רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

כך תכינו את ביתכם לחורף

הגשמים הראשונים כבר החלו, שעון החורף כבר כאן, וזהו טיימינג מושלם להיערך לקראת העונה הקרה כראוי. כדי שימי החורף הגשומים והסוערים יעברו עליכם בחמימות ביתית נוחה ומוגנת, קבלו את כל הטיפים שלנו שיאפשרו לכם להכין את הבית כמו שצריך לקראתו.
הגשמים הראשונים כבר החלו, שעון החורף כבר כאן, וזהו טיימינג מושלם להיערך לקראת העונה הקרה כראוי. כדי שימי החורף הגשומים והסוערים יעברו עליכם בחמימות ביתית נוחה ומוגנת, קבלו את כל הטיפים שלנו שיאפשרו לכם להכין את הבית כמו שצריך לקראתו.

לחמם את הבית

חממו היטב את הבית אם עדיין לא דאגתם לפתרונות חימום ראויים. אחד הקשיים הגדולים בבוקר חורפי הוא לצאת מהפוך אל הקור שבבית ואל האפרוריות שבחוץ. קיימים פתרונות חימום מגוונים כיום, כמו חימום תת רצפתי, קמין, מפזרי חום, מזגן וכן הלאה, כך שתוכלו לבחור מביניהם את זה שמתאים לכם ביותר מבחינה פרקטית ועיצובית כאחד.

לאטום סדקים בקירות

ואם בקור עסקינן, רצוי גם לאטום סדקים בקירות, שדרכם יכול לחדור קור אל החדר. בעייה נוספת שיכולה להיווצר כתוצאה מסדקים במעטפת החיצונית של מבנה הבית היא חדירת מים, שבתורה תגרום לנזילות ולהיווצרות עובש ופטריות.

להשתמש בצבע מיוחד נגד פטריות

כדי להימנע מעובש ופטריות כדאי לצבוע את הקירות הפנימיים של הבית בצבעים מיוחדים שהם רעילים לפטריות. ניתן למצוא גם צבעים שקופים, כך שאינכם חייבים להוסיף נגיעות של צבע בבית אם אתם לא באמת רוצים לשנות את המראה שלו מבחינה אסתטית.

לעשות הדברה בבית

בחורף, בעוד אנחנו נכנסים מתחת לשמיכות, המזיקים והחרקים נכנסים אל מקומות המסתור שלהם עד לבוא הקיץ. העניין הוא, שמקומות המסתור שלהם נמצאים בתוך הבית שלכם.
תיקנים אוהבים להתנחל בפתחי ניקוז או בפח הזבל, כי הם צריכים סביבה לחה כדי להתקיים, עכברים מעדיפים את פתחי המזגן או סדקים בקירות, פשפשים אוהבים לשרוץ מתחת למזרון המיטה ונמלים- היכן שהן ימצאו דברי מתיקה. כדי שלא תצטרכו לחלוק את המרחב הביתי שלכם עם מקקים וחרקים אחרים, דווקא בתקופה שבה אתם צפויים למעט לצאת מהבית, רצוי להיפטר מכל ה"נגעים" שעשויים להיות בו.
בצעו הדברה כבר עכשיו, כדי שהבית יהיה נקי לחלוטין וכך שיהיה לכם נעים יותר להיות בו כשסוער וגשום בחוץ. חשוב מאוד לבחור חברת הדברה מקצועית, שהמדבירים שלה יוכלו לבצע איתור מהיר של סוג המזיק שיש לכם בבית, ולבחור בשיטת ההדברה המתאימה כדי לסלקו.

להאיר את הבית

הצורך הבסיסי שלנו בחורף הוא הצורך באור מלאכותי, שיפצה על היעדר השמש. אחת הסיבות, אגב, לכך שבמדינות מאוד קרות רמות הדיכאון בקרב התושבים הן גבוהות היא שאין בהן מספיק שמש.
אחד מתפקידיה של השמש הוא להעלות את רמות הסרוטונין במוח, מוליך עצבי שיש לו השפעות פסיכולוגיות משמעותיות, גם על מצב הרוח, ולכן חוסר שמש פירושו, פשוטו כמשמעו, מצב רוח ירוד. כדי לפצות על כך, רצוי להאיר את הבית יותר מאשר בימי הקיץ וכדאי להשתמש בנורות לד חסכוניות במקום בנורות רגילות או נורות פלורוסנט. תאורה טובה יותר בבית תגרום לכם להרגיש טוב יותר חרף הסגריריות המנוכרת שבחוץ.