רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

הדברת פשפש המיטה

לא סתם אנשים ובעלי מקצוע מכנים את פשפש המיטה ”סרט רע“. מדובר בחרק קטנטן שגודלו נע בין 1-4 מ“מ כאשר הוא קטן וצעיר, אך עם הזמן הוא גדל ומגיע לגודל של בין 5-7 מ“מ. בשונה מחרקים אחרים הנראים לעין כמו נמלים, מקקים או יתושים, פשפשי המיטה בעיתיים מאוד משום שהם מתחבאים ונסתרים ממש בתוך המיטה, מתחת למזרן או בקפלים שבין הסדינים והם ניזונים מהדם שלנו. ברגע שהם מקבלים את מנת הדם שלהם הם פשוט מתחבאים ומעכלים אותה. אז איך בכל זאת מבצעים הדברת פשפש המיטה?

בנוסף, הפשפשים הללו פעילים אך ורק בלילה. ככל שהפשפש מצליח לקבל יותר מנות דם, כך הוא גדל יותר ויותר. למעשה, הוא גדל בכ-20 אחוזים נוספים אחרי שהוא ניזון. נקבה של פשפש יכולה להטיל עד 300 ביצים במהלך החיים שלהם וזו הסיבה שקצב ההתרבות שלהם כל כך מהיר.

איך אפשר לדעת שיש לנו פשפשים בבית?

הסימן המובהק להימצאותם של פשפשי המיטה הוא פשוט עקיצות מגרדות שלא באמת אפשר לסבול אותן. בזמן שהפשפש ניזון מהדם שלנו הוא נושך. ברוק שלו יש מאין חומרים מאלחשים כדי שלא נרגיש את הנשיכה וכך בעצם הוא מונע גירוש. בנוסף, הוא מפריש חומר המונע היקרשות של הדם כדי שהדם יזרום בקלות דרך צינורות היניקה שלו. החומרים האלה הם בעצם אלה שגורמים לגרד הבלתי נסבל.

לא נעקצתי כמה ימים, האם הפשפשים נעלמו?

ללא הדברת פשפש המיטה באופן מהיר, הם יכולים להתפשט לאזורים נוספים, לחדרים אחרים ואפילו לעבור לעוד דירות. חשוב להבין שגם אם אנחנו לא נעקצים במשך מספר ימים, זה ממש לא אומר שהפשפשים נעלמו. להיפך, הם פשוט הולכים לעכל את המזון ואז הם חוזרים שוב. אחרי שהם אוכלים הם מפרישים כחצי מכמות הנוזלים ויש סימנים של כתמי דם על המזרון.

הדברה של פשפש המיטה

האם מדובר בעקיצות מיוחדות?

הרי יש עוד לא מעט חרקים שעוקצים אותנו כמו דבורים, נמלים עוקצות ויתושים. אז כשמדובר בפשפשי מיטה לרוב העקיצות יופיעו במקבץ של בין 3-8 עקיצות המסודרות בשורה ישרה וחצי עיגול. העקיצות נשארות על העור למשך מספר ימים. יש גם ריח שמאוד מאפיין את החומרים המכונים פרומונים אותם הפשפשים מפרישים כסוג של דרך לתקשר ביניהם במטרה למצוא זיווג או כאות הגנה נגד אויבים.

הדברת פשפש המיטה – הדברה מורכבת!

הדברת פשפשים נחשבת יחסית למורכבת משום שברוב המקרים, הדברה אחת לא מספיקה. הסיבה לכך היא שהביצים שלהם מאוד עמידות לחומרי הדברת פשפש המיטה ולכן צריך לתקוף בכמה מישורים. בנוסף להדברה של פשפש המיטה עצמה שהיא בעצם רק פעולה משלימה, יש עוד פעולות שחייבים לעשות במקביל כדי להיפטר לחלוטין מפשפשי המיטה.

  1. שאיבה מסיבית עם שואב אבק בכל פינה בחדש.
  2. הכנת השטח לשימוש במכשיר קיטור עוצמתי.
  3. הקיטור מפיק טמפרטורה של 160 מעלות בלחץ גבוה ועוברים איתו על כל הסדקים, החריצים והחורים בבית.
  4. פיזור חומר ייחודי בכל החללים בבית.

הדברה של פשפש המיטה

המטרה של הקיטור היא בעצם להמית גם את הפשפשים וגם את הביצים שלהם. המטרה של החומר הרעיל היא לחסל את הביצים והפשפשים ששרדו את הקיטור.

לאחר מכן מומלץ לכסות את המזרון בכיסוי ייחודי שמטרתו לבטל את פינות המסתור עבור הפשפשים. ניתן גם לשלוח את הרהיטים שחשודים ככאלה הנגועים בפשפשים לטיפול בו מחדירים גז רעיל אל תוך הרהיט והוא מחסל את כל הטפילים שבאים איתו במגע.

הדברת פשפש המיטה

רוצים לשמוע עוד מידע על הדברת פשפשים? לחברת אגרנט ארנון ניסיון של למעלה מ-30 שנה בתחום הדברת פשפש המיטה ובכלל. אנו עובדים עם רישיונות מתאימים ומורשים לבצע הדברת פשפשים.

יש לכם שאלות נוספות בכל הנוגע להדברת פשפשי המיטה? צרו איתנו קשר ונשמח לענות לכם על כל השאלות.

אם התעניינתם בהדברת פשפשי המיטה, עוד יכול לעניין אתכם: