רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

האם פשפש המיטה מסוכן?

אנשים רבים שואלים אותי האם פשפש המיטה מסוכן והתשובה לכך היא פשוטה. ממש לא. פשפש המיטה אינו מסוכן אך הוא גורם לנו לעקיצות שעלולות לגרד מאוד מה שמוביל כמובן לחוסר נעימות רבה. מלבד העובדה שפשפש המיטה אינו מסוכן אך אחד מאיתנו לא רוצה ללכת לישון במיטה שלנו כאשר הוא יודע שיש בה חרקים מזיקים שעלולים לעקוץ אותו ולגרום לו לחוסר נוחות לכשיתעורר מהשינה. בשנותי הרבות בתור מדביר נתקלתי במקרים רבים של פשפש המיטה והדברתו במרחב הביתי ובמאמר הבא אתן מספר דגשים של איך נזהה האם המיטה שלנו נגועה בו, כיצד נוכל להימנע ממנו ומה עלינו לעשות במידה ויש לנו פשפשי מיטה.

זיהוי פשפשי המיטה

אז השאלה השנייה הכי נפוצה ששואלים אותי אחרי האם פשפש המיטה מסוכן היא כיצד ניתן לזהות את פשפש המיטה?  אז הזיהוי שלו במהלך היום הוא יחסית מורכב היות ובמהלך רוב הזמן ושעות היום פשפש המיטה מתחבא בכפלים של המזרון, מתחת למזרון או בכל מקום אחר בו הוא מרגיש מוגן.

אז איך בכל זאת נוכל לזהות אותו? ככל הנראה שהדרך הכי טובה תהיה לאחר הפעולה שלו, כלומר לאחר שהוא עקץ אותנו בלילה. אם אנחנו מתעוררים בלילה עם מקבץ של מספר עקיצות קרובות זו לזו שמגרדות לנו מאוד, ככל הנראה מדובר בעקיצה של פשפש המיטה. בנוסף, סימנים של צואה שחורה על המזרון או שובל של כתמי דם קטנים מהעקיצות שלו גם כן יכולים להעיד על הימצאותו של פשפש המיטה.

אתם בטח שואלים איך לא נרגיש תוך כדי העקיצה את הפשפשים אז התשובה לכך פשוטה והיא נעוצה בסיבה שתוך כדי העקיצה פשפש המיטה מפריש לאיזור העקיצה חומר מאלחש על מנת שלא יפריע לו במלאכת העקיצה שלו ואנחנו לא נרגיש כלום. זה מחזיר אותנו לשאלה שנמצאת בתחילת המאמר האם פשפש המיטה מסוכן והתשובה היא עדיין לא למרות חומר האלחוש שהוא מחדיר לנו במהלך העקיצה, אין בזה כל סכנה לבני אדם פרט לחוסר הנעימות אחר כך.

כיצד נוכל להימנע מפשפש המיטה?

שואלים אותי רבות על טיפים כיצד תוכלו להימנע מהימצאותו של פשפש המיטה בבית שלכם. אז בראש ובראשונה הקפידו לא להכניס אותו אליכם הביתה מיוזמתכם על ידי איסוף רהיטים מהרחוב למשל או הנחת בגדים ומזוודות על רצפת בית המלון בו התארחתם, שני אלו הם לעניות דעתי הגורמים המרכזיים התומכים בהכנסת פשפש המיטה אל תוך ביתכם. מעבר לכך הקפידו על הגיינה גבוהה בחדר השינה כמו שאיבה של כל החריצים בחדר בעזרת שואב אבק איכותי וכיבוס המצעים שלכם בטמפרטורה של 60 מעלות. כל אלו יעזרו לכם להימנע מפשפש המיטה אך אם בכל זאת נתקלתם בו אני ממליץ להזמין מדביר מקצועי על מנת לטפל בבעיה.