רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

טרמיטים זיהוי מוקדם

אין ספק שאחד המזיקים שאנו יותר חוששים לפגוש במרחב הביתי הם הטרמיטים לאו דווקא בגלל שהם יכולים לגרום לנו בני האדם לנזק גופני כזה או אחר, אלא דווקא בגלל היכולות שלהם לגרום לנזק אדיר ברכוש. 
.
ישנם סיפורים רבים על טרמיטים שאכלו בתים שלמים, כרסמו רהיטים תוך מספר ימים ואפילו שטרות של כסף שהיו מוחבאים במקומות מסתור ברחבי הבית. הטרמיטים הם מזיק שניזון בעיקר מתאית, אותו הם מוצאים בקלות בעצים כאשר הם אינם בוחלים באמצעים וכל עץ שהם יפגשו בדרך הם יכרסמו אותו.

הטרמיטים חיים במושבה גדולה מאוד שכוללת מיליוני פריטים לעיתים, דבר שמאוד מקשה על ההדברה שלהם. לאור הקושי הטמון בהדברת הטרמיטים יש חשיבות גדולה מאוד לתהליך של זיהוי מוקדם של הטרמיטים למרות שהוא לא תמיד יהיה פשוט.

סימנים מקדימים לטרמיטים

אם קמתם בוקר אחד ושמתם לב שאחד מרהיטי העץ בבית שלכם מעט אכול, או אחד מן המשקופים אכול זהו כנראה רגע אחד מאוחר מידי ואתם כבר סובלים ממכת טרמיטים בבית שלכם. ישנם בכל זאת מספר סימנים מקדימים בהם תוכלו להיעזר על מנת להבין שיש לכם טרמיטים בקרבת מקום וזהו הזמן לפעול במספר צעדי מנע על מנת שלא להיות מותקפים על ידי נחילי טרמיטים. אחד הסימנים היותר מובהקים להימצאות של טרמיטים באזור שלכם הוא זיהוי של המושבה שלכם, שכן באופן יחסית קל לזהות אותה היות והיא נראית כמו עמוד חול גבוה יחסית.

ייתכן ותראו את מושבת הטרמיטים במקום סמוך לביתכם בדגש על גינות ציבוריות, אזורים חוליים ועוד. סימן נוסף הוא ברגע שראינו טרמיט בבית שלנו כאשר לעיתים ניתן לפגוש גם טרמיטים עם כנפיים על החלונות של הבית. הטרמיטים יחסית דומים לנמלים אך ישנם מספר הבדלים כמו למשל הגוף הישר יחסית של הטרמיטים ששונה ממבנה גוף הנמלים. סימן נוסף שיכול להעיד על טרמיטים בבית שלכם הוא שובל של בוץ בו עושים הטרמיטים את דרכם מן האדמה אל תוך הבית שלכם.

מה עלינו לעשות ברגע שיש לנו חשד לטרמיטים בבית שלנו?

ברגע הראשון בו אנו חושדים שיש לנו בעיית טרמיטים בבית שלנו מומלץ לקרוא למדביר בהקדם האפשרי. גם אם אינכם בטוחים, הזמינו מדביר על מנת שיאשר או ישלול את החשש שלכם כאשר במידה והוא יאשר את החשש מומלץ להתחיל בתהליך הדברה נגד טרמיטים באופן מיידי. הסיבה לכך היא משום שלוקח לעיתים תקופה של מספר חודשים עד שנוכל להיפטר מהטרמיטים באופן מוחלט.

אנחנו באגרנט ארנון צברנו ניסיון רב במרוצת השנים בהדברת טרמיטים, מלאכה שאינה פשוטה למדביר ללא ניסיון, ואנו נשמח לסייע לכם להיפטר בצורה המהירה ביותר מבעיית הטרמיטים ממנה אתם סובלים תוך מתן אחריות על ההדברה, דבר חשוב לכשעצמו שמדובר בהדברת טרמיטים.