רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

הדברת פשפש מיטה – מה הדרך היעילה?

אחת ההדברות הכי מורכבות היא הדברת פשפש מיטה. לצערנו יש לא מעט חאפרים שלא מבצעים את התהליך כמו שצריך ואז מה שקורה הוא שבעצם אי אפשר להיפטר מהמטרד המעצבן והעוקצני הזה.

אנשים רבים שואלים אותנו איך הוא בכלל מגיע אלינו הביתה. אז ככה. ברגע שאנחנו נמצאים בחדר שהוא נגוע בפשפשי מיטה, אנחנו יכולים להעביר אותו ממקום למקום. הוא נמצא בבגדים שלנו, במגבות, בחפצים האישיים, בכל מקום. סוג של טפיל שמאוד קשה להיפטר ממנו.

מי אתה בכלל פשפש המיטה ומה אתה עושה כאן?

ובכן, בשונה מחרקים אחרים ומזיקים אחרים אותם אנו רואים ממש בעיניים שלנו, פשפשי המיטה נסתרים מהעין וכשמם כן הם מתחבאים בתוך המיטה. הם יכולים להימצא גם באזורים נסתרים במיטה כמו למשל מתחת למזרן, בקפלים שבין הסדינים, מתחת לשטיח והם בעצם ניזונים מהדם שלנו. ברגע שהם מקבלים את מנת הדם שלהם כמו מסומם שקיבל את מנת הסם היומית שלו הם מתחבאים ומעכלים אותה עד למנה הבאה. הם מעכלים את מנת הדם במשך כמה ימים. הם פעילים אך ורק בלילה וככל שהם ניזונים מיותר מנות דם, כך הם גדלים יותר ויותר. נקבה של פשפש מיטה מסוגלת להטיל עד 300 ביצים במהלך חייה ולכן הם מתרבים בצורה כל כך מהירה וכמובן בעייתיים.

נעקצת- איך אני מבדיל בין פשפש מיטה, דבורה או יתוש?

אתם תדעו. מדובר בגרד שהוא בלתי נסבל משום שמופרש חומר שמונע מאיתנו להרגיש את העקיצה. ברוק של הפשפשים יש חומרים מאלחשים שגורמים לסוג של גרד נוראי. העקיצות באות במקבצים של 4-8 עקיצות.

איך מבצעים הדברה יעילה?

הדברת פשפשי מיטה בשלבים:

  1. לוקחים שקית גדולה, סוג של בועת איוד בגודל של 2 מטרים ומכניסים לתוכה את כל תכולת הבית, אוטמים אותה הרמטית ומחדירים פנימה פחמן דו חמצני. החפצים נשארים בין 3-7 ימים.  למעשה, חברת הדברה שלא מבצעת את השלב הזה, כאילו ולא עשתה דבר. מדוע? משום שהפשפשים עוברים ממקום למקום ואם פספסנו פריט אחד ויש בו פשפשים, הם ימשיכו להתרבות. אנו בחברת אגרנט ארנון עושים שימוש באנקוסיה במטרה להמית את הפשפשים.
  2. לחץ קיטור של 160 מעלות איתו עוברים על כל הסדקים, החריצים והחורים שיש בבית.
  3. שאיבה מסיבית של כל הבית.
  4. הדברה.

הקיטור עוזר להמית גם את הפשפשים עצמם וגם את הביצים שעדיין לא בקעו. החומר הרעיל אמור לחסל את הפשפשים ששרדו את שאר הפעולות.

טיפים למנוע הופעה של פשפשים

לפני שאתם מתמקמים בבית המלון, בדקו אם יש בו פשפשי מיטה. בדקו את פינות המזרן ואת הסדינים. לפעמים יש שאריות של דם או צואה בפינות המזרן, בראש המיטה ומתחת למצעים. פשפש בוגר הוא בגודל של אפונה ולא צריך משהו מיוחד כדי לראות אותו.

  1. הניחו את המזוודות שלכם רק על משטח מגובהה ולא על הרצפה.
  2. אטמו את הכביסה שלכם בשקית סגורה.
  3. לפני שאתם מכניסים הביתה מיטה או כל רהיט אחר מיד 2, בדקו אם יש עליו פשפשים.

רוצים לשמוע עוד מידע על הדברת פשפשים? נעקצתם ואתם לא בטוחים שמדובר בפשפשים? אל תחכו! צרו איתנו קשר ונשמח לענות לכם על כל השאלות ולקבוע הדברת פשפשים בצורה מהירה.