רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

5 טיפים לשמירה על ניקיון הבית

גם אצליכם הבית מתבלגן במהירות גבוהה יותר ממהירות האור, כך שדקה אחרי שהעוזרת עזבה, הסלון כבר נראה סדום ועמורה? רגע לפני שאתם מאבדים את העשתונות מרוב בלאגן, קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור ביעילות על ניקיון הבית באופן תמידי.
גם אצליכם הבית מתבלגן במהירות גבוהה יותר ממהירות האור, כך שדקה אחרי שהעוזרת עזבה, הסלון כבר נראה סדום ועמורה? רגע לפני שאתם מאבדים את העשתונות מרוב בלאגן, קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור ביעילות על ניקיון הבית באופן תמידי.

לרכוש אביזרים נלווים כדי שכל דבר יונח במקומו

הדרך המהירה ביותר לכאוס בבית היא לא לשים דברים במקומם. ככל שמתגוררות בבית יותר נפשות, מיותר לציין, כך אי הסדר גובר. את חוזרת מהעבודה ושמה את התיק על שולחן האוכל, הילדים זורקים את הנעליים והגרביים בסלון, בן זוגך חוזר בערב, פושט מעליו את ז´קט האלגנטי ומשליך אותו על הכורסא, וכך ביום אחד הבית נראה כמו מהפכה. איך לגרום לכל בני הבית להניח כל דבר במקום? לשלב בחללים השונים אביזרים נלווים, כמו ווים, מדפים ופתרונות אחסון נוספים שקל לתלות עליהם או לשים עליהם דברים שאנחנו רגילים לפזר ברחבי הבית.

לרתום את הילדים לתחזוקת הבית

אמצעי נוסף להבטיח שהבית נותר נקי גם כמה ימים אחרי שהעוזרת סיימה את עבודתה הוא לגייס את כל אחד מבני הבית לתחזוקתו. כאשר גם הילדים תורמים לשמירה על מראה הבית האחריות מתחלקת בין מספר גדול יותר של אנשים, וכך כל אחד צריך לעשות פחות כדי שהבית יישאר מצוחצח. מעבר לכך, יש ערך מוסף רב לכך שהילדים לומדים לעזור להוריהם ולגלות מעורבות, מה שיסייע להם לגדול כמבוגרים מתפקדים בחברה, עצמאיים ואחראיים. עידוד הילדים לקחת חלק במטלות הבית צריך להיעשות כבר מגיל כמה שיותר צעיר. ילדים יכולים לטאטא את הבית, לשטוף כלים, לרוקן את הזבל ועוד, וכאשר כל אחד בבית יתרום את חלקו, החזות שלו תיראה הרבה יותר מוקפדת.

לא להיכנס הביתה עם נעליים

רצוי לקבוע כלל חדש בבית, והוא, לא להיכנס אליו עם נעליים. אנחנו כל כך רגילים להיכנס הביתה עם הנעליים, עד שאנחנו לא חושבים לרגע על כמויות הלכלוך העצומות שנכנסות אליו יחד איתן. כל האבק, הלכלוך והמזהמים שנדבקו לסוליות הנעליים נכנסים יחד אתכם הביתה ונותנים את אותותיהם על ניקיון הבית די מהר. הימנעו מלהיכנס הביתה עם הנעליים ואתם תופתעו לגלות עד כמה הבית יהפוך נקי הרבה יותר ללא מאמץ רב.

לבצע הדברה באופן שוטף

בכל בית טיפוסי חיים מזיקים וחרקים מסוגים שונים, שגורמים להרבה לכלוך. אפילו נמלים קטנות מביאות איתן לבית המון אבק (בדיוק כפי שאתם עצמיכם מביאים כאשר אתם נכנסים עם הנעליים הביתה), שלא לדבר על גללי תיקנים, סממיות או עכברים או על כיני יונים שהופכים את הבית למרחב שפשוט לא נעים להיות בו. המפגש עם מזיקים הוא, לכשעצמו, מעורר בקרב רבים גועל, וכדי לחוש טוהר, ניקיון וסדר בבית, חייבים להיפטר מהמזיקים הללו. מאמצי הדברה הם הדרך המהירה והאפקטיבית ביותר לסלק מזיקים לפרקי זמן משמעותיים, ובכך גם לנקות את הבית מהלכלוכים שהם מביאים אליו. חשוב כמובן לפנות לחברת הדברה מקצועית, המתמחה בסוג ההדברה הדרוש, וכדאי גם לוודא שהיא מציעה שירותי הדברה ירוקה המבוססים על חומרים כימיים פחות חזקים ורעילים.

לרוקן את פח הזבל רגע לפני שהוא מתמלא

אפרופו מזיקים, פחי זבל לא רק מושכים אליהם כמויות גדולות של מזיקים, אלא שהם גם מביאים אנרגיה לא טובה לבית ויוצרים ריח רע. גם אם פח האשפה שלכם סגור או ממוקם בתוך ארון הניתן לסגירה- הצטברות של אשפה בבית תפגע במידת הניקיון שלו, וכאמור, תמשוך אליה גם מזיקים, בעיקר נמלים ותיקנים.
הקפידו לרוקן את הזבל מרגע שהוא מתמלא ואל תתנו לפסולת לעלות על גדותיה. נתונים של המשרד להגנת הסביבה מראים, שהישראלי התל אביבי הממוצע מייצר למעלה מ-2 ק"ג זבל ביום. אם בבית מתגוררות מספר נפשות, אין שום סיבה שהזבל לא ירוקן כמה פעמים ביום, בייחוד לאור העובדה, שכפי שהסברנו כבר קודם לכן, שהילדים גם הם צריכים שותפים לתחזוקת הבית ולריקון הפחים.