רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

הדברה טרמיטים בשטחים עירוניים

אחד המפגעים היותר בעייתיים בהיבט של חרקים הוא טרמיטים. מעבר לנזק הרב שהם מסבים לכל מקום בו הם פועלים, הטרמיטים הם חרקים שלא פשוט כלל וכלל להיפטר מהם ותהליך ההדברה שלהם לעיתים לוקח עד ארבעה חודשים במקרים מסויימים עד שלא נראה כלל טרמיטים במקום אותו הדברנו. רבים סבורים שטרמיטים פועלים אך ורק בבתים ובמרחבים פרטיים אך ההנחה הזו שגויה היות והטרמיטים יכולים להיות בכל מקום בו יש עץ, שממנו הם ניזונים, וחול.

הטרמיטים הינם חרקים קטנים שמאוד דומים לנמלים אך מבט קרוב יגלה מספר הבדלים מרכזיים כמו אורך הכנפיים של הטרמיטים שהוא ארוך מאוד יחסית לגופם ומבנה הגוף שלהם שעשוי מפרק אחד שלא כמו נמלה שעשויה משלושה פרקים שונים.

הטרמיטים חודרים לכל מרחב ציבורי או פרטי דרך החול שנמצא מתחת לרצפה ולכן במקרים רבים נראה שהם מכרסמים קודם לכן את הדלתות לאור הממשק של כניסת הבית של דלת מעץ וחול מתחת לרצפה.

מדוע חשוב לבצע הדברה טרמיטים בשטחים עירוניים?

אז כפי שכבר ציינו לא רק בתים פרטיים עלולים להיפגע מטרמיטים אלא גם מרחבים ציבוריים ושטחים עירוניים כמו גינות ציבוריות, פארקים, פינות נוי ועוד מתקנים ואיזורים פתוחים ברחבי העיר. הדבר החשוב יותר על מנת למנוע פגיעה של טרמיטים במרחבים עירוניים הוא ביצוע הדברה מקיפה בכל השטח שיש חשש שהוא נגוע בטרמיטים.

הדרך הכי פשוטה לזהות פגיעת טרמיטים בשטח מסויים הוא בדיקה ויזואלית של רהיטי הרחוב כמו ספסלי עץ, עצים, או כל דבר אחר העשוי עץ ולראות אם ישנה פגיעה בו שנוצרה כתוצאה מנוכחות הטרמיטים. אם ראינו פגיעה או נזק לרכיבי העץ השונים אז נוכל לדעת בוודאות שהדבר משויך להימצאות טרמיטים האיזור.

כיצד נוכל לבצע הדברה טרמיטים בשטחים עירוניים?

אז כפי שציינו קודם לכן הפתרון היחיד שבעזרתו נוכל להיפטר מחרקים הללו הוא הדברה של הטרמיטים בשטחים העירוניים שאנו חוששים שהם נגועים. בראש ובראשונה עלינו להזמין מדביר עם נסיון בטכניקת הדברת טרמיטים שכן היא מעט שונה מהדברה רגילה.

במהלך ההדברה שמתבצעת עם חומר רעיל מיוחד שנועד לחסל טרמיטים ייצור המדביר מעטפת הגנה סביב האיזור הנגוע ולמעשה יחדיר את החומר הפעיל לתוך האדמה, שם נמצאות המושבות של הטרמיטים במטרה לחסלם. אחד הדברים החשובים יותר כאשר אנו מבצעים הדברת טרמיטים הוא שימוש בחומר הדברה המאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה.

חשוב מאוד שבמרחב הציבורי נשתמש בחומר שאינו רעיל עבור ילדים שעלולים לשחק בקרבת מקום לאיזור ההדברה או שלא יהיה רעיל כלפי בעלי חיים שעשויים לרחרח את האיזור בו התבצעה ההדברה. חומר הדברה ירוקה לחיסול טרמיטים אינו מזיק או רעיל לבני אדם ותינוקות אך חשוב להימנע ממנו ולא להיות בקרבת מקום כשעה לאחר הריסוס.