רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

ריסוס נמלים

נמלים הן שכנות מציקות במיוחד שמופיעות בבית, בחצר ובשבילי הגישה לבית בדרך כלל לקראת הקיץ, אז הן מתחילות לבקר באופן קבוע.
נמלים הן שכנות מציקות במיוחד שמופיעות בבית, בחצר ובשבילי הגישה לבית בדרך כלל לקראת הקיץ, אז הן מתחילות לבקר באופן קבוע. למעשה, נמלים הן לא בעיה שמופיעה רק בבתים ישראלים. למעלה מ-12 אלף מינים של נמלים מבקרות בבתים, בחצרות ובאיזורים שונים בכל רחבי העולם (למעט אנטרקטיקה) ומספקות למדבירים ולבעלי הבית הרבה עבודה לאורך רוב השנה – בעיקר כאמור בעונת הקיץ.
הדרך הטובה ביותר להיפטר מהמזיקים פרוקי הרגליים האלו היא על ידי ריסוס. הריסוס מתבצע בדרך כלל על ידי תכשירים שונים שניתן לקנות בכל סופרמרקט או חנות לצרכי בית, או לחילופין – כאשר יש צורך בפתרון מהותי ועמיד יותר: על ידי הזמנת שירותי הדברה מקצועיים.

זהו את הנמלה שלכם

לפני שנזמין את שירותי ההדברה ונבצע ריסוס נמלים בואו נכיר קצת את הנמלה.
  • נמלה הוא כאמור שם כללי ליותר מ-12 אלף סוגים שונים של חרקים מסדרת הדבוראים. הנמלה מתחילה את חייה כביצה, מתפתחת שבוקע ומשיל את עורו מספר פעמים, הופך לגולם ואז מתפתח לנמלה בוגרת.
  • גודל הנמלה משתנה בהתאם לתפקיד הנמלה בקן ולזן שלה.  לכל הנמלים יש ראש, חזה ובטן ושני מחושים שמשמשים להרחה ולמישוש שמאפשר להן להכיר את הסביבה.  כך למעשה מסוגלות הנמלים לזהות בתים מועדים לפורענות, גינות פוטנציאליות ושאר מקומות להשתלט עליהם.
  • בעוד שהזכר, שתפקידו הוא כחייל או כמי שמסייע למלכה להתרבות ולהגדיל את הקן, חי רק מספר שבועות, נמלה פועלת יכולה לחיות עד לשלוש שנים ואילו המלכה שתפקידה הוא בעיקר להתרבות ולהטיל ביצים יכולה להגיע לגיל המבוגר של שלושים שנה.

ריסוס נמלים – פתרון לטווח ארוך

נמלים חיות בדרך כלל בקנים שבהם שוהה המלכה ואליהם חוזרות הפועלות לאחר שהן מלקטות את המזון. תהליך של ריסוס נמלים מקצועי מתחיל בזיהוי מיקום הקן. המדביר יזהה היכן נמצא הקן ומהיכן מגיעות אל הבית נמלים. על ידי ריסוס והריגת המלכה שנמצאת בקן, ייצור המדביר בלבול אצל הנמלים ולמעשה יגרום להשמדת הקן. השמדת הקן פירושה הפסקת פעילות הנמלים באיזור.
כדי להבטיח שנמלים לא ימשיכו להגיע אל הבית, המדביר ירסס את הרצפות, את הקירות ועוד מקומות מועדים לפורענות ויבטיח כך בית נקי מנמלים למשך כמה חודשים לפחות – זאת בתנאי שבעלי הבית ישמרו על הניקיון של החצר ושל הבית עצמו.

כמה חוקים לפני ואחרי ריסוס נמלים

כדי להבטיח שהריסוס יהיה בטוח ויעיל ככל האפשר, חשוב לפנות את האיזור בבית בו יתבצע הריסוס, בהתאם להנחיות המדביר. המדביר ינחה אתכם שלא לשטוף את הרצפות ביממה לאחר הריסוס כדי לאפשר את הטמעת החומר.
חשוב לאוורר את הבית היטב לאחר הריסוס כדי להבטיח את בטחון הדיירים ולקבל ייעוץ מהמדביר מה לעשות כאשר יש בבית ילדים, בעלי חיים או כל מי שיוכל להיות רגיש לחומרי ההדברה.
כדי לשמור על תוצאות הריסוס, מומלץ לשמור על ניקיון החצר וסביבת הבית, ניקיון הכניסות – הדלתות והחלונות וגם לדאוג לניקיון המטבח והרצפות. מומלץ לא להשאיר על השיש מיכלי מזון פתוחים, שיכולים לספק לנמלים תירוץ חדש להגיע לביקור.