רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

כיצד מבצעים הדברת נמלים לא רעילה? כמה רעיונות לחובבי השיטות הטבעיות

 הבית שלכם מלא בנמלים, ששורצות בכל פינה וזוללות מכל הבא ליד? אתם חסידים של שיטות הדברה אלטרנטיביות? קבלו כמה דרכים לבצע הדברת נמלים לא רעילה, שגם תסייע בהפחתת כמויות הנמלים בבית וגם תיטיב עם הבריאות שלכם.
הבית שלכם מלא בנמלים, ששורצות בכל פינה וזוללות מכל הבא ליד? אתם חסידים של שיטות הדברה אלטרנטיביות? קבלו כמה דרכים לבצע הדברת נמלים לא רעילה, שגם תסייע בהפחתת כמויות הנמלים בבית וגם תיטיב עם הבריאות שלכם.

כמה מילים על הדברה ללא חומרי הדברה

בשנים האחרונות הופך הקונספט של הדברה לא רעילה או הדברה טבעית ליותר ויותר פופולארי. התחממותו של כדור הארץ, המשבר האקולוגי או צמצומו של האוזון בסטרטוספרה- כל אלה הגדילו את המודעות לחסרונות של השימוש בחומרי הדברה, ועוררו משיכה לפתרונות עדינים יותר ופחות מזיקים. על אף שההדברה המסורתית היא מונח המקפל בתוכו שימוש בחומרים רעילים, חודרות כיום אל תחום ההדברה שיטות אלטרנטיביות, המאפשרות להשיג אפקט דומה לזה המושג באמצעות השימוש בחומרי ההדברה, רק ללא השימוש בהם.

5 דוגמאות לשיטות הדברה לא רעילות של נמלים

1. נמלים מגיעות לביתנו מסיבה אחת ויחידה: אוכל. כאשר אזלו להן כל מקורות המזון בקן, הן יוצאות במסעות קולינריים כדי לצבור מלאי מזון חדש, אותו הן מוצאות בקלות בבתיהם של בני האדם. על מנת להפוך את הבית שלנו פחות ידידותי לנמלים, יש לשמור על הבית נקי לחלוטין מפירורים ושאריות מזון חשופות. סגירת פחי הזבל, ניקוי של כל הכלים בכיור וטאטוא של הרצפה בגמר הארוחה- כל אלה יסייעו בהרחקת הנמלים.
2. היפטרו מההרגל המגונה של אכילה מול הטלוויזיה, בסלון או בכל מקום אחר שהוא איננו המטבח, כדי שגם אם כבר יש נמלים בבית, הן יתרכזו באזור אחד, ולא במספר חללים. מעבר לכך, ניקיון המטבח בתום הארוחה הוא כבר הרגל עבורנו, והוא מתבקש יותר מניקוי של רצפת הסלון או פינת הטלוויזיה.
3. רצוי לאטום הרמטית את כל קופסאות האוכל ומיכלי המזון. לנמלים יש יכולת מופלאה לחדור אל חבילות וקופסאות מזון שאינן סגורות היטב, במיוחד כאשר מדובר בדברי מתיקה. קופסאות של דבש או שוקולד למריחה רצוי להניח במקרר. אם אתם מעדיפים בכל זאת לשמור אותם מחוץ למקרר, על השיש במטבח, למען נגישות וכדי ושניתן יהיה למרוח אותם בקלות רבה יותר, רצוי להניחם בתוך כלי שמולא במעט מים. נמלים אינן יכולות לשחות, ולכן הן מלכתחילה לא ייכנסו אל כלי שיש בו מים, על אף ששוקולד למריחה ודבש הם מזונות מפתים מאוד עבורן.
4, נמלים מגיעות בדרך כלל בשיירה מהקן שלהן, שבו מתגוררת המושבה כולה. אם יש לכם סבלנות ואם אתם נחושים להיפטר מהנמלים, נסו לעקוב אחרי שיירת הנמלים כדי לראות מהיכן היא מגיעה. כאשר תגיעו למקור, אטמו את החור בעזרת שעווה או ווזלין כדי למנוע מהנמלים לצאת ממנו הישר אל תוך הבית.
5. אם אתם חסידים של שיטות סבתא, נסו להזריק אל פתחי הקנים של הנמלים, או לפזר סביבם, קינמון, טרפנטין, נפט, פלפל שחור, קפה שחור, אבקת שום, כינמון או כורכום. סבתות מספרות, שהריח החזק מרחיק את הנמלים.

שיטות ההדברה הטבעיות עשויות להיות "עדינות" מידי

כדאי לזכור, כי בסופו של יום, הדברה המבוססת על חומרים כימיים רעילים היא אפקטיבית יותר מבחינת היכולת שלה להשיג את התוצאות הרצויות במהירות. מאחר שמדובר בצורת התערבות אגרסיבית יותר בהשוואה לשיטות הטבעיות שצויינו לעיל, היא מהירה יותר והסיכויים שהיא תותיר את הבית נקי לחלוטין מנמלים הם גבוהים יותר מאשר השיטות החלופיות המתוארות, שוודאי יסייעו בהפחתת כמויות הנמלים, אך לא בהכרח יעלימו אותן לחלוטין מאזור המרחב הביתי. הבחירה בשיטת ההתערבות המתאימה צריכה, כמובן, להיעשות בהתאם לרצונות הדיירים וצרכיהם.