רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

האם הדברת טרמיטים בגינה גורמת נזק?

אם יש לכם חצר ודאי שמעתם על תופעת הטרמיטים. טרמיטים הם מזיקים קטנים ומטרידים, שיכולים להתחיל מלכרסם בעצי פרי ונוי בגינה ולהתקדם משם גם אל יסודות הבית עצמו ולייצר נזק בלתי הפיך. לפעמים, לא מבחינים בקיומם של הטרמיטים שפועלים כבר שנים והנזק כבר נוצר. אם נתקלתם בטרמיטים בעלי כנפיים בחצר, יתכן מאד ויש קן פעיל של טרמיטים בחצר הבית שלכם וחשוב מאד לפעול.

איך אפשר לדעת אם יש טרמיטים בחצר?

לרוב הפעילות של הטרמיטים לא גלויה לעין עד שהנזק נעשה. הטרמיטים מגיעים בעיקר ממתחת לאדמה אך גם יכולים לעופף לחצר שלכם.

ישנם כמה סימנים שיכולים להעיד על קיומם של טרמיטים:

  • תעלות בבוץ – אם נתקלתם בתעלות חומות באדמה בעובי של קשית שתייה, יתכן מאד שהן משמשות את הטרמיטים בחצר שלכם להגיע ממקום למקום.
  • פירורים חומים – אם בפינות הבית מופיעים פירורים שנראים קצת כמו קפה, יתכן וזוהי פסולת שייצרו טרמיטים.
  • עץ חלול – אם בהקשה על משקופים בבית נשמע כאילו הם חלולים מבפנים ביחס למשקופים אחרים, יתכן וטרמיטים לעסו אותם מבפנים. כמו כן יתכן ותתקלו בחורים קטנטנים במשקופי הדלתות שלכם.
  • רהיטי עץ מפוצצים – אם נתקלתם בפיצוצים עדינים ברהיטי עץ שונים בבית יתכן והם מעידים על טרמיטים.

איך מתבצעת הדברה של טרמיטים והאם היא גורמת נזק?

ישנן מבחר שיטות להיפטר מהמזיקים האלו, את השיטה יש להתאים לשטח ולסוג הטרמיטים שנתקלתם בו.
ישנם מקרים בהם נעדיף להשתמש באמצעים חריפים על אף שעלולים לייצר נזק משני וישנם מקרים בהם נוכל לבחור בשיטות עדינות יותר.

התייעצו עם מדביר מקצועי כדי לבחור את השיטה הכי פחות מזיקה והכי יעילה עבורכם.

פתיונות מבוססי ג´ל – כמו במקרה של הדברת נמלים, ניתן להיפטר מטרמיטים באמצעות נקודות ג´ל שפזורות בחצר. הג´ל משלב רעלים ועמילן. במקרה הטוב הטרמיטים נמשכים למלכודת, ניזונים ממנה ומגיעים עם הרעל אל הקן שלהם ומפיצים את הרעל. השיטה עובדת, היא זולה, יעילה ומוצלחת, איך לעיתים הטרמיטים לא מתפתים למלכודות הג´ל, בעיקר אם יש מזון יותר אטרקטיבי בסביבה.

ריסוס חומרים – כמו בכלל הדברה תמיד ניתן להשתמש בריסוס. את החומר הפעיל מרססים ישירות על אדמת החצר והוא מונע מהטרמיטים לעלות מעלה. הדברה באמצעות נמטודות – בשיטה זו, מפזרים טפילים מסוג נמטודות. הטפילים ישוטטו בגינה ובאדמה ויחפשו אחר טרמיטים פעילים כדי שיוכלו לאכול אותם.

חומצת בור אורגנית – ישנה אפשרות להשתמש באבקת בור שנחשבת כהדברה אורגנית. הטרמיטים אוכלים מהאבקה, היא פוגעת להם במערכת העיכול ומובילה למותם. מבין השיטות זו השיטה הכי פחות רעילה ומזיקה לסביבה.  קידוח- נמצאה כשיטה היעילה ביותר ובאמצעותה מחדירים רעל בלחץ גבוה לתוך חורים קטנים שקודחים ברצפה או באזורים מתאימים אחרים.

מה המחיר של הדברת טרמיטים בחצר?

מבחינת עלויות של הדברת טרמיטים בגינה, ראשית יהיה כדאי להזמין מדביר כדי שיראה אם אכן ישנה בעיית טרמיטים, עלות הביקור יכול להיות כמה מאות שקלים. לאחר מכן עלות ההדברה מחושבת לפי מ"ר בחצר והיא עולה עשרות ש"ח למ"ר.

אם אתם מחפשים חברת הדברה המתמחה בהדברת טרמיטים, השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם עם מענה על כל השאלות בנושא הדברת טרמיטים בגינה. אנו מעניקים לקהל לקוחותינו 5 שנות אחריות על הדברת טרמיטים.