רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

מדוע חשוב לבחור מדביר מארגון המדבירים?

אסון ההדברה הטרגי שהתרחש בירושלים לאחרונה, בו הורעלו למוות שתי ילדות, מלמד שעלינו לבחור בפינצטה את אנשי המקצוע שיבצעו טיפולי הדברה בביתנו.
אסון ההדברה הטרגי שהתרחש בירושלים לאחרונה, בו הורעלו למוות שתי ילדות, מלמד שעלינו לבחור בפינצטה את אנשי המקצוע שיבצעו טיפולי הדברה בביתנו. אם אתם זקוקים בדחיפות לשירותי הדברה כדי להיפטר מהמזיקים שחוגגים לכם בבית, אך חוששים להזעיק מדביר "חאפר", שיסכן את חיי בני המשפחה, הכתבה הבאה תספק לכם חומר למחשבה, ותסייע לכם לבצע את הבחירה הנכונה לטובת בריאותכם הכללית ותחושת רווחה ונוחות בבית.

המחדל המאפיין את שוק ההדברה: למעלה מאלף מדבירים פועלים ללא רישיון

בעקבות אסון ההרעלה בירושלים בוצעו בדיקות שטח רבות לבחינת התנהלותם של אנשי המקצוע בשוק ההדברה. המסקנות והממצאים מעלים תמונה מדאיגה ביותר, לפיה המשרד להגנת הסביבה – שהוא הגוף האחראי לפקח על פעילות המדבירים בישראל דרך הזרוע המבצעת שלו, האגף ללחימה במזיקים – סובל מהיעדר משאבים. כך קורה, שמספר הפקחים הוא דל מאוד, כאשר קיים פקח אחד בלבד בכל מחוז, ושבעה פקחים מטעם המשרד סך הכל ברחבי הארץ כולה. בשל המחסור המשמעותי בכוח עבודה, נוצרת מציאות של "מערב פרוע" בענף ההדברה, הבא לידי ביטוי בכך שאנשי מקצוע, המגדירים את עצמם כמדבירים, אינם נושאים ברישיונות ההדברה הנדרשים, מאחסנים באופן לא בטיחותי חומרי הדברה רעילים ומסוכנים ביותר, עובדים עם חומרים אסורים על-פי חוק ומסכנים את שלום הציבור ובריאותו במגוון דרכים אחרות.

חברות בארגון המדבירים: כלל הברזל החשוב ביותר בבחירת חברת הדברה

לאור הנתונים המתוארים, הרי שבחירת המדביר שיעבוד בביתנו הופכת למשימה שיש בה לא מעט סיכונים, ושעלולה להסתיים בטרגדיה, אם לא נפעיל שיקול דעת נכון. מכיוון שטיפולי הדברה הם חלק בלתי נפרד מתחזוקת הבית, ומאחר שלא ניתן להסתדר בלעדיהם, עלינו לבחור בקפידה את איש המקצוע שלנו.
איך עושים את זה? הפרמטר החשוב ביותר, שעליו לא כדאי להתפשר בבחירת איש המקצוע להפקיד בידיו את הבית, הוא שאלת החברות שלו בארגון המדבירים. רשמו זאת לפניכם, והפנימו.

כמה מילים על ארגון המדבירים בישראל

ארגון מדבירי המזיקים בישראל מאגד אנשי מקצוע וחברות בתחום ההדברה בישראל, והוא משמש כמקור המידע הזמין הגדול ביותר בתחום. הארגון מקיים הרצאות, כנסים וימי עיון למדבירים החברים בו, ודואג לבצע מחקרים כמו גם בדיקות שגרתיות בשטח ככלי לפיקוח על פעילות המדבירים בענף. מעבר לכך, כל איש מקצוע או חברת הדברה המבקשים להפוך לחברים בארגון מדבירי המזיקים בישראל חייבים להוכיח, כי יש להם רישיון חוקי לעסוק בתחומם. המשמעות היא, שמדביר שהוא חבר בארגון מדבירי המזיקים בישראל הוא, ללא כל צל של ספק, מדביר מוסמך. חברי הארגון עוברים באופן שוטף השתלמויות, כנסים והרצאות והם מעודכנים בכל החידושים בענף. הם עובדים עם החומרים החדשניים ביותר, נחשפים למיזמים כלל עולמיים ומנהלים קשרים מקצועיים עם מדבירים מכל העולם. החברות, אם כן, בארגון המדבירים מקנה למדביר יתרון ברור, הקשור לעובדה שהוא מתעדכן באופן דינאמי בהתפתחויות המתרחשות בענף, יודע היטב מה מותר ומה אסור, מכיר את התקנות על בוריין ומודע לכך, שהוא נמצא תחת פיקוח מתמיד.
חברות של המדביר בארגון מדבירי המזיקים בישראל תקנה לדיירי הבית שקט נפשי מעצם הידיעה, כי פעילותו של איש המקצוע מוכרת על-ידי גוף מוביל בתחום ההדברה, וכי הוא מורשה ומוסמך לעסוק בתחומו.

פרמטרים נוספים שיכולים לסייע בבחירת מדביר

לצד חברותו של המדביר בארגון מדבירי המזיקים בישראל, רצוי לבדוק כמה נתונים נוספים, שיכולים להצביע על מידת האמינות והמקצועיות של המדביר. כך למשל, כדאי לבדוק את הוותק שלו, את מידת ההיכרות שלו עם החומרים הרעילים, רצוי לשאול כיצד הוא מבטיח לשמור על בטיחותם של דיירי הבית בעת ביצוע ההדברה ומומלץ לבחור איש מקצוע, שיהיה נעים לקבל ממנו שירות, ושיהיה מסביר פנים ללקוחותיו.
צוות המדבירים של אגרנט ארנון מחזיק בכל הרישיונות הנדרשים כחוק לעיסוק בתחום וחברי ארגון המדבירים.