רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

משפחת טרמיטי העץ

משפחת טרמיטי העץ היא אחת מבין ארבע משפחות הטרמיטים הנפוצים בישראלהטרמיטים השייכים למשפחת טרמיטי העץ יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך למבניםהם מגיעים למשקופיםעציםרהיטים ואפילו יכולים לגרום לנזקים לחוטי חשמל וטלפון הנמצאים בקרקעית האדמההם בעצם מכרסמים כמעט כל דבר ומגיעים לתוך המבנה דרך עליית הגגהחלונות או הרעפיםמה שמאוד בעייתי בטרמיטים הוא שפעמים רבות אנחנו מגלים שהם נמצאים אצלנו בביתרק אחרי שהנזק כבר נעשה.

משפחת טרמיט העץ

משפחה זו ידועה ביכולתו לחפור מאין מחילות בתוך העצים. אחת הבעיות עם משפחה זו באה לידי ביטוי ביכולת האדירה שלהם להתרבות. למעשה, הם מסוגלים להתרבות לפרטים משניים. למשל, זחל שמתפתח וגדל להיות חייל, משיל את העור שלו בין 4-6 פעמים.

טרמיטי הקרקע

מתרבים מתחת לקרקע ויוצרים סוג של מחילות. במושבת טרמיטים מתחת לקרקע יכולים לחיות מיליוני טרמיטים. הם נמצאים בעיקר באזורים חוליים וניזונים בעיקר מעץ, פסולת צמחים וצואה של חרקים.

האם הם מסוכנים לבני האדם?

לא. טרמיטים לא גורמים נזק לבני אדם אבל הם כן יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך לריהוט ומוצרים העשויים מעץ או מנייר. הם יכולים להגיע למשקופים, לידיות מעץ, דלתות, רצפת פרקט ורהיטים מסוגים שונים. למעשה, הם אוכלים את העץ מבפנים ולכן הרהיט אולי נראה כאילו הוא שלם וחזק, אבל בפנים יכול להיות שהוא נאכל על ידם וביום בהיר אחד הוא יכול פשוט להתמוטט.

איך אפשר לזהות טרמיטים?

מבחינה פיזית קשה עד כמעט בלתי אפשרי לזהות אותם. הסיבה לכך היא משום שהטרמיטים יוצאים מהמחילות והמחבואים שלהם בעיקר בלילה ונעים אל תוך חלקי העץ דרך מחילות שהם מייצרים לעצמם. אם זיהיתם מצבורים של חול בסמוך למשקופים או בכל מיני פינות בבית, כנראה שיש לכם בבית טרמיטים. דרך נוספת לזהות אותם היא בעזרת מברג. צריך פשוט לדקור את החיבור שבין המשקוף לדלת ואם הוא חודר ממש בקלות, כנראה שהם כבר חוגגים על המשקוף שלכם. גם זוגות של כנפיים ברחבי הבית מעידות על הימצאותם של טרמיטים.

האם יש דרכים למנוע הגעה שלהם?

יש כמה דברים שיכולים לעזור. ראשית כל, מאוד מומלץ לאוורר אזורים שיש בהם סדקים או תעלות מתחת לבניין. מה שממש לא כדאי לעשות זה לנסות לסתום את החורים. אם עדיין לא עברתם לבית או לדירה שלכם, כדאי לבקש מהקבלן שלא ליצור מגע בין יסודות הבניין לקרקע. בנוסף, כצעד מניעתי, תמיד מומלץ לקרוא למדביר מומחה נגד טרמיטים שירסס את השטח לפני שמקימים את היסודות. כדאי להימנע מלצבור פסולת ועצים באזור החצר ובמידה ואתם מתקינים דק או פרקט, בקשו מהמתקין לשמור על רווח של לפחות 50 ס"מ בין העץ לקרקע. שכבה של חצץ מסביב לבית או הבניין בעומק של 20 ס"מ וברוחב של 40 ס"מ מומלץ מאוד להרחקה של טרמיטים.
חושבים שהטרמיטים הגיעו לבקר אצלכם בבית? רוצים לשמוע עוד על הדברת טרמיטים? לחברת אגרנט ארנון ניסיון של למעלה מ-30 שנים בתחום הדברות המזיקים. אנו מעניקים שירותי הדברה בפריסה ארצית ומעניקים 5 שנות אחריות על הדברת טרמיטים. תהליך ההדברה מתבצע בצורה היעילה ומקצועית ביותר בשיטה הנקראת קידוח. הצוות שלנו קודח חורים בקוטר של 2 מ"מ ומחדיר חומר רעיל נגד טרמיטים בלחץ גבוה מה שבעצם מסייע לחסל את המושבה תוך מספר ימים. צרו איתנו קשר ונשמח לתת לכם מענה על כל השאלות.