רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

כך תזהו שיש לכם טרמיטים בחצר

אחת המשימות הקשות ביותר הקשורה בזיהוי חרקים ומזיקים הוא זיהוי של טרמיטים כאשר הבעיה המרכזית היא שכאשר כבר זיהיתם שיש לכם בעיה של טרמיטים זה כנראה מאוחר מידי והיא ככל הנראה בעיה עמוקה מאודאז על מנת לעזור לכם לזהות אם יש לכם טרמיטים בחצרמה ניתן לעשות במקרים כאלהמהן השיטות בהן יש להדביר את הטרמיטים ואל מי כדאי לפנות נסביר לכם במאמר הבא.

כיצד נזהה טרמיטים בחצר?

אז כפי שכבר ציינו קשה מאוד לזהות שיש לנו בעיה של טרמיטים בחצר וברוב המקרים אנו נזהה אותם רק כאשר הם כבר נכנסו לנו לתוך הבית. אבל על מנת לנסות להקדים תרופה למכה כמה שרק ניתן ישנן מספר דרכים להבין אם יש לנו בעיית טרמיטים בחצר. קודם כל ניתן לראות אם יש חתיכות עץ מכורסמות בסביבת החצר כמו גם רהיטי עץ שייתכן ויש עליהם גם כן נזק של כרסום. זה כמובן שלב יחסית מאוחר שהקן של הטרמיטים כבר התבסס בחצר שלכם. על מנת לזהות אם יש לכם קן ברחבי החצר בדקו אם יש ערימת חול שכן הטרמיטים חופרים את הקן באדמה ומוציאים את החול החוצה על מנת שיהיה להם קל יותר לנוע בקן. אם זיהינו את אחד מהסימנים הללו ככל הנראה שיש לנו בבית או בחצר בעיית טרמיטים ומומלץ מאוד לקרוא למדביר מקצועי על מנת לטפל בבעיה.

כיצד מטפלים בבעיית טרמיטים?

אז לאחר שקראתם למדביר מקצועי הוא ודאי ינסה לבחון היכן ממוקמים הקנים של הטרמיטים היות ובדרך כלל הן מקימות אותם בנקודות אסטרטגיות בצמוד לעצים ובמקומות לחים, לעתים בסביבות איזור עם טפטוף של מזגן או בקרבת מקור מים במידה וקיים.

לאחר שהמדביר התחקה אחרי הצעדים של הטרמיטים וקבע נקודות אפשריות לקן שלהן הוא יקדח חורים בקרקע ואליהן יחדיר את הרעל שאמור לחסל את הטרמיטים. יש לומר כי תהליך של הדברת טרמיטים הוא קשה וארוך ועלול לקחת מספר חודשים עד שכל הטרמיטים יעלמו לגמרי ולכן רק מדביר מקצועי יוכל לבצע עבודה איכותית של הדברת טרמיטים.

טיפים להדברת טרמיטים

כמו שהבנתם לאור המורכבות של הזיהוי וההדברה של טרמיטים, ברגע הראשון בו אתם חושדים שיש לכם בבית בעיית טרמיטים הגיע הזמן ככל הנראה להזמין מדביר אליכם הביתה ולו רק לפגישת ייעוץ על מנת שהוא יוכל לקבוע אם יש אמת בחשש שלכם או לחילופין להפריח אותו. במידה ויש לכם בעיה ודאית של טרמיטים מומלץ להתקשר עם מדביר מקצועי בלבד בעדיפות לכזה שכבר נתקל בבעיית טרמיטים ויש לו נסיון עם ההדברה שלהם. כמו שציינו חלק מתהליך ההדברה הוא להתחקות אחרי צעדיהם ולחפור באדמה ולכן מומלץ שמדביר עם נסיון יעשה זאת.