רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

איך נזהה טרמיטים במרחב הביתי?

טרמיטים היא מכה שאיתה לא מעט משפחות הן בעולם והן בישראל מתמודדות. העניין הוא שכדי לדעת שמדובר בטרמיטים, עוד לפני שהם משתלטים לנו על הבית, יש כמה סימנים שכדאי וחשוב להכיר. 

אנו מקווים שאתם קוראים את הפוסט הזה בזמן והטרמיטים עדיין לא פלשו וכרסמו את כל מוצרי העץ שיש לכם בבית לגמרי וגם אם כן אל דאגה! המומחים של אגרנט ארנון מתמחים בהדברת טרמיטים וידעו בדיוק מה לעשות בהתאם לבעיה שיש אצלכם בבית. אם אם אתם מחפשים חברה מקצועית המבצעת הדברת טרמיטים הגעתם בדיוק למקום הנכון!

אז מיהם בכלל הטרמיטים?

טרמיטים הם יצורים חברתיים, יש יאמרו מזיקים, שמאוד דומים לנמלים. כמו שלנמלים יש מלכה, גם להם יש והם מתרבים בקצר מסחרר. הטרמיטים חיים בתוך מושבה או אם תרצו- ממלכה או קן. הם חיים מתחת לאדמה וניזונים מרכיב הנקרא תאית הנמצא בעץ, נייר וקרטון.

איך תדעו שיש לכם טרמיטים בבית?

אז כמו שכבר הזכרנו קודם לכן- יש כמה סימנים שיכולים להעיד על הימצאותם של טרמיטים. הסימן הראשון והבולט ביותר הוא הכנפיים שלהם. במעוף הכלולות שמתקיים בעונות המעבר הכנפיים שלהם נושרות ולכן אם אתם מזהים כנפיים על הרצפה, סימן שיש בסביבה שלכם טרמיטים. סימן נוסף הוא הכרסומים שלהם. אתם יכולים אפילו לשמוע רעשים קטנים בתוך המשקופים או הרהיטים העשויים מעץ ואם לא שומעים רעש, מספיק שתקישו עם האצבעות כמו שמקישים על דלת שמגיעים לבית ותשמעו רעש חלול. הם יוצרים לעצמם קני ביניים בתוך הבית עד שהם מצליחים להגיע לקן שלהם באמצעות שבילי בוץ וזה עוד סימן להימצאותם של טרמיטים. ריקבון בעץ, חורים קטנים במוצרי עץ – כל אלה הם סימנים מובהקים להימצאותם של טרמיטים.

הדברת טרמיטים כדאי לדעת

הדברת טרמיטים היא בין ההדברות היותר מורכבות ומסובכות שיש משום שלא מדובר בריסוס וגמרנו, אלא יש חובה לייצר מעטפת רעל פנימית וחיצונית לבית שבעצם חודרת מתחת לאדמה עד שהטרמיטים מתחסלים. אחרת לא עשינו שום דבר. הם הרי ובנים לעצמם את שבילי הבוץ ששם הם גם יכולים לחיות ולהתרבות ולכן הפתרון היחיד לחיסול מלא שלהם הוא החדרת חומר רעיל למעמקי האדמה, למושבה עצמה.

איך אנחנו עושים את זה?

פשוט מאוד. קודחים בהיקף הבית או הדירה חורים קטנים ברצפה בקוטר שהוא פחות מחמישה מילימטרים. החורים הללו קטנטנים עד כדי כך שאפילו אתם בכלל לא תצליחו לראות אותם ואין פגיעה בנכס בהיבט האסתטי.  אחרי שמסיימים את תהליך ההדברה הצוות שלנו סותם את החורים, ככה שאין לכם ממה לחשוש. דרך אותם חורים מזרימים את החומר הרעיל לטרמיטים. החומר לא מחסל את הטרמיטים באותו רגע, אלא לאט לאט, בהדרגה וכך למעשה הטרמיטים שאכלו את החומר מעבירים אותו לחבריהם הטרמיטים ולאט לאט כל הקן מתחסל. ניתן להישאר בדירה או בבית בזמן ההדברה.

חברת אגרנט  ארנון בעלת ניסיון של מעל 30 שנה בתחום ומעניקה לקהל לקוחותיה 5 שנות אחריות על הדברת טרמיטים.