רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

כל השיטות היעילות ביותר להרחקת יונים

אם קמתם בבוקר יום בהיר למראה של יונים שבנו קן בסמוך לחלון שלכם, אתם ודאי לא מאוד מרוצים מהעניין – יונים ידועות כחיות שמביאות עימן לכלוך, עושות רעש וגם עלולות להדביק את בני הבית בכינים.
קבלו מספר דרכים מרכזיות להרחקת יונים ומיגור כיני יונים:

התקנת רשתות על החלונות ועל פתחי הבית

התקנת רשתות על החלונות ועל פתחי הבית אומנם לא תמנע מיונים לקנן לכם על אדן החלון, במרפסת או על הגג, אך היא תפחית את הסיכויים, שבמידה והן נגועות בכינים, הכינים ייכנסו אל תוך הבית.
בדרך כלל כיני היונים מגיעות אל בני המשפחה, כאשר היונים והגוזלים שלהן מתעופפים להם מן הקן אל יעד אחר, והכינים מחפשות מקור אחר למצוץ את דמו. כאשר תהיה חציצה בין הבית אל החוץ בדמות רשתות, סיכוי נמוך יותר שהכינים יצליחו להגיע אל תוככי הבית ולהתעלק על דייריו.

שימוש בדוקרנים

הדוקרנים נועדו למנוע נחיתה של היונים על אדן החלון, על הגג או על כל משטח יציב אחר שעליו הן בוחרות להתנחל במשך תקופת הדגירה ועד שהגוזלים גדולים מספיק כדי לעוף. הנחת הדוקרנים מונעת מהיונים לנחות בנוחות על שטח המפתן, ובכך, למעשה, מבריחה אותן. ברגע שהיונים לא ינחתו על משטח כלשהוא סמוך לבית, אין גם כל חשש למפגע בריאותי או תברואתי, כמו לכלוך, פגרי יונים מתים וכן הלאה.

שימוש ביוני דמה

היונים הן בעל חיים טריטוריאלי, שלא יתנחל בטריטוריה השייכת ליונה אחרת. המשמעות היא, כי אם יונה תזהה כי השטח הפוטנציאלי בו היא חושבת להתנחל כבר מאויש על-ידי יונים שהגיעו אליו לפניה, היא תעשה אחורה פנה ותמצא לעצמה יעד אחר לקונן בו. באמצעות יוני דמה, שהן מעין דחליל בצורת יונה, ניתן, אם כן, לייצר אשלייה, כי במקום הנחיתה המיועד של היונה כבר התמקמה יונה אחרת, ובכך להימנע מהגעה של יונים לאזור הבית שלכם.

הדברת כיני יונים

הפתרונות שצויינו לעיל יכולים אומנם לתרום להפחתת כמות היונים בסמיכות לבית, אך לכל אחד מהם חסרונות, ששווה לקחת בחשבון: כך למשל, במקרים רבים, במיוחד
כאשר היונה עיקשת ברצונה להתנחל דווקא ליד הבית שלכם, במקום שתפס את ליבה ועינה, היא תתרגל לנוכחות הדוקרנים ותשהה בסמוך אליכם חרף התקנתם. גם כאשר מדובר ביוני דמה, פעמים רבות היונים מבינות, כי מדובר ביונה מלאכותית, וכי אין כל סכנה, ועל כן מתנחלות בשטח ה"תפוס" על אף שממוקמת בו יונת דמה.
במילים אחרות, השיטות שנידונו להרחקת יונים אינן תמיד מספקות מאה אחוז ערבות להרחקתן הממשית, ועל כן רצוי גם להתכונן מראש עם פתרון נוסף, בו ייעשה שימוש כאשר הכינים כבר הצליחו להגיע אל תוך הבית, והוא- הדברת יונים, שמיועדת "לתקוף" את כיני היונים, שכבר הגיעו אל הבית, ולא את היונים עצמן.
נזכיר, כי הידבקות בכינים אינה חוויה נעימה, והיא מלווה בגירודים ופריחות שלעיתים גם מחייבים התערבות של רופא עור. כדי להימנע מכך, עדיף להקדים תרופה למכה ולהזמין מדביר מקצועי ברגע שזיהיתים כיני-יונים בקרבת הבית. באמצעות ריסוס של חומר הדברה לאורך הפאנלים של הרצפה ועל הקירות יחסל המדביר את כיני היונים למען השקט הנפשי שלכם.