רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

האם טרמיטים מזיקים לבני אדם?

אחת השאלות שעוד ועוד לקוחות שואלים אותנו אחרי שהם מגלים שהטרמיטים השתלטו על ביתם או על חצר ביתם היא האם טרמיטים מזיקים לבני אדם.

אז בואו נעשה קצת סדרלמרות שטרמיטים יכולים לגרום לנזק בלתי רגיל לריהוטחפצים העשויים מעץמשקופיםרצפת פרקט ואפילו לאכול שטרות של כסףלבני אדם הם לא גורמים שום נזקבשונה ממזיקים רבים אחרים הם לא ארסייםהם לא עוקצים וניזונים מתאית ומעץיש המון סיפורים על טרמיטים ברחבי העולם כמו למשל הרס של בתים אשר נבנו מעץאכילה של סכומי כסף די גדולים על ידי טרמיטיםנזק בלתי הפיך לרהיטים ומשקופיםידע מקצועי והיערכות מוקדמת יכול לסייע למנוע את הנזק הזה.

איך נדע לזהות טרמיטים?

ובכן, יש כמה סימנים שבעזרתם ניתן לזהות טרמיטים. הסימן הראשון הוא כאשר יש התפוררות של מוצרי עץ שחושפים אותם. מדובר במקרים נדירים בלבד, שכן לרוב נזהה את הטרמיטים הרבה לפני כן. דבר נוסף שיכול לעזור הוא סימנים של מחילות בוץ אותם הטרמיטים מייצרים במטרה להגיע בעיקר למשקופים. המחילות יכולות להימצא גם מחוץ לבית ליד קירות וגם בתוך הבית. בנוסף, חורים קטנים במוצרי עץ, קול חלול תוך כדי הקשה עליהם וכנפיים שהושלו מגופם של הטרמיטים מעידים על כך שיש טרמיטים באזור.

האם הטרמיטים נמצאים כל השנה?

התשובה לשאלה זו היא כן בהחלט. בשונה ממזיקים אחרים שנחשבים לעונתיים כמו למזל יתושים או נחשים, הטרמיטים לא נחים לרגע. הם מחפשים את האוכל שלהם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. בסתיו הם יוצאים למחול הכלולות במטרה ליצור  עוד כנים ולהרבות אבל גם כשאין אנו רואים אותם, הם עדיין נמצאים.

האם אפשר למנוע אותם?

כן. יש כמה דרכים שאפשר למנוע הופעה של טרמיטים.
1. טרם בנייה, ניתן לבצע הדברה יסודית שתמנע את הגעתם של הטרמיטים.
2. מומלץ להימנע מאגירה של מוצרי עץ מסביב לבית.
3. חשוב למנוע הצטברות של מים ולחות, שכן טרמיטים נמשכים למים וניזונים מלחות.

מדוע כל כך חשוב שלא לנסות להתמודד עם מכת טרמיטים בעצמכם?

ובכן, כל חומר ריסוס שתקנו ברשתות השיווק או בחנויות עשה זאת בעצמך יצרו סוג של פגיעה ויקשו על חברת ההדברה המקצועית שתגיע בהמשך. החומרים הללו לא יעילים נגד טרמיטים, שכן הדברה נקודתית לא תעזור כאן. המושבה של הטרמיטים נמצאת ברוב רובם של המקרים מתחת לאדמה, בעומק של 5 מטרים ולכן ההדברה נעשית על ידי יצירת מעטפת הגנה סביב כל הבית והגינה.

למה אנחנו?

חברת אגרנט ארנון בעלת ניסיון של למעלה מ-30 בתחום ההדברה. הצוות שלנו מבצע הדברה לכל סוגי המזיקים. את הדברת הטרמיטים אנו עושים בשיטה של קידוח. קודחים חורים מסביב לבית בנקודות מפתח ומחדירים אל החורים בלחץ גבוה חומר רעיל נגד טרמיטים. החומר הזה לא מזיק לבני אדם. תוך זמן מה הטרמיטים שנמצאים בתוך מוצרי העץ והמשקופים יעבירו את הרעל לתוך המושבה והיא תתחסל במהרה. זו הסיבה שאנו מעניקים להדברה של חמש שנות אחריות ומתחייבים למאה אחוזי הצלחה. ההדברה נמשכת כמה שעות, תלוי בגודל הבית או הדירה. במידה ויש חצר, ההדברה קצת יותר מורכבת שכן עלינו ליצור מעטפת הגנה גם סביב החצר.

רוצים לשמוע עוד מידע על הדברת טרמיטים?

צרו איתנו קשר דרך האתר או צלצלו למספר 1700-500-554 ונשמח לענות לכם על כל השאלות.