רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

על חשיבותה של הדברה לעסקים בתחום המזון

מגפת החרקים, המזיקים והמכרסמים המסתערים על מבני מגורים בתקופת הקיץ אינה פוסחת על בתי עסק בכלל ועל עסקים בתחום המזון בפרט.

מגפת החרקים, המזיקים והמכרסמים המסתערים על מבני מגורים בתקופת הקיץ אינה פוסחת על בתי עסק בכלל ועל עסקים בתחום המזון בפרט. כל בית אב שמתגוררים בו דיירים הוא מוקד משיכה למזיקים, בעיקר בשל שאריות האוכל החשופות המסתובבות בו, וכאשר מדובר בבית עסק בתחום המזון, שתחלופת המזון בו גבוהה, פוטנציאל ה"פריחה" של מושבות מזיקים גדול עוד יותר.

הדברה לעסקים: מניעת הפסדים ושמירה על היוקרה של בית העסק

מזיקים ומכרסמים בדרך כלל יוצאים ממקומות המסתור שלהם בתקופת הקיץ, עם תום הגשמים, כאשר אוזלים להם מקורות המזון. לכן, הופכים מרחבים עמוסי שאריות מזון חשופות ליעד אטרקטיבי במיוחד עבור אותם חרקים ומכרסמים. כך קורה, שעסקים בתחום המזון נאלצים להתמודד, בתקופת הקיץ בעיקר, עם מגפות של יצורים קטנים, המתרוצצים בעיקר ברחבי המטבח בבית העסק. מאחר שבתי עסק בתחום המזון מייצרים כמויות גדולות של מזונות מידי יום, הם מהווים כר פורה להתפתחותה של סכנה תברואתית קשה על רקע משיכתם של מיני מזיקים ומכרסמים שעשויים לשאת מחלות מדבקות. גם במידה ומדובר במזיקים שלא יכולים לפגוע פיזית בבני אדם באמצעות העברת מחלה, כמו נמלים או תיקנים, עצם הימצאותם בשטח בית העסק עלול לייצר לו תדמית שלילית ביותר. לקוחות שמגיעים למסעדה רוצים ליהנות מחוויה קולינרית נעימה ורגועה, והמראה של נמלה בצלחת או של עכבר שמתרוצץ לו בשטח המסעדה, וודאי שלא יתרום לכך.
בנוסף, הימצאותם של המזיקים בשטח המסעדה עלול להסב לבעל העסק הפסדים רבים, בין אם על רקע איבוד לקוחות לא מרוצים או בין אם בשל הצורך להיפטר מכמויות גדולות של מזון "נגוע".
כדי להימנע מהיווצרותו של נזק תברואתי בבית העסק ועל מנת להבטיח הנאה צרופה ומלאה של הלקוחות הסועדים, רצוי להקפיד לבצע הדברה לעסקים בתחום המזון על בסיס תקופתי, כדי להבטיח ששטח בית העסק יהיה "נקי" ממזיקים ומזמין עבור לקוחותיו. יש להדגיש, כי במקביל לפעולת ההדברה, רצוי גם לשמור על ניקיון מקסימאלי בבית העסק, מה שלא רק יהפוך את האזור למסביר פנים, אלא גם ייגן עליו מפני מזיקים. על אף שקשה עד בלתי אפשרי להימנע לחלוטין מכניסה של מכרסמים ומזיקים אל כל מבנה בו מתגוררים בני אדם, הקפדה על ניקיונו באופן קבוע תהפוך אותו לידידותי פחות עבור מזיקים בלתי רצויים, ותיצור לו חזות אסתטית ונעימה יותר.

כיצד לבחור חברה לביצוע הדברה בבית העסק?

שוק ההדברה רווי בחברות המספקות שירותי הדברה, שחלקן מקצועיות מאוד וחלקן מספקות שירות ´חאפרי´ ורשלני. מאחר ששימוש לא נכון בחומרי הדברה יכול להיות מסוכן עבור הצוות העובד בבית העסק ועבור הסועדים בו כאחד, יש לבחור בקפידה את החברה שתספק את שירותי ההדברה.
רצוי קודם כל לוודא, שהחברה מחזיקה ברישיון של המשרד להגנת הסביבה, וכי המדבירים שלה מוסמכים לעבוד עם חומרים רעילים. שנות הניסיון והוותק הן פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון בבחירת חברת ההדברה. הדברת עסקים שתבוצע על-ידי מדבירים חדשים בענף ההדברה עשויה להיות פחות יעילה ופחות זריזה. מדבירים מנוסים יודעים בדיוק כיצד להתמודד עם כל אתגר שעולה במסגרת הטיפול במזיקים, לאתר ולזהות את המזיק המסתובב בשטח העסק, ולבחור בהתאם את שיטת ההדברה ההולמת.
לבסוף, מאחר שהשימוש בחומרים רעילים פוגע במידה רבה במאזן האקולוגי ומכיוון שטמונה בו גם סכנה בריאותית, רצוי לפנות אל חברה בעלת אג´נדה ירוקה, שחומרי ההדברה בהם היא משתמשת מופקים מסינתזות של צמחים, ועל כן כמויות הרעל שהם מכילים הן קטנות יותר ופוטנציאל הנזק שלהם לסביבה הוא נמוך יותר. מדבירים בעלי תפיסת הדברה ירוקה גם יעשו שימוש מושכל ונבון יותר בחומרי ההדברה, כך שהריסוס יהיה נקודתי יותר וממוקד, ולא ייעשה במקומות שבהם לא באמת צריך לרסס.