רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

האם תוכלו לעשות הדברת טרמיטים באופן עצמאי? מה עושים שלא מצליחים

אחד התחומים הנחשבים ליותר מורכבים הוא תחום ההדברות. לא רק שמדובר בתחום הדורש ידע, ניסיון, מקצועיות והמון סבלנות, יש סוגי הדברות ספציפיים שלא כל מדביר יכול לעשות. 

אחת ההדברות היותר מאתגרות, הדברה שנכשלת פעם אחר פעם בשיטת עשה זאת בעצמך היא הדברת טרמיטים. הדברת טרמיטים שונה בתכלית מהדברת נמלים, ג‘וקים או חולדות. הטרמיטים אוהבים לכרסם כל מקום שיש בו עץ והם מתרבים מתחת לאדמה מה שבעצם מונע את השליטה שלנו בקצב ההתרבות שלהם. עצם העובדה שאין אנו יכולים לדעת איפה הם מתרבים, הופך את משימת ההדברה לסופר מורכבת וקשה. דבר נוסף שמקשה על כל העניין של סילוק הטרמיטים הן ממרחבים פרטיים והן ציבוריים הוא העובדה שהם לא מתים מכל חומר.

רק מדביר מקצועי המחזיק ברישיון רשאי לעשות שימוש בחומר שגורם לחיסולם של הטרמיטים. לכן, אם גיליתם כי במחרב שלכם יש טרמיטים, בכדי שההדברה תתבצע בצורה מקצועית, מומלץ לפנות למדביר או חברת הדברה המתמחים בהדברת טרמיטים. גם אם תנסו לבצע את ההדברה באופן עצמאי ותצליחו למגר קצת את התופעה, הבסיס שלה עדיין קיים ולכן סביר להניח שהבעיה תחזור.

אז כיצד מבצעים הדברת טרמיטים

אחרי שהבנתם מדוע הדברת טרמיטים בשיטת עשה זאת בעצמך איננה יעילה במיוחד, חשוב להבין איך הדברת טרמיטים מתבצעת בפועל. המטרה של המדביר היא בעצם ליצור מעטפת הגנה סביב הבית במטרה לבודד את המושבה מהמרחב הביתי או הציבורי שלנו. לפני שהמדביר נכנס לפעולה הוא קודם כל ינסה להבין לפי הסימנים שהטרמיטים משאירים אחריהם את מיקום קרבת המושבה שלהם. מכיוון ואף אחד לא יכול לאתר את המושבה של הטרמיטים, המדביר קודח חורים קטנטנים בעובי של 2 מ"מ ברווחים השווים אחד לשני. לאחר מכן הוא מחדיר בלחץ גבוה את החומר המיוחד שגורם לנזק למערכת העיכול של הטרמיטים ובסופו של דבר ממית את כולם. גם הטרמיטים שלא באו במגע ישיר עם החומר, ימותו בסופו של דבר מהחברים שלהם. תפקידו של הרעל הוא למעשה לבודד את המושבה שלהם ישירות מהבית ואז הם בעצם לא יוכלו לקבל את המזון לו הם זקוקים.

חשוב להבין כי הדברת טרמיטים לא מתבצעת ביום אחד, מדובר בתהליך שלוקח זמן ולפעמים המדביר צריך לחזור שוב כדי לוודא שהכל נעשה כמו שצריך והטרמיטים חוסלו לגמרי.

אנחנו באגרנט ארנון מתמחים בכל סוגי ההדברות ובעלי ניסיון רב בהדברת טרמיטים. אנו מעניקים לקהל הלקוחות שלנו חמש שנות אחריות על הדברת טרמיטים. השילוב בין ידע רב בתחום, ניסיון, מקצועיות ושימוש בכלים המתקדמים ביותר הופכים אותנו למקצוענים בכל מה שקשור להדברת טרמיטים.