רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

האם הטרמיטים הם מזיקים עונתיים?

הטרמיטים נחשבים לאחד מבין מיני המזיקים שאנו הכי פחות רוצים לפגוש במרחב הביתי לאו דווקא לאור הסיבה שהם מסוכנים לנו, בני האדם, אלא דווקא בגלל שהם מסוכנים מאוד לבית שלנו. 
\
כאשר אנו מתכוונים שהם לא מזיקים לבני האדם אנו מתכוונים כמובן לנזק ישיר שכן הם אינם גורמים לגירודים והם אינם עוקצים אך הנזק העקיף שהם מסוגלים לגרום לנו דרך הרכוש שלנו הוא עצום. הטרמיטים, עלולים לגרום להרס כבד מאוד של הבית שלנו, על קירותיו ועל רהיטיו, כאשר אלו עשויים עץ בעוד שיש זנים שגורמים להרס רב יותר ויש זנים הגורמים לפחות הרס, הכל תלוי בקצב הכרסום של הזן.
\
לקוחות רבים שרוצים לבצע טיפול מניעתי נגד טרמיטים שואלים אותנו האם הטרמיטים הם מזיקים עונתיים והתשובה לכך פשוטה מאד. הטרמיטים פועלים בכל עונות השנה וכל מה שהם רוצים זה סביבה חמה ולחה וכל עוד יש את התנאים הללו בסביבה בה הם חיים הם יפעלו בכל השנה, אך ההתרבות של הפריטים תהיה במהלך חודשי האביב דווקא.

כיצד ניתן להדביר טרמיטים?

הדברת הטרמיטים היא עסק לא פשוט בכלל והיא חייבת להיעשות על ידי מדביר מומחה בעל נסיון רב עם הדברת טרמיטים. התהליך שנעשה במסגרת הדברת הטרמיטים הוא נסיון של המדביר לאתר את המושבה של הטרמיטים במקום הסמוך לבית על ידי כך שהוא מתחקה אחרי הצעדים של הפריטים וכך למעשה מאתר את המושבה שלהם. לאחר מכן, נעשה תהליך של בחירת נקודות אסטרטגיות סביב הבית בהן נקדח אל לב האדמה ונחדיר לתוכה רעל נגד טרמיטים. התהליך הזה למעשה נקרא מעטפת הגנה אותה אנו מקימים סביב הבית.
\
הסיבה לכך היא בכדי למנוע כניסה של טרמיטים חדשים מהמושבה אל הבית שלנו ויציאה של הפריטים מן הבית חזרה אל המושבה כדי שאלו יקבלו את הויטמינים להם הם זקוקים מן המלכה של המושבה. התהליך הוא אינו מיידי ועלול לקחת אפילו מספר חודשים, עד שכל הפריטים יעלמו באופן סופי מן הבית שלנו וייתכן כי גם לאחר מכן נצטרך תחזוק של מעטפת הרעל או אפילו החדרה של רעל נוסף בנקודות אחרות.

כיצד נבחר מדביר להדברת טרמיטים?

אז לאחר שענינו על הסוגיה האם הטרמיטים הם מזיקים עונתיים וכיצד נדביר אותם, הגיע הזמן להבין כיצד נבחר מדביר להדברת טרמיטים. אז קודם כל, כפי שהסברנו קודם לכן- על המדביר להיות בעל נסיון רלוונטי בהדברת טרמיטים לאור הקושי הרב בהדברת המזיקים הללו. מעבר לכך, חשוב מאוד לוודא כי המדביר ניתן לכם אחריות על הליך ההדברה, שכן ייתכן ותצטרכו כפי שציינו קודם לכן לקרוא לו שוב לביצוע הדברה נוספת.
\
אנחנו באגרנט ארנון מתמחים בכל סוגי ההדברות כולל הדברת טרמיטים לאור הנסיון הרב שצברנו בהדברתם במרוצת השנים.