רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990
רישיון מדביר 1016 - מאז שנת 1990

הרחקת טרמיטים באופן טבעי – מיתוסים

במדינת ישראל יש שבעה סוגי טרמיטים. הטרמיטים הם חרק שמתרבה בקצב מסחרחר, זאת בשל העובדה הוא חי בסביבה מאוד עשירה ומפנקת בהיבט של שפע במזון. 

\\
הטרמיטים ניזונים מכרסום עצים מחומר המכונה תאית אשר מתעכלים במהירות עצומה במערכת העיכול שלהם, זאת תודות לחיידקים סימביוטיים הקיימים בגופם. כל מושבה של טרמיטים יכולה להכיל מליוני טרמיטים, כאשר האזורים הנפוצים ביותר שלהם הם באזור השפלה, רצועת החוף, דרום הארץ ומדבר יהודה. הם מחפשים תנאי אקלים חמים ולחים. אחת השאלות ששואלים אותנו פעם אחר פעם היא האם ניתן להדביר טרמיטים באופן טבעי. אז חשוב להבין כי מדובר במיתוס של ממש ולא ניתן בשום צורה לבצע הדברה של טרמיטים באופן טבעי, זאת בשונה ממזיקים אחרים שכן נוטים להתרחק מכל מיני חומרים טבעיים כמו קינמון, טימין וכדומה.

מה כן אפשר לעשות?

  • במידה ולא ידוע לכם על מכת טרמיטים, מומלץ מאוד שלא להכניס הביתה חול או מוצרים עשויים מעץ שאין לכם מושג מאיפה הם הגיעו ויכולים להכין טרמיטים.
  • במידה ואתם בשיפוצים, בונים בית חדש וכדומה, יש לודא כי החול אותו אתם מזמינים עבר טיפול נגד מזיקים עם דגש על טרמיטים.
  • חומרי הדברה ביתיים אינם מספיקים במצב של מכת טרמיטים ויש להזמין מדביר מקצועי המתמחה בביצוע הדברת טרמיטים.

 

ועוד כמה מיתוסים ששווה לנפץ

  1. טרמיטים פוגעים רק בקירות ומוצרים שעשויים עץ – לא נכון. טרמיטים אומנם ניזונים מעץ אבל הם יכולים לגרום נזק גם לדברים אחרים כמו צנרת למשל, קירות גבס המוחזקים באמצעות קרטון העשוי שבבי עץ ועוד.
  2. הדברה ביתית נגד טרמיטים בבניין משותף יעילה – ממש לא נכון. אם מדובר במכת טרמיטים של בניין משותף, יש לבצע הדברה לכל הבניין משום שאחרת הטרמיטים יכולים ויחזרו מהבתים של השכנים.
  3. ריסוס נקודתי יעיל נגד טרמיטים – לא נכון. מכיון ומושבת הטרמיטים מכילה מליונים, ריסוס נקודתי יספיק רק לאותה נקודה ותוך זמן קצר יגיעו עוד טרמיטים לבקר.

 

אז איך בכל זאת מתבצע הריסוס?

השיטה היחידה שנמצאה יעילה נגד מכת טרמיטים הן אם מדובר במכת טרמיטים בתוך הבית ובין אם מחוצה לו, היא שיטת הקידוח. המטרה בהדברה זו היא למעשה ליצור מעטפת הגנה סביב הבית. קודחים חורים קטנטנטים שבקושי נראים לעין ומחדירים לתוכם רעל בלחץ מאוד גבוה. הרעל למעשה ממית את הטרמיטים ואט אט כל הטרמיטים שנגעו ברעל מעבירים אותו לחבריהם וכך מחוסלת לה המושבה תוך מספר שבועות.

סובלים ממכת טרמיטים? חושדים שיש אצלכם בבית או בחצר טרמיטים ואתם לא בטוחים? חברת אגרנט ארנון בעלת ניסיון רב שנים בביצוע הדברת טרמיטים. אנו מבצעים את ההדברה בצורה יעילה, מקצועית, בטוחה ויסודית ומתחייבים לחמש שנות אחריות על הדברת טרמיטים. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם.