רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

טיפים לשימוש נכון בחומרי הדברה ביתיים

מאז הטרגדיה שפקדה את משפחת גרוס בירושלים, ושהביאה למותן של שתי פעוטות עקב הרעלה מחומרי הדברה, גברה במידה רבה המודעות הציבורית לנזקים שיכולים להיגרם כתוצאה משימוש לא זהיר בחומרי הדברה.
למרות זאת, חומרי הריסוס הביתיים עדיין נתפסים בתודעה כמסוכנים פחות מחומרי ההדברה של מדבירים מקצועיים, ועדיין נעשה בהם שימוש לא בטוח שיכול להוביל לאסון.

מאז הטרגדיה שפקדה את משפחת גרוס בירושלים, ושהביאה למותן של שתי פעוטות עקב הרעלה מחומרי הדברה, גברה במידה רבה המודעות הציבורית לנזקים שיכולים להיגרם כתוצאה משימוש לא זהיר בחומרי הדברה.

למרות זאת, חומרי הריסוס הביתיים עדיין נתפסים בתודעה כמסוכנים פחות מחומרי ההדברה של מדבירים מקצועיים, ועדיין נעשה בהם שימוש לא בטוח שיכול להוביל לאסון.

קבלו את כל הטיפים לשימוש נכון בריסוס הביתי שיאפשרו לכם לשמור על עצמיכם כאשר אתם מדבירים את הבית באופן עצמאי.

לבחור באופן מושכל את התכשיר הביתי

על אף כי חומרי הדברה ביתיים אמורים להכיל כמויות מופחתות של רעלים בהשוואה לחומרי ההדברה של אנשי מקצוע מוסמכים, ועל אף שריסוסים ביתיים רעילים ביותר, המבוססים על חומרים מקבוצת הזרחנים האורגניים, אינם מותרים כיום על פי חוק לשימוש ביתי, עדיין מסתובבים על מדפי החנויות תכשירים רעילים מאוד שלא הוצאו מכלל שימוש.

כדי שלא יהיה לכם ספק, רצוי לוודא שהחומר שאתם מתכוונים לרכוש אושר על-ידי המשרד להגנת הסביבה.

כמו כן, רצוי לבדוק מהו החומר הפעיל העיקרי עליו מבוסס התכשיר, לקרוא עליו באינטרנט ולקבל החלטה מושכלת האם השימוש בו הוא אחראי ונכון.

ועוד כמה טיפים חשובים

  • אם אתם מתכוונים לרסס את כל הבית או חלקים עיקריים ממנו, יש להוציא את כל בני המשפחה מהבית, לרבות חיות המחמד, עד שהבית יתאוורר.
  • קשישים, נשים בהריון, חולי אסטמה וילדים קטנים הם אוכלוסייה הנמצאת ברמת סיכון גבוהה יותר ולכן אם יש בבית דיירים הנמנים על אחת מהקבוצות הללו חשוב להיות אובר רגישים אליהם ואולי אף לשקול להוציאם מהבית לפרקי זמן ארוכים יותר.
  • בעת ריסוס, מומלץ מאוד לשים מסכה על הפנים או לקשור מטפחת או צעיף סביב אזור הפה והאף כדי למנוע שאיפה של הרעל. רצוי גם להגן על כפות הידיים באמצעות כפפות, כדי להימנע מכך שהן יבואו במגע ישיר עם הרעל, ולאחר מכן, בטעות, יוכנסו לפה.
  • הדברה ירוקה היא הדברה המבוססת על רעלים פחות רעילים. עד כמה שזה נשמע מוזר, יש דבר כזה. מדובר בתכשירים המבוססים על חומרים שהופקו ממקור צמחי, ועל כן הם מכילים מינונים מופחתים של רעל. אם אתם מצליחים למצוא תכשירים ביתיים כאלה עדיף לעשות בהם שימוש מאשר בתכשירים הקונבנציונאליים.
  • הדרך הטובה ביותר לשמור על עצמיכם, על בריאותכם ועל בריאות הילדים בבית היא להעביר את ההדברה הביתית למקצוענים. חברת הדברה מקצועית ומובילה בתחומה, שהפעילות שלה מתבצעת על-ידי מדבירים מנוסים, מורשים שהוסמכו לעסוק בענף, תפעל באופן בטוח ותנקוט במשנה זהירות במהלך ההדברה. מדבירים מקצועיים מכירים את כל חומרי ההדברה, יודעים מהי מידת הרעילות שלהם וכיצד להישמר מפניהם, והם יאפשרו לכם להיות שקטים ורגועים כאשר הבית עובר הדברה.