רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

קן טרמיטים

בשונה ממה שאנשים רבים חושביםקן טרמיטים נמצא מתחת לאדמהבדיוק מסיבה זומדובר באחת ההדברות היותר מסובכותשכן כדי להיפטר מהם לתמידיש ליצור מעטפת הגנה מסביב לביתלקדוח חורים קטנטנים ולהחדיר צינורות שדרכם מזרימים את חומר ההדברה. 

מיהם הטרמיטים?

למעשה, מדובר בחרק קטן מאוד ועיוור. אנשים רבים מתקשים לזהות אותם משום שהם דומים לנמלים. אך בשונה מנמלים, צבעם חיוור בגוון של צהוב חום והם אמנם חרוצים כמוהן, אבל גורמים להרבה יותר נזק מהן. בארץ יש משהו כמו 7 זנים של טרמיטים. בקן טרמיטים יכולים להיות גם 2 מיליון מזיקים. הם ניזונים מכל מיני סוגים של עץ וזו גם הסיבה שהם אוהבים לכרסם דלתות, משקופים, ארונות ורהיטים עשויים מעץ. ככל שנזהה את נוכחותם בבית שלנו מוקדם יותר, כך הסיכוי שלנו למנוע את הנזק לו הם גורמים עולה.

מתי לבצע את ההדברה נגד קן טרמיטים?

ובכן, יש שתי אפשרויות. אם עדיין לא עברתם לבית שלכם ואתם נמצאים בתהליך של בניה, מומלץ להקדים תרופה למכה. לעומת זאת, אם אתם כבר מתגוררים בביתכם והתחלתם לגלות סימנים של טרמיטים או לחלופין שמעתם שהם כבר ביקרו אצל השכנים שלכם, מומלץ לבצע הדברה כמה שיותר מהר. כך או כך, בשני המקרים, כאמור, חברת ההדברה אמורה לייצר שכבת הגנה, לקדוח חורים קטנטנים דרכם מחדירים צינורות עם החומר. עם הזמן, כל הקן אמור להיות נגוע בחומר ההדברה ולאט לאט הממלכה כולה אמורה להתחסל.

במידה ומדובר בבית פרטי צמוד קרקע, מעטפת ההגנה צריכה להתבצע הן בתוך המבנה והן מחוצה לו, משום שקשה יותר לאתר את הקן והרבה פעמים במצבים כאלה יש כמה קינים של טרמיטים, מה שהופך את משימת ההדברה למאתגרת אפילו יותר.

איך תדעו אם אכן יש קן טרמיטים בביתכם?

הטרמיטים נוטים לצאת מהקן שלהם בעיקר בחושך ולפלס לעצמם כניסה לביתכם דרך מנהרות בוץ שהם בונים. לכן, לא כל כך פשוט לזהות אותם. אבל הנה כמה סימנים שיעזרו לכם להבין האם יש אצלכם בבית מכת טרמיטים.

1. שבילי הבוץ בסמוך למשקופים או בפינות של החלל יכולים להעיד על הימצאות של טרמיטים.

2. נסו להחדיר מברג למשקוף או לרהיט עץ בו אתם חושדים. הטרמיטים אוכלים את העץ ומחוררים את הרהיט מבפנים. אם אכן יש מכת טרמיטים, הגיוני שהמברג ייכנס בקלות רבה.

3. נסו להבין האם יש זוגות כנפיים שנשרו ומפוזרות לכם בבית. בנוסף במידה והבית שלכם מאופיין בהרבה רהיטים ואביזרים עשויים מעץ מלא, אחת לשנתיים מומלץ להזמין מדביר מומחה שיזהה האם הבית נגוע בהם. כך אולי תוכלו להקדים תרופה למכה.

טיפים נוספים שיסייעו לכם למנוע קן טרמיטים

הטיפ הראשון או אוורור. אווררו כמה שיותר את הבית ובעיקר אזורים עם סדקים. מומלץ לסתום את הסדקים. הטרמיטים אוהבים אזורים טחובים, לחים ורטובים.

במידה ואתם נמצאים בתהליך של בניה, בקשו מהקבלן למנוע מצב שבו ייווצר מגע של יסודות הבניין עם הקרקע ובמידה ואתם בונים דק או פרגולה בחלק החיצוני של הבית, בקשו מהמתקינים לוודא שיש רווח של לפחות 40 סנטימטרים בין הקרקע לעץ. פסולת מעץ היא מתכון בטוח להופעה של טרמיטים, לכן וודאו שהיא מסולקת כמה שיותר מהר.

למה אנחנו?

לארגנט ארנון ניסיון של למעלה מ-30 שנה בהדברת מזיקים. התנסינו בחיסול קיני טרמיטים בכל חלקי הארץ ונתקלנו במקרים קשים ולא פשוטים לטיפול. בסופו של דבר, אנו דואגים להרחקה מלאה של הטרמיטים ומתחייבים ל-5 שנות אחריות על ההדברה. אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר דרך האתר, בטלפון או בוואטסאפ ונשמח לסייע לכם במהירות.