רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

פשפש המיטה – כל המידע על אותו חרק

 חושדים כי בביתכם יש את פשפש המיטה ולא יודעים מה לעשות? למה זה קורה, איך למנוע את התופעה ואיזה חומר הדברה מתאים לפשפש המיטה על כך ועוד בפוסט הבא. במהלך השנים האחרונות יש עליה חדשה בהימצאות פשפש המיטה בישראל. אחת הסיבות לכך היא משום שיותר ויותר אנשים נוסעים לחול, בעיקר לאירופה, שם המזיק נחשב לפורה ומשגשג במיוחד

כלומר, אנחנו מגיעים לבית מלון, מניחים את המזוודה על הרצפה, חוזרים הביתה, שמים את המזוודה בחדר, הפשפש יוצא לו החוצה ואז נוצרת בעיה חמורה של התרבות פשפש המיטה. סיבה נוספת היא הכנסה של חפצים או מוצרים מהרחוב או מוצרי יד שניה שנגועים בפשפש. מצב זה יוצר התרבות. בביתנו.

מהו בכלל פשפש המיטה ואיך מזהים אותו?

מדובר בחרק ממשפחת הפשפשאים. הוא יוצא החוצה בעיקר בלילה ומוצץ דם משהו כמו 2-3 פעמים בלילה. הבוגר בגודל של 6 מ"מ עם מבנה גוף פחוס. הוא מסוגל לחיות ללא מזון משהו כמו שנה שלמה. העקיצה שלו איננה מורגשת בזמן השינה משום שהפשפש יודע לשים חומר מאלחש וחומר המונע קרישת דם ואז אנחנו לא מרגישים את זה.

איך ניתן לזהות כי אכן יש לנו בבית פשפש המיטה?

הפשפש מסתתר במשך היום. הוא נמצא בחריצים, שטיחים, כפלים של מזרנים, שקעים של חשמל וכדומה. ניתן לזהות אותו על ידי כתמי דם על המיטה או על ידי כתמים הדומים לדיו שהן בעצם הדם שלנו שהפשפש עיקל אחרי פעילות.

פשפש המיטה – עשה ואל תעשה

לא להדביר בעצמכם- פשפש המיטה יודע לפתח תנגודת לפריטים מסוימים. אם נדביר בחומר שאינו מתאים, תתפתח אוכלוסייה חזקה ואז כשבאמת רוצים לטפל בבעיה זה מאוד מסובך והתהליך מתארך. לא להוציא מהחדר כלום- אם גיליתם שיש בחדר שלכם פשפש המיטה, הדבר האחרון שאתם אמורים לעשות זה להוסיף חפצים כמו מזרן או מיטה מהחדר. הסיבה לכך היא משום שאתם פשוט תגרמו להתפשטות שלהם. בנוסף, אין להוציא פריטים לשמש. שואב אבק- מומלץ לקחת שואב אבק חזק ועוצמתי ולשאוב בכל הכפלים, במזרון, מתחת למיטה, בשקעים. קחו את כל כלי המיטה- כבסו בכביסה של מעל 60 מעלות במשך שעה. כמובן שמדובר בפתרון חלקי.הזמינו מדביר מוסמך בעל רישיון להדברה של פשפש המיטה.

איך מבצעים הדברה יעילה?

חברת אגרנט ארנון בעלת ניסיון רב בכל סוגי ההדברות. מהניסיון שלנו מדובר בהדברה מורכבת ואם התהליך לא מתבצע כך, שלב אחר שלב הוא נכשל ואז נוצר מצב של התרבות מחודשת. הדברת פשפשי מיטה בשלבים:

  1. לוקחים שקית גדולה, סוג של בועת איוד בגודל של 2 מטרים ומכניסים לתוכה את כל תכולת הבית, אוטמים אותה הרמטית ומחדירים פנימה פחמן דו חמצני. החפצים נשארים בין 3-7 ימים.  למעשה, חברת הדברה שלא מבצעת את השלב הזה, כאילו ולא עשתה דבר. מדוע? משום שהפשפשים עוברים ממקום למקום ואם פספסנו פריט אחד ויש בו פשפשים, הם ימשיכו להתרבות. אנו בחברת אגרנט ארנון עושים שימוש באנקוסיה במטרה להמית את הפשפשים.
  2. לחץ קיטור של 160 מעלות איתו עוברים על כל הסדקים, החריצים והחורים שיש בבית. הקיטור קוטל גם את הביצים וגם את הפשפשים. פעולה סופר חשובה שמחטאת את החללים.
  3. שאיבה מסיבית של כל הבית.
  4. הדברה. כאמור מדובר בחומרי הדברה ייעודיים לפשפש המיטה שאין לכל אחד בבית.

לפרטים נוספים אודות הדברת פשפש המיטה צרו איתנו קשר ונשמח לענות לכם על כל השאלות.