רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

טיפול נגד יתושים – ריסוס בשילוב מכשירים

אין ספק שאחד הדברים המטרידים ביותר במרחב הביתי הוא הופעה של מזיקים ובהם יתושים שעוקצים את בני הבית במהלך היום והשינה.

היתושים מופיעים בעיקר בקרבת מאגרי מים, או בקרבת מים עומדים כך שאם יש לכם בית פרטי עם חצר ובריכה או סתם נזילה מאחד הברזים בבית, או אפילו מזרקה בשכונה שלכם בקרבת הבית, אתם בהחלט עלולים לסבול מהופעת יתושים שהולכת ומתגברת בעונות האביב והקיץ החמות יותר.

היתושים למעשה הם מטרד לכל דבר ועניין ומסוגלים להיות נשאים של מחלות ולהעבירם לבני האדם אותם הם עוקצים במקרה הרע ובמקרים אחרים לעקוץ ולהוות מטרד של עקיצה מגרדת למשך מספר ימים. 

כיצד ניתן להתגבר על בעיית היתושים באמצעות ריסוס?

הריסוס נגד היתושים נעשה כמובן אך ורק באמצעות מדביר מוסמך בעל רישיון הדברה מהמשרד להגנת הסביבה. ישנם מספר דברים שעל המדביר לעשות במסגרת תהליך ההדברה כאשר קודם כל יש לנטר את מקומות הדגירה של היתושים.

לאחר זיהוי נקודות אלו המדביר יבצע שם את ההדברה באופן נקודתי היות ואם נחסל את נקודות הדגירה שלהם נמנע את ההתפשטות שלהם ולא נזהם את הסביבה בחומרי הדברה שלא לצורך.

לאחר מכן יזהה המדביר היכן הנקודות בהם נמצאים היתושים הבוגרים ויבצע ריסוס באותן נקודות באמצעות חומרי הדברה ייעודיים כאשר יש הבדל בין חומרי הדברה שמתאימים לצמחיה מסוימת וישנם חומרי הדברה שמתאימים למאגרי מים עם דגים וכאלה שמתאימים לבריכות על מנת למזער פגיעה בדגה

כיצד להתגבר על בעיית היתושים באמצעות מכשירים דוחי יתושים?

ישנם בשוק ההדברה והריסוס מספר מכשירים שבאמצעות נוכל להרחיק יתושים מהבית שלנו לאחר שזיהינו את נקודות הדגירה שלהם.

חלק מאותם מכשירים שמרחיקים יתושים הם הטיגריס והפרופשיונלס אשר משחררים חומרים שעבור היתושים מריחים בדיוק כמו ריח הגוף שמשחררים בני האדם.

היתושים נמשכים לאותם מכשירים ולמעשה נשאבים פנימה לתוך המכשיר ובסופו של דבר מתים מייבוש.
המכשיר אינו מהווה סכנה כלל וכלל לחרקים אחרים כמו פרפרים או דבורים היות והם אינם נמשכים אליו בשונה מהיתושים.

שילוב בין שתי הטכניקות בתור פתרון נגד יתושים

השילוב בין הריסוס שנחשב לשיטה המסורתית והידועה עבור הרחקת היתושים ביחד עם מכשירי הטיגריס והפרופשיונלס הם השילוב האידיאלי עבור הרחקת יתושים מהבית שלנו.

ברגע שנבצע ריסוס ככל הנראה הרוב המוחלט של היתושים יפגע, אך הריסוס אינו יעיל במאת האחוזים היות וייתכן מצב בו פספס המדביר נקודת דגירה ומשם תחל שוב התפתחות של יתושים בבית שלנו שיהפכו למטרד.

לכן, מומלץ לעשות שילוב בין הריסוס ובין השימוש במכשירים שכן במידה והריסוס לא הצליח לגמרי, המכשירים נגד היתושים יהוו את המוצר המשלים עבור הריסוס ויהרגו את היתושים בסביבת הבית שלנו.