רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

5 שאלות נפוצות על הדברה ירוקה

ענף ההדברה נמצא בפתחו של עידן חדש, בו השתנו כללי המשחק. חומרי ההדברה הרעילים מפנים מקומם לחומרים ידידותיים יותר ומזיקים פחות, גישת ה"נרסס וגמרנו" כבר חלפה מהעולם ובמקומה התגבשה גישת ההדברה השפויה, המושג "הדברה קונבנציונאלית" הפך כיום למילה גסה, והביקוש להדברה ירוקה, במקומה, הולך וגובר.
ענף ההדברה נמצא בפתחו של עידן חדש, בו השתנו כללי המשחק. חומרי ההדברה הרעילים מפנים מקומם לחומרים ידידותיים יותר ומזיקים פחות, גישת ה"נרסס וגמרנו" כבר חלפה מהעולם ובמקומה התגבשה גישת ההדברה השפויה, המושג "הדברה קונבנציונאלית" הפך כיום למילה גסה, והביקוש להדברה ירוקה, במקומה, הולך וגובר. אם הקונספט של הדברה ירוקה עדיין לא מובן לכם, אם אתם מתקשים להחליט האם לפנות אל חברת הדברה ירוקה או לא ואם אתם, מעל לכל, מבולבלים, הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר.
קבלו 5 תשובות ל-5 שאלות בוערות בנושא הדברה ירוקה.

במה שונה הדברה ירוקה מהדברה קונבנציונאלית?

ההבדל העיקרי בין שני סוגי ההדברה הוא בסוג חומרי ההדברה בהם נעשה שימוש. בעוד ההדברה הקונבנציונאלית מבוססת על שימוש בחומרים רעילים מאוד, שדועכים לאט ושפוטנציאל הנזק שלהם לסביבה ולבני האדם הוא גדול יותר, הדברה ירוקה מבוססת על שימוש בחומרים מתונים יותר, עם ריכוזי רעל נמוכים מאוד, שהם הרבה פחות מסוכנים לבני אדם ולבעלי חיים ולסביבה.

האם מדביר "ירוק" עובד אחרת ממדביר רגיל?

מעבר להבדל הקיים בין שני סוגי המדבירים, הנוגע, כאמור, לחומרי ההדברה בהם כל אחד מהם משתמש, לרוב, יהיו להם גם גישות שונות ביחס להדברה. כך למשל, ה"מדביר הירוק" ישאף לא לרסס כאשר המציאות אינה מחייבת, יעדיף להדביר באופן ממוקד מאשר לפזר רעל בכל הבית וייתן מקום של כבוד לשיטות הטבעיות לחיסול המזיקים (או לשיטות המניעה). מדבירים קונבנציונאליים, לעומת זאת, ירססו כמה שיותר כדי להשיג את התוצאות הרצויות, הם ימהרו ללחוץ על הדק הריסוס גם כאשר ישנן אפשרויות אחרות והם ירססו את כל הבית, גם כאשר אפשר להסתפק בריסוס נקודתי.

האם הדברה ירוקה היא פחות יעילה במאבק נגד המזיקים?

ממש לא. כמובן שבענף ההדברה עדיין ניתן למצוא מדבירים שמאמינים, כי רק שימוש בחומרים רעילים ואגרסיביים ביותר ישים קץ למכת המזיקים, אך המציאות היא ההוכחה הטובה ביותר לכך, ששימוש בהדברה ירוקה לא רק שנותן את המענה המצופה, אלא שהוא גם בטוח יותר עבור המדבירים עצמם, הנפשות שגרות בבית ובעלי החיים שגדלים בו.

איך אוכל לדעת אם המדביר שהגעתי אליו אכן מבצע הדברה ירוקה?

אם חשוב לכם לעבוד רק עם מדביר "ירוק", הדרך הטובה ביותר לברר קצת יותר על פילוסופיית ההדברה שלו היא להפנות אליו, דוגרי, את השאלות המהותיות ביותר, שתשובה עליהן תעזור לכם להבין עם מי יש לכם עסק (באלו חומרי הדברה אתה משתמש? האם אתה מאמין שיש לרסס כמה שיותר כדי להבטיח תוצאות משביעות רצון? וכן הלאה). כמו כן, רצוי לשוטט גם קצת באתר האינטרנט של חברת ההדברה, ולחפש חומרים על הדברה ירוקה. חברות המעידות על עצמן כמדבירות ירוקות, גם יציגו מאמרים בנושא ויסבירו כיצד באה לידי ביטוי האג´נדה הירוקה שלהן בפועל.

האם יש להתכונן מראש לטיפולי הדברה ירוקה?

חרף העובדה, שמדובר בחומרים רעילים "לייט", עדיין מדובר ברעלים שיש להם פוטנציאל לחולל נזק אם לא עושים בהם שימוש מושכל, זהיר ובטוח. המשמעות היא, שגם אם אתם עובדים עם מדביר ירוק, אסור להיות שאננים ויש לוודא, כי הוא מקפיד על כל כללי הזהירות המחייבים אותו כמדביר, לטובתכם ולטובת בריאותכם ובריאות בני הבית. דוגמאות לכללי בטיחות עליהם נדרשים מדבירים להקפיד הם: הנחיית בני הבית לפנותו במשך טיפול ההדברה, דרישה לפנות את המטבח מכלים ושאריות מזון שעשויים לבוא במגע עם הרעלים, ובהמשך עם בני האדם בבית, הקפדה על כך שאוכלוסייה רגישה (זקנים, נשים בהיריון, תינוקות) תפנה את הבית לפרקי זמן ממושכים יותר ועוד.