רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

דרכים טבעיות להיפטר מנמלים

היקף התפוצה של הנמלים בעולם הוא עצום, אינסופי כמעט, הן חרוצות, הן עוסקות רוב הזמן באגירת מזון, והן מגיעות אלינו הביתה שוב ושוב כדי להגדיל את מלאי המזון הקיים בקן. כל זה מסביר מדוע ביקור של נמלים בבית הוא עניין שבשגרה.
היקף התפוצה של הנמלים בעולם הוא עצום, אינסופי כמעט, הן חרוצות, הן עוסקות רוב הזמן באגירת מזון, והן מגיעות אלינו הביתה שוב ושוב כדי להגדיל את מלאי המזון הקיים בקן. כל זה מסביר מדוע ביקור של נמלים בבית הוא עניין שבשגרה. אם אתם שואלים את עצמכם איך נפטרים מנמלים, קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם, באופן טבעי וללא שימוש בחומרים כימיים, להימנע מהשתלטות של נמלים על המטבח.

איך נפטרים מנמלים בדרכים טבעיות? קבלו השראה

  1. נמלים מגיעות לבית שלכם מקן הנמלים שבו חיה מושבת הנמלים הכוללת. הן משתחלות אל תוך חללי הבית בדרך כלל דרך פתחים קטנים או סדקים בקירות ובחרסינות. נסו לעקוב אחר המסלול שעושות הנמלים אל תוך הבית כדי לזהות את החריץ הסורר שדרכן הן נכנסות וסתמו אותו בעזרת חומרי איטום פשוטים, שניתן להשיג בכל רשת עשה זאת בעצמך.
  2. טיפת מיץ שנשפכה על הרצפה ללא משים, חתיכת בייגלה שנפלה לילד על הרצפה בסלון או גרגיר סוכר ש"ברח" מהכפית אל השיש שעה שהמתקנו את הקפה שלנו- כל אלה הם מגנט לנמלים. למעשה, המשוואה היא פשוטה, ולפיה, היכן שיהיו פירורים ושאריות של מזון יהיו גם נמלים.
    אם אתם רוצים להרחיק את הנמלים מהבית, נסו, עד כמה שאפשר, להתעסק עם מזון מחוץ לבית. נכון, שאתם לא באמת תצאו להכין קפה בחצר, אבל כן תוכלו להסביר לילדים שאת הארטיק המטפטף או את הלחם עם השוקולד הם יכולים לאכול בחוץ.
  3. בהמשך לאמור לעיל, דרכים נוספת לשמור על הבית מפני נמלים עקשות הן לרוקן את פחי הזבל פעמיים ביום, לשטוף את הכלים (שתמיד נדבקות אליהם שאריות מזון) לפני שהם מספיקים להיערם בתוך הכיור ולהקפיד על כך שהבית יהיה כמה שיותר נקי.
  4. עושים ספונז´ה? מדוע שלא תתפסו שתי ציפורים במכה, ותסלקו את הנמלים אגב כך שאתם מצחצחים את הבית? הוסיפו 5 טיפות שמן אתרי, מנטה חריף ופקק חומץ אל המים והסבון והתחילו לקרצף. הריחות החזקים ירחיקו את הנמלים, שחוש הריח שלהן מפותח במיוחד.
  5. לבנדר, רוזמרין, עלי דפנה וקינמון הם צמחי מרפא בעלי סגולות רבות, שאחת מהן היא הרחקת נמלים. הניחו את כל הצמחים הללו בכמה סלסלות יפות, ופזרו אותן ברחבי הבית.
    גם במקרה הזה, תשכילו לרקוד על שתי החתונות: ליהנות מבית ללא נמלים ולרוות נחת מאביזר נוי חדש שירענן את החלל ויוסיף לו טוויסט עיצובי.
  6. פלפל שחור, קפה שחור, קליפות מלפפון או פירות הדר גם הם משמשים כמרתיעי נמלים.
    פזרו את אחד מהחומרים הללו בפתח היציאה של הנמלים מהקן או באזורים בבית שהם עמוסי נמלים. הארומה החזקה תרחיק אותן ותמנע מהן להתקדם אל כיוון חללי הבית.
  7. אגדות עממיות ושמועות של סבתות מספרות שנמלים אינן מסוגלות לדרוך על גיר. נסו לשרטט מעין קו מגיר שישמש כגבול בין מקום יציאתן של הנמלים לבין הבית שלכם, זאת כדי למנוע מהן לעבור את הדרך אל עבר האטרקציות הקולינריות שיש לכם בבית. אופציה נוספת היא לפזר טלק, שהוא החומר ממנו עשויים גירים.

להזמין מדביר כאשר הפתרונות הטבעיים לא עובדים

קחו בחשבון, שייתכן, כי הנמלים יסרבו, חרף הרמזים הידידותיים שלכם, לעזוב את המרחב הביתי.
במקרה כזה, רצוי להזמין מדביר, שעבודתו מבוססת על שימוש בחומרים חזקים ועל כן יעילים הרבה יותר במאבק נגד הנמלים. עוד חשוב לציין, כי השיטות שנידונו לעיל מתאימות בעיקר למקרים בהם מדובר במפגע נקודתי, באחת מפינות הבית, ולא במתקפת נמלים כוללת, שבאה לידי ביטוי בהשתלטות מקיפה על הבית. הפתרונות הטבעיים כבודם במקומם מונח, והם יכולים לסייע במידה רבה בסילוק הנמלים מהבית, אך כאשר מדובר במקרים קשים, רצוי ללכת על בטוח ולהזמין איש הדברה מקצועי.