רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

טרמיטים בישראל – המדריך המלא

אחת הבעיות היותר מורכבות בהיבט של מזיקים במרחב הביתי הוא בעיה של קן או מושבת טרמיטים בקרבת מקום לבית שלנו. 
\
הטרמיטים, בניגוד למה שרבים חושבים, אינם מזיקים כלל לנו בני האדם שכן הם אינם עוקצים או מהווים סכנה של העברת מחלות בניגוד למזיקים אחרים. הבעיה המרכזית שהטרמיטים יכולים להביא לבית שלנו היא דווקא בעיה של נזק לרכוש אותו יכרסמו הטרמיטים וכמובן גם נזק מבני לבתים שעשויים מעץ למשל כמו למשל בתים הבנויים בשיטת הבניה הקלה, צימרים ואחרים. עיקר הבעיה בארץ החלה עוד בקום המדינה כאשר כבר אז היה אפשר לראות מקרים של מכת טרמיטים באיזורים כאלה ואחרים אך המקרים היו נדירים מאוד. בשנים האחרונות אנו עדין להופעה ערה יותר של הטרמיטים כאשר עם ייבוא העץ לארץ, נכנסים גם זנים חדשים של טרמיטים שלא היו קיימים פה בעבר כאשר חלקם אף נחשבים למסוכנים יותר עבור הרכוש שלנו עקב קצב הכרסום המהיר שלהם. לכן החלטנו להדביר לכם במאמר הבא מהם הסוגים הנפוצים של טרמיטים בישראל.

הטרמיט הארץ הישראלי

אחד הטרמיטים הנפוצים ביותר בארץ מבין כ-11 זנים שנצפו במחוזותינו הוא הטרמיט הארץ ישראלי. זן זה של טרמיטים פועל בעיקר במרכז הארץ ואיזור הנגב כאשר הם מנצלים את תנאי האקלים האופטימליים עבורם של אזורים אלו בכדי להתרבות. קצב הכרסום שלו נחשב למהיר יחסית לזנים האחרים הנפוצים בארץ ולכן הוא נחשב לבעייתי ביותר במידה ואתם נתקלים בו באיזור מגוריכם.

טרמיט סיני

סוג נוסף של טרמיטים שגם כן מאוד נפוץ באזורינו הוא טרמיט סיני שכמו כן הוא מגיע מאיזורו הצפוני של חצי האי סיני והנפוץ גם בדרום הארץ, מישור החוף, ים המלח ואיזור הערבה. גם הוא בדומה מאוד למקבילו הארץ ישראלי בעל קצב כרסום גבוה ולכן חשוב מאוד לקרוא למדביר ברגע שאנו חושדים שיש לנו טרמיטים בקרבת הבית שלנו.

טרמיט פורמוסי

אחד הזנים שהתגלו רק לאחרונה בארץ בעקבות משלוחים לא מקופחים כנראה של עצים שלא טופלו נגד מזיקים הוא הטרמיט הפורמוסי. הטרמיט הפורמוסי נחשב לטרמיט המסוכן ביותר בעולם עקב קצב הכרסום המהיר ביותר שלו, והעובדה שהוא מסוגל לכרסם מסילות רכבת, עמודי חשמל ועוד. מקורו של הטרמיט הזה הוא דווקא בסין הרחוקה אך גם בארץ הוא נהנה מתנאי מחייה שמתאימים לו כמו לחות גבוהה מאוד למשל, דבר שמקנה לנו קצב רביה גבוה מאוד.
\
אנחנו באגרנט ארנון מתמחים בכל סוגי ההדברות כולל הדברות של טרמיטים מכל הסוגים. אנחנו נשמח להגיע אליכם הביתה או אל המקום שאתם חושדים שנגוע בטרמיטים ולבצע הדברה נגד טרמיטים שתפתור לכם את הבעיה אחת ולתמיד. לאור המורכבות של הדברת טרמיטים אנו נותנים חמש שנות אחריות על ההדברה שלנו. חברתנו בעלת ניסיון רב שנים בהדברת טרמיטים.