רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

עוברים דירה? זה הזמן להדברה

כניסה לדירה חדשה מצריכה היערכות רצינית, במסגרתה אנחנו עוברים צעד צעד אחר כל
המשימות שכתובות לנו ב"טו-דו" ליסט, כדי לסגור את כל הקצוות לפני שאנחנו מתחילים את החיים החדשים שלנו. רגע לפני שנראה לכם שהשלמתם כבר את כל המטלות, קראו את המאמר שלפניכם, וגלו מדוע כדאי לכם להוסיף את משימת ההדברה של הדירה החדשה לצ´ק ליסט שלכם.

מדוע חשוב כל כך לבצע הדברה בדירה החדשה רגע לפני המעבר אליה?

נוכחותם של מזיקים וחרקים בדירה היא, לכל הדעות, מטרידה, מפריעה ולא נעימה.
כאשר מדובר בדירה חדשה, כל הסיפור הופך להיות מעיק עוד יותר. מדוע? קודם כל, מפני שהקזנו דם והקדשנו לא מעט משאבים, זמן ואנרגיה כדי למצוא את הדירה האידיאלית ביותר עבורינו, והדבר האחרון שהיינו רוצים לגלות לאחר שעשינו את כל המאמצים הללו הוא, שבעצם, עלינו לחלוק אותה עם מיני יצורים נוספים, שלא רק שהם לא משלמים את חלקם בשכר הדירה, אלא שהם הופכים את המרחב פחות נקי וגורמים לנו להרגיש שהדירה שלנו לא אסתטית כפי שהיינו רוצים שהיא תהיה.
מעבר דירה הוא התחלה חדשה לכל דבר. גם אם לא עברנו לעיר אחרת, אנחנו מחליפים את סביבת המגורים שלנו, הכל הופך זר וחדש ומצריך תקופת הסתגלות. הימצאותם של חרקים או מזיקים, כמו: נמלים, תיקנים, ג´וקים או אפילו עכברים בדירה החדשה שלנו, ללא ספק מכניסה אתגר נוסף אל תקופת ההתאקלמות שלנו, שהיא בלאו הכי, לא פשוטה, ומקשה עלינו עוד יותר להסתגל למציאות החדשה שלנו.
לאור האמור, הרי שביצוע טיפול הדברה בדירה החדשה, רגע לפני שאנחנו מיועדים לעבור אליה, יאפשר לנו להיכנס אליה ברגל ימין, וימנע מאיתנו להיקלע למצבים, שרק יקשו עלינו עוד יותר.
הדברת מזיקיםהדברת כיני יונים או הדברת מכרסמים – על מרבית פעולות ההדברה ניתנת אחריות לתקופה משמעותית, הנעה בין מספר חודשים ועד שנה, כך שבאמצעות ריסוס הבית על-ידי איש מקצוע נוכל להבטיח לעצמינו שקט נפשי, לפחות במהלך תקופת ההסתגלות לסביבה החדשה, תקופה, שכאמור, מלווה בלא מעט אתגרים, קשיים ומכשולים בלאו הכי.

הדברה בדירה חדשה כגורם הנעה לשמירה על ניקיונה

מאחר שפעולות הדברה מתבססות של שימוש בחומרי הדברה, דיירים שבוצע טיפול הדברה בביתם נוהגים לשטוף אותו כיומיים לאחר גמר הפעולה (ולא מיד לאחריה כדי לא לשטוף גם את החומר הרעיל, ובכך לפגוע באפקטיביות של הפעולה שלו). כך למעשה, תהווה הדברת הדירה החדשה גורם מוטיבציוני ומקור הנעה לבצע בה ניקוי יסודי, שהוא שלב כדאי ורצוי במסגרת המעבר אליה. כל זה רלוונטי עוד יותר כאשר מדובר בדיירים שחדוות הספונז´ה והניקיונות אינה בוערת בהם, בלשון המעטה, מאחר שבאמצעות הדברת הדירה הם ירגישו מחוייבים לשטוף ולנקות אותה, גם אם ממש לא מתחשק להם לעשות זאת.
לבסוף, טיפולי הדברה בדירות שעדיין לא נכנסו אליהם הדיירים, ושעל כן אין בהן תכולה, הם פשוטים יותר. כמעט כל טיפול הדברה מצריך הכנה מראש, הכוללת פינוי של כל כלי המטבח או הכנסת המזון למקרר, אך הדברה של דירה חדשה שטרם נכנסו אליה דייריה תחסוך את הזמן הזה, מאחר שכאמור, היא ריקה מתכולה.
חסכו לעצמיכם מראש היתקלות לא נעימה ומפגש בלתי צפוי עם מזיקים שונים, עם פשפשים, עם פרעושים או עם חולדות, ובצעו הדברה רגע לפני שאתם עוברים אל משכנכם החדש. כך תוכלו לפתוח פרק חדש בחייכם באופן חלק יותר, ובצורה יותר סטרילית ונקייה במלוא מובן המילה.