שרלטני, אבל אנחנו בהחלט רוצים לומר, שאתר אינטרנט רציני ומכובד יכול בהחלט להעיד על כך שהגעתם למדביר שהוא בעצמו רציני גם כן.

לקרוא המלצות של לקוחות

ואם באתר אינטרנט עסקינן, רצוי להיכנס לקטגורית לקוחות מספרים או המלצות, כדי לקרוא את חוות הדעת שניתנו על המדביר על ידי לקוחות שקיבלו ממנו שירות. קריאה כזו אומנם תאפשר לכם להיחשף למה שטוב בשירות של המדביר ולא לחסרונותיו, אבל זה בהחלט יעזור לכם לגבש רושם על אודות המקצועיות שלו.

לבדוק עד כמה המדביר בקיא בפרטים ובחידושים בענף ההדברה

מדבירים מקצועיים מתעדכנים באופן תדיר בהתפתחויות ובחידושים הקיימים בתחום ההדברה, מכירים כל חומר חדש שנכנס לשוק ויודעים לספר כל פרט קטן על כל מקק שמתרוצץ לכם בבית. אתם לא אמורים לשחק טריוויה עם המדביר, אבל כן שווה לבדוק את רמת הידע שלו ולוודא שהוא מכיר את סוגי החרקים השונים ואת מגוון שיטות ההדברה.

לשאול את המדביר באלו סוגים של חומרי הדברה הוא משתמש

מדביר רציני יעשה שימוש בחומרי הדברה "ירוקים". אנחנו כותבים ירוקים במרכאות, מאחר שהמושג קצת מבלבל. לא מדובר בחומרים טבעיים או אורגניים, אבל כן מדובר בחומרי הדברה בעלי מינונים מופחתים של רעלים, שהם גם לכן, פחות מסוכנים לסביבה ולבני אדם. מדביר רציני ,שכאמור, מעודכן במגמות העכשוויות בתחום ההדברה יכיר היטב את סוגי החומרים הירוקים הללו וישלב אותם בעבודתו. מדבירים יותר מסורתיים עדיין עושים שימוש בחומרי הדברה קונבנציונאליים ורעילים ביותר, וזה לא בהכרח אומר שהם לא מקצועיים, אבל זה כן אומר שהם קונסרבטיביים יותר בצורת עבודתם (ולכן, לרוב גם מרססים יותר ממה שצריך) ואתם צריכים לבדוק אם זה מתאים לכם.