רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

4 מזיקים נפוצים של חורף

אם חשבתם לרגע, שבימי החורף אתם יכולים לשכוח מחרקים ומזיקים, חשבו שנית.
נכון, הקיץ ידוע כעונת השיא בה מגיחים המזיקים מחוריהם ופולשים לבתינו, אך החורף איננו נטול חרקים לחלוטין וכדאי להתכונן לבואו כראוי. לפניכם 4 מזיקים של חורף, שמזג האוויר הלא ידידותי השורר בחוץ לא מונע מהם לעשות את כל הדרך לבתים שלנו:

אוגרות מזון לימי החורף הקרים: נמלים

נכון שהנמלים מגיחות החוצה בעיקר במהלך ימי האביב והקיץ, עת הן אוגרות מזון לקראת ימי החורף הקרים, אך כל זה לא אומר שבחורף לא ניתקל בהן בכלל. נהפוך הוא, קיימים סוגים של נמלים שדווקא בחורף יוצאות מהקן בחיפוש אחר סביבה נעימה להתנחל בה. כך קורה, שבימי החורף אנחנו מוצאים בחללי הבית, בייחוד באלה הסגורים והאטומים היטב, כמו ארונות המטבח, השירותים או המקלחת, שיירות של נמלים, שהחורף המשתולל בחוץ לא ממש מרתיע אותן.

מחפשים מחסה מזג האוויר: עכברים

עכברים ידועים כיצורים שאינם חובבי חורף. הקור העז וגשמי הזלעפות גורמים להם לצאת מהמחילות בחיפוש אחר בית חדש, חם, נעים ויבש יותר, וכך הם מגיעים לביתנו שלנו. העכבר עבור אלו מבינכם שזכו לא להכיר מקרוב מכרסם זה, הוא יונק קטן הנמנה על סדרת המכרסמים וניתן לזיהוי כך: גופו מכוסה פרווה, אורכו מגיע עד ל-10 סנטימטרים בממוצע, הוא חי 8 חודשים לכל הפחות ו-15 חודשים לכל היותר והוא פעיל בעיקר בלילה. ימי החורף הם תקופה שבה אנחנו מבלים יותר זמן בבית, ובהנחה שאתם לא רוצים לחלוק את רגעי הפנאי שלכם עם עכברים שמגיעים לבקר, רצוי ממש בימים אלה, כהכנה לקראת החורף הבא עלינו לטובה, להזמין שירותי הדברה. על הדרך, רצוי גם לתקן סדקים ולאטום פתחים, דרכם נכנסים העכברים בקלות.

מחפשות סביבה ביתית להתרבות: חולדות

בדומה לעכברים, גם החולדות שועטות לכיוון בתי המגורים של בני האדם כדי למצוא מקורות מזון וסביבה ביתית ומזמינה להתרבות בה. חולדות רבות, אם לרגע שכחתם, נוהגות לחיות בביבים והן נושאות מחלות שעלולות להדביק את האדם הבא עימן במגע או הננשך על ידן. לפיכך, הדברת הבית חשובה במיוחד בתקופת החורף, בה החולדה פעילה ביתר שאת.

מחפש טמפרטורה נוחה בציוד חשמלי: תיקן גרמני

התיקן הגרמני הוא מקק שנפוץ גם בימי החורף, בניגוד לתיקן האמריקאי, למשל, שבחורף יהיה קשה מאוד להבחין בו. לתיקן הגרמני מחזור חיים מהיר מאוד, כך שבשנה אחת בלבד ובהינתן התנאים האופטימאליים להתרבות, נקבת התיקן יכולה להטיל 9 תיקי ביצים, המכילים כל אחד מהם כעשרות ביצים.
המשמעת היא, כי אי ביצוע הדברה בבית יכול להביא מהר מאוד להשתלטות של תיקנים גרמניים על המטבח, המקום האהוב ביותר עליהם. שימו לב, כי בימי החורף התיקן הגרמני יעדיף לרכז את פעילותו בתוך ציוד חשמלי (כמו שקעי החשמל לדוגמא) בשל הטמפרטורה הנוחה הקיימת בו, כך שגם אם אתם לא רואים אותו במבט ראשון, יכול להיות שהוא מסתתר בפינות קטנות שאינן מספיק גלויות לכם.

הכינו את ביתכם לקראת החורף ובצעו בו הדברה

קיימים מסביבנו מזיקי חורף, שהעובדה שאיננו מודעים לפעילותם בעונה זו של השנה עלולה להביא למתקפה קשה בבית, לאחר שהם הצליחו להתרבות ממש מתחת לאף שלנו. כדי להימנע ממצב שכזה, במסגרת ההכנות הכלליות לקראת החורף (ניקוי פתחי ניקוז, איטום הבית, הזמנת גז למערכת החימום ועוד), רצוי גם לבצע הדברת מזיקים בבית.