רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

הדברת טרמיטים באופן עצמאי – עד כמה זה באמת יעיל?

אין ספק שאחד המזיקים היותר בעייתיים במרחב הביתי הוא דווקא הטרמיטים הידועים ביכולות כרסום העץ שלהם. הטרמיטים בעייתיים לא לאור העבודה שהם מזיקים לנו בני האדם, להפך, הם כלל לא מזיקים או מאיימים עלינו אלא דווקא על הרכוש שלנו העשוי מעץ היות והם יכולים לגרום נזק ששווה כסף רב. 

\
כאשר גילינו טרמיטים בבית שלנו או באיזור שלו, משך הזמן שיחלוף עד שנוכל להיפטר מהם לגמרי יכול לקחת תקופה של בין מספר שבועות למספר חודשים, לפעמים אפילו שנה.

הדברת טרמיטים היא עניין מורכב מאוד לכשעצמו ולכן רצוי שיעשה על ידי מדביר מקצועי ומיומן שמתמחה בהדברת טרמיטים ולא על ידי מדביר ללא רקע ונסיון בהדברתם שכן לאחר הדברה לא מקצועית תמצאו את עצמכם מבצעים הדברה נוספת מספר שבועות או חודשים לאחר מכן.

אנשים רבים שפוגשים טרמיטים במרחב הביתי שלהם מבינים מיד את הסכנה לרכוש ולעתים אף מנסים לבצע הדברה באופן עצמאי בשיטת עשה זאת בעצמך. אך האם זהו הדבר הנכון לעשות? ככל הנראה שהתשובה לכך היא לא לאור העובדה שאנו לא אנשי מקצוע שיכולים להבין כיצד להדביר את הטרמיטים בצורה נכונה. הדברה נגד טרמיטים שתבוצע באופן עצמאי יכולה מעט להשהות את פעילותם של הטרמיטים אך היא לא תחסל את המושבה שלהם שייתכן וכלל אינה נמצאת מתחת לבית שלנו.

כיצד נדביר את הטרמיטים בצורה חכמה?

אז אחרי שהבנו שההדברה באופן עצמאי נגד טרמיטים אינה יעילה לטווח הארוך אלא אולי לטווח הקצר בלבד, כדאי שנבין מה עלינו לעשות במידה וראינו טרמיטים בבית שלנו או בקרבת מקום. דבר ראשון שעלינו לעשות הוא לקרוא למדביר מוסמך, אך כפי שציינו קודם לכן, רצוי מאוד שיהיה לו נסיון בהדברת טרמיטים. המדביר יגיע אליכם הביתה וינסה להבין היכן ממוקמת המושבה של הטרמיטים באמצעות הרמזים אותם ימצא בבית ובקרבתו. לאחר מכן יקדח המדביר חורים באדמה סביב הבית, בבית עצמו ובאיזור בו נמצא הקן של הטרמיטים ואליהם הוא יחדיר רעל נגד טרמיטים. תפקידו של הרעל הוא למעשה לבודד את המושבה של הטרמיטים מהבית כדי שהם לא יוכלו לצאת ממנה ולמצוא את המזון לו הם זקוקים וכך ימותו. יחד עם זאת, הטרמיטים שנמצאים אצלנו בבית לא יוכלו לחזור למושבה ולקבל את הויטמינים להם הם זקוקים מן המלכה של המושבה בכדי להמשיך לחיות ולגרם לנזק.
\
הפעולה הזו לא תשמיד את הטרמיטים באופן מיידי והדבר עלול לקחת מספר חודשים ואף ייתכן כי תצטרכו ביקור נוסף של המדביר בכדי לחסל אותם באופן סופי ולכן חשוב לוודא כי להדברה יש אחריות.
\
אנחנו באגרנט ארנון מתמחים בהדברת טרמיטים ולאור הנסיון הרב שצברנו, במהלך יותר מ- 30 שנות פעילות, אנו נעמוד לשירותכם בכדי שתוכלו להיפתר מבעיית הטרמיטים שפקדה את הבית שלכם תוך שירות אדיב ואחריות למקרה שהטרמיטים חזרו. אנו מספקים לקהל לקוחותנו אחריות של חמש שנים להדברת טרמיטים ומכאן אתם יכולים להבין את המחויבות שלנו כלפי כל אחד ואחת מכם.